Toon posts:

warmte geleidende pasta genoeg?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik wil mijn standaard geforce koeler vervangen door een eigengemaakte koeler (koelblok met 2 fans erop, 1 richting ram 1 voor de chip) maar blijft dat met warmte geleidende pasta wel of niet zitten? ik ga voor de ram op de bovenkant een heatsink maken met NOG EEN fan dat blijft denk ik wel zitten met die warmte geleidende pasta maar aan de onderkant? ik wil niet dat ie in een keer eraf valt. kast staat namelijk in een hoek en dicht.
:(

Bolle

Verwijderd

Met gewone pasta niet, tenminste nooit met dast spul wat ik heb want dat kleeft enigzins maar lijmt echt niet.
Ik denk dat je beter hitte geleidende lijm kunt gebruiken of pasta en dan op 2 hoekjes secondenlijm. (dat laatste lijkt mij trouwens niet echt super hoor)
En je kunt natuurlijk altijd bindbandjes of elastiekjes gebruiken extra.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil wel met warmtegeleidende tape proberen maar ik woon in utrecht
:(
klote stad, geen goede computerwinkels.
eigenlijk heb ik ook geen zin om via internet te bestellen, maar jah das dan de laatste mogenlijkheid
weet iemand waar ik goede kan vinden?

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-08 16:05
geen warmtegeleidende pasta in Utrecht?! Zelfs hier in Leeuwarden ( ;) ik weet 't) kan ik 4 winkels vinden waar ze dat verkopen. Volgens mij moet je iets beter zoeken.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Hij heeft het over warmte geleidende tape, niet pasta .. pasta kun je bij elke electronica-boer halen. De enige winkel die ik ken die goede tape heeft is Informatique, die hebben Tennmax tape. Kost wel veel met verzendkosten erbij ... Maar je woont in Utrecht, centraalste stad van ons landje .. wees blij dat je niet in het Brabo-landse Eindhoven woont zoals ik, daar is alles duurder en de keuze is om te janken .. ;).

PC Specs

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ik heb zelf ook die originele koelvin vervangen door een groter model inclusief ventilator (FC-PPGA koelvin) op mijn GeForce-2. Zit dus nu alleen koelprut tussen. En omdat dit nu helemaal luchtdicht is (tussen GeForce-chip en koeler) blijft ie gewoon netjes zitten. Het enige wat ik gedaan heb is een elastiekje eromheen gedaan zodat hij niet kan schuiven.
Hij hangt dus nu op z'n kop aan die GeForce en is er de afgelopen maand nog steeds niet vanaf gevallen. En het elestiekje is ook nog niet gesmolten, dus het werkt wel.

En even voor de info: Ik heb zo'n temperatuur voelertje op de achterkant van die GeForce geplakt (achter de chip) en die is met die koeler nu gezakt van +/- 55 graden naar zo'n 43 graden onder volle belasting.

PSN-id: Chrasher

Pagina: 1