Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegenier04
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Vliegenier04

Maakt kapot wat al kapot is...

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn Asus laptop wil niet werken met de HDD board rev 2.0 ingeplugd, waar deze gewoon netjes boot zonder het bordje.

Het betreft een Asus R556L met i5 5200 en NVIDIA GF 920MX

Helaas heeft het moederbord ooit waterschade gehad maar daarna werkte deze gewoon. Tot nu. Er is een chip wel doorgebrand zag ik toen ik de laptop openmaakte. Het betreft een chip ongeveer één centimeter onder de connector voor het keyboard. Het heeft niks softwarematigs lijkt mij. Puur wanneer ik het bordje inplug gaat de laptop meteen uit. Zelfs al staat deze aan... :?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Ik ben geen bedrijf of handelaar, ik ben slechts een gezonde hobbyist met teveel spullen. Daarom wordt er ook geen terugname of garantie gegeven vanuit mijn kant en is verzenden op eigen risico.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Maak eens een scherpe macro (hoge resolutie) foto van het gehele moederbord en nog een paar van het HDD board, voor en achterkant.

HDD boards zijn als onderdeel bij te bestellen. De connector is gevoelig voor breuk. Als de doorgebrande chip er iets mee te maken heeft dan is de kans op succes natuurlijk vrijwel nul tenzij je de betreffende chip meevervangt en alles wat er verder ook kapot is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegenier04
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Vliegenier04

Maakt kapot wat al kapot is...

Topicstarter
Ik zal proberen morgen een goede foto ervan te maken. Alvast bedankt voor je reactie!

Ik ben geen bedrijf of handelaar, ik ben slechts een gezonde hobbyist met teveel spullen. Daarom wordt er ook geen terugname of garantie gegeven vanuit mijn kant en is verzenden op eigen risico.