Bedrade speakers draadloos maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 28.581 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiekertBOB
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-04 06:19
Hoi,

Ik heb laatst een nieuwe receiver en speakers gekocht. Nu heb ik de optie om met een Zone2 speakers aan te sluiten voor een andere ruimte en het toeval wil dat ik daar voldoende speakers voor heb liggen.

Alleen: ze zijn niet draadloos en ik heb weinig zin om door 2 muren heen te moeten boren voor het geluid. De afstand is max 8 meter, dus bluetooth zou ideaal zijn.

Kent iemand een goed systeem dat je kunt aansluiten op je versterker en speaker om het draadloos te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
De speaker uitgang van een versterker kan je niet draadloos maken, dat komt niet goed met de vertragingen. En bovendien heb je daarna weer een versterker nodig.

Makkelijker is om de bron draadloos te maken. Zoals bijvoorbeeld AirPlay of via Sonos AMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiekertBOB
Dank je.

Wel gek op zich. Het zou toch mogelijk moeten zijn om de L+R te koppelen aan een bluetooth apparaat en dan een ontvanger te koppelen aan de L+R van de speakers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TwiekertBOB schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:26:
Dank je.

Wel gek op zich. Het zou toch mogelijk moeten zijn om de L+R te koppelen aan een bluetooth apparaat en dan een ontvanger te koppelen aan de L+R van de speakers?
Teufel heeft daar de RS-4 voor. Is een zender + ontvanger met AB welke je op een willekeurige analoge RCA uitgang van je versterker (Tape-OUT, bijvoorbeeld) aansluit en welke vervolgens dus zelf de speakers aan kan gaan sturen middels de, in de ontvanger, ingebouwde 60W RMS signaalversterker.

https://www.teufelaudio.n...station-4-mk2-p13529.html

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 08-09-2019 17:56 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Bluetooth heeft slechts een bereik van 10 meter. Met twee muren ertussen ben ik er niet geheel gerust op dat dit een werkbare technologie zal zijn.

Maar je hebt wel keuze om het te proberen tegen een schappelijke prijs:

https://www.bol.com/nl/l/bluetooth-adapters/N/7105/

WiFi-stijl is een ander verhaal. Met even zoeken op 'wireless audio adapter' kwam ik dit tegen:

https://www.svsound.com/p...th-wireless-audio-adapter

Met die zoekopdracht kun je vast wel meer vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:43

Jag

TwiekertBOB schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:26:
Dank je.

Iets met speaker signaal en lijn signaal :)
Als dat zou kunnen dan zou je toch überhaupt geen versterker nodig hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Versterkte signalen doorsturen gaat het sowieso niet worden. Pre-out van je receiver van zone 2 via BT of WiFi kan. Aan de andere kant dan een weer een ontvanger en een versterker... Ik heb gewoon een gat geboord en 10 meter kabel neergelegd om muziek op zone 2 in mijn werkkamer te krijgen.

Hou er rekening mee dat je op zone 2 (vaak) niet alle bronnen kunt krijgen. Op mijn Marantz receiver kan ik alleen analoog, Internet radio en airplay / dlna luisteren. Mediaspeler aangesloten via HDMI krijg ik niet te horen in zone 2...

Als je het snoer niet aansluit zijn speakers overigens draadloos :+ :O Dit concert is er ideaal voor.

[ Voor 20% gewijzigd door Zarathustra op 08-09-2019 18:37 ]

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiekertBOB
Iedereen dank voor de tips en uitleg.

Ik ga dan denk ik toch maar een 9.2 setting neerzetten en regel later wel 2 draadloze speakers voor mijn zone2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
TwiekertBOB schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:36:
Iedereen dank voor de tips en uitleg.

Ik ga dan denk ik toch maar een 9.2 setting neerzetten en regel later wel 2 draadloze speakers voor mijn zone2.
Graag gedaan!

Let wel op dat je draadloze speakers samenwerken met je receiver. Of dat je er iets mee kunt met je telefoon. of NAS, of andere oplossing.

Heb mezelf suf gegoogled om mijn muziek overal te krijgen waar ik wil. Heb niet de minste apparatuur en toch was het een flinke puzzel om het voor elkaar te krijgen :)

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 13:24

EMP

Krulloos!

Ik gebruik een setje van deze daarvoor. (meer gegevens hier)

Die dingen hebben vrijwel geen lag waardoor je niet een tijdsverschil tussen de kamers krijgt. Kan een stereo signaal doorgeven (USB of jack --> jack), en werkt zonder configuratie of wat dan ook.

De prijs nieuw is niet mals, maar ik heb jaren terug een setje voor drie tientjes van Marktplaats gehaald, en gebruik ze nog steeds.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenTwixed
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-03 21:44
Kent iemand een betaalbaar alternatief voor Teufel Rearstation?
Het is precies wat ik zoek, maar voor mij te duur.
Ik vond surround anywhere van Marmitek maar die heeft geen ontvanger per luidspreker.
Amphony 1800 heeft visuele verbinding nodig, dat werkt ook niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-04 19:16

FeaR

In GoT we trust

@BenTwixed
Een topic kicken op te kapen is niet de bedoeling. Graag een eigen topic aanmaken binnen Consumentenelektronica Aankoopadvies.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.