Toon posts:

Upgraden naar 1440p 144hz

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Hoi tweakers, ik ben van plan om mijn computer en monitor te upgraden. Alleen heb ik advies van jullie nodig :x

Wat is je budget?
Het liefst zo goedkoop mogelijk maar ik zit te denken aan rond 500 tot 800 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst Nvidia videokaart en voor cpu als het nodig is natuurlijk, wel eentje die zowel multitasking als gaming.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn computer specs:

- ryzen 1600
- gigabyte ab350
- 16 gb ram van corsair
- gtx 1060 6gb oc itx
- seasonic 520w
- sharkoon case
- 1080p @144hz + 1080p ultrawide @75hz

Ik wil graag naar 1440p @144hz ips upgraden of ultrawide 144hz ips.

Ik weet dus wel dat mijn huidige rig dit niet aankan. Dus overweeg ik om 2070s met 1440p monitor. Of alles op videokaart/monitor spenden en latere tijd dus de rest upgraden.

Alvast bedankt!!

Alle reacties

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je kan beter een 2-stappenplan doen dan.

Als eerste je videokaart naar een 5700xt zoiets als deze:
pricewatch: Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G

En monitor:
categorie: Monitoren

Je hebt een budget systeem die je wilt uitbreiden naar het zwaardere werk. Je voeding is wel aan de magere kant en ik weet niet hoe een 1600 processor zal omgaan met het voeden van een hogere segment grafische kaart.
Het kan heel goed zijn dat je alleen met een nieuwe kaart al blij bent en dat je misschien ipv een monitor 1440p gaat naar een betere voeding en/of zelfs een nieuwere generatie processor met een ander moederbord. Een 450 chipset met een 2700 processor bijvoorbeeld om nog meer fps te verkrijgen uit je 1080p 144Hz monitor.

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-01 21:09

AverageNL

Redacteur
800 euro voor zowel een nieuwe videokaart als een 1440p 144Hz scherm is inderdaad wat optimistisch. Ik sluit me aan bij @bierschuit; ik zou eerst een nieuwe gpu aanschaffen. De voeding wordt inderdaad krap met een wat krachtigere gpu, dus misschien kun je die voor de zekerheid ook beter upgraden. Daarnaast is de ryzen 5 1600 ook al wat ouder, dus 1440p144 wordt misschien lastig. Ik heb overigens zelf ook één, maar ik game op 1080p. Je zou kunnen kijken naar een Ryzen 5 3600.

Een RX 5700XT is voor de gpu geen verkeerde keuze. Die kaart komt met veel games op 1440p medium settings aardig in de buurt van 144fps. Zie ook de review: Radeon RX 5700 en 5700XT - Serieuze concurrent in het middensegment. Let wel; de tests zijn gedaan met een aanzienlijk betere cpu, dus wellicht zal jouw framerate lager liggen.

Qua voeding kun je kijken naar de pricewatch: Corsair RM750x (2018) Zwart. Deze staat over het algemeen erg goed aangeschreven, en is bovendien niet al te duur. Voor een paar euro minder kun je ook de RM650x kopen, maar voor de prijs van twee koppen Starbucks-koffie kun je beter voor de 750w-versie kiezen lijkt me.

Voor een scherm kun je het best de pricewatch doorspitten en (gebruikers)reviews van 1440p 144Hz schermen lezen.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-01 19:14
Gewoon even doorsparen zou ik zeggen. Dan kun je straks in 1x je GPU, monitor en CPU upgraden. Tot die tijd loop je toch op 1 van deze onderdelen tegen een bottleneck aan waardoor je relatief weinig voordeel hebt van een gedeeltelijke upgrade.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Ik ben met jullie eens en ik zal denk ik eerst een betere videokaart en betere voeding aanschaffen.

Helaas ondersteun mijn moederbord 3de gen van ryzen niet dus ik denk dat ik voor nu nog bij mijn huidige blijf.

Ik weet dat kwa price/performance de 5700xt van 2070s wint. Maar ik ben van plan om eigen gameplays opnemen. Nvenc lijkt me de beste encoder op dit moment.

Wat zou jullie doen in mijn positie?

Alvast bedankt iedereen :)

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-01 22:37

immetjes

HIER is BERN-E

Tot voor kort draaide ik een i5 3570K (langzamer dan jouw 1600) met een RTX2080. Dat ging nog verbazend goed op 1440p. Alleen bij 64vs64 in BFV merkte je echt de CPU bottleneck. Ik streamde verder niet dus kan daar niets over zeggen.

Met streamen heb je wel baat bij een snelle CPU, dus dat kan misschien lastig worden met een 1600.
Pagina: 1