[Laptop] Krachtig, maar makkelijk toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 15:41
Beste medetweakers,

Onlangs, na veel zoek en speurwerk, heb ik een MSI GE 75 Raider 95G aangeschaft. Een prachtige laptop met een krachtige CPU en krachtige RTX 2080 echter een ramp om bv bij een te kleine SSD deze eenvoudig te vervangen.

Het probleem dat ik ondervind, vandaar mijn hulp vraag, is welke gelijkwaardige laptop biedt de mogelijkheid om zelf eenvoudig de SSD (NVME), RAM en SATA SSD te kunnen vervangen?

Wat ga je met je laptop doen?
Windows 10, Ilustrator, Indesign, Games

Wat is je budget?
Euro 3500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Een merk waarbij ik zelf (zonder complete youtube filmpjes als handleiding) e.e.a. zelf kan upgraden qua SSD of RAM

Alle reacties

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11 11:31
Misschien snap ik er niets van.
Maar..... voor een budget van 3500e (!!!!!😮) kan je toch ook een laptop uitzoeken die belachelijk veel RAM en een exorbitant grote SSD heeft dat upgraden deze eeuw niet meer nodig is 😋
(Vervanging bij defect zou ik begrepen maar niet verwachten de eerste jaren)

Edit: zoiets als dit pricewatch: MSI GS65 Stealth 9SG-425NL

32gb ram en 1tb SSD. Is dat groot genoeg?

[ Voor 25% gewijzigd door frankyfn126 op 08-09-2019 16:27 ]

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Sowieso, hoe vaak vervang je iets? Trek dat ding open, prop er meer mem en een grotere SSD in. Dicht schroeven en gaan.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

Of koop er een van 1750 en over een paar jaar weer een met nieuwe en betere specs voor 1750.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• NEK
pjlgt schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:50:
Sowieso, hoe vaak vervang je iets? Trek dat ding open, prop er meer mem en een grotere SSD in. Dicht schroeven en gaan.
Het lijkt wel of alle laptops tegenwoordig heel erg moeilijk open kunnen. Vroeger kon je de schroeven verwijderen en de onderkant zat los. Tegenwoordig lijkt wel alsof alles vastgeklikt zit!

• Freee!!
  • Laatst online: 21:59

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

NEK schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:44:
[...]
Het lijkt wel of alle laptops tegenwoordig heel erg moeilijk open kunnen. Vroeger kon je de schroeven verwijderen en de onderkant zat los. Tegenwoordig lijkt wel alsof alles vastgeklikt zit!
Inderdaad, onderhoudbaarheid door de gebruiker is tegenwoordig ver te zoeken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• NEK
frankyfn126 schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:21:
Misschien snap ik er niets van.
Maar..... voor een budget van 3500e (!!!!!😮) kan je toch ook een laptop uitzoeken die belachelijk veel RAM en een exorbitant grote SSD heeft dat upgraden deze eeuw niet meer nodig is 😋
(Vervanging bij defect zou ik begrepen maar niet verwachten de eerste jaren)

Edit: zoiets als dit pricewatch: MSI GS65 Stealth 9SG-425NL

32gb ram en 1tb SSD. Is dat groot genoeg?
Er zit nu een WDC SN520 Nvme drive in die "slechts" Gen3 X2. Terwijl er ook een Gen3 X4 in kan. En dat vind ik jammer.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
NEK schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:32:
[...]

Er zit nu een WDC SN520 Nvme drive in die "slechts" Gen3 X2. Terwijl er ook een Gen3 X4 in kan. En dat vind ik jammer.
Wat voor productieworkloads ga je wel niet allemaal uitvoeren dat dat niet genoeg is?

• NEK
johnkeates schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:35:
[...]
Wat voor productieworkloads ga je wel niet allemaal uitvoeren dat dat niet genoeg is?
Ik vind het raar dat een bedrijf bespaart op dit soort “kleine” dingen. De meerprijs voor een SN750 is waarschijnlijk 20$ voor MSI.

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Freee!! schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:48:
[...]

Inderdaad, onderhoudbaarheid door de gebruiker is tegenwoordig ver te zoeken.
Voor een deel het gevolg van de steeds kleinere laptops die we graag hebben. Ik heb hier nog een Dell Latitude E5500 liggen. Degelijk, makkelijk om onderdelen te vervangen, maar ik zou hem echt niet meer dagelijks willen meeslepen (en toen vond ik dat nog wel meevallen).

En ik heb een jaar geleden de 256GB SSD in mijn Dell XPS13 redelijk vlot vervangen door een 1TB exemplaar. Dat past allemaal wat nipter dan 10 jaar geleden, maar het ding is dan ook een stuk kleiner en lichter dan een laptop van 10 jaar geleden met even groot scherm.
Pagina: 1