Beyerdynamic DT 1990 via sound card naar mixer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naruske
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 11:46
Ik heb een DT 1990 die prachtig geluid levert samen met mijn Sound Blaster X AE5. Ik stream soms ook wel eens met een aparte stream computer waar ik momenteel software matig al mijn geluid naartoe stuur.

Ik vroeg mij af of er een manier is om mijn geluidskaart te koppelen aan een simpele mixer (bv. Behringer Xenyx 802) zodat ik nog steeds kan genieten van dezelfde kwaliteit die ik gewend ben? Of is de enige oplossing een dikke mixer te kopen en zo mijn geluidskaart niet meer hoef te gebruiken. Het liefst van al gebruik ik mijn geluidskaart voor zn software en RGB mogelijkheden.

Thx!

Alle reacties

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09-10 08:55
Zo te zien heeft je geluidskaart een 3,5mm out, je zou een 3,5mm naar 6,35mm jack kabel kunnen nemen, die aan de ene kant in de output van je geluidskaart pluggen en dan aan de andere kant in de input van bijv. de Xenyx.
Snap alleen niet helemaal wat je doel is hiermee, waarom is softwarematig je geluid doorsturen naar je streaming pc niet goed genoeg?

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Waarom zou je er een mixer tussen willen zetten? Waarom niet rechtstreeks op je soundcard houden?

Behringer heeft niet echt een goede naam wanneer het over kwaliteit gaat. Mijn ervaring is echter wanneer je naar die budget mixers gaat kijken, Soundcraft, Phonic etc echt bagger is en de Xenyx serie juist veel minder ruis en gekraak geeft. Wil je beter, dan kom je toch bij de duurdere modellen van Soundcraft, Mackie, Allen & Heath etc. uit.

Als je niks met andere devices doet, vind ik het alleen zonde van je geld.

Vroeger had ik ook een mixer op het bureau staan, tegenwoordig heb ik nog maar 1 extra device, die staat op de audio in van mijn soundcard en mijn soundcard hangt aan de versterker. De mixer kon vanaf die dag naar marktplaats.

• Naruske
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 11:46
De reden dat ik het hardware matig wil is omdat er bij sommige momenten een plof te horen is in de achterkant van mn headphones door Voicemeeter. Vermoed bij intens cpu of gpu gebruik dat dit gebeurd. Ik zoek de beste geluidskwaliteit voor surround gaming en de mogelijkheid om die audio naar mn stream pc te sturen. Als iemand hiervoor iets beters weet pleeeease let me know

[ Voor 30% gewijzigd door Naruske op 12-09-2019 23:38 ]

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:55
Een mixer gaat niets afdoen aan de geluidskwaliteit.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Naruske schreef op donderdag 12 september 2019 @ 23:34:
De reden dat ik het hardware matig wil is omdat er bij sommige momenten een plof te horen is in de achterkant van mn headphones door Voicemeeter. Vermoed bij intens cpu of gpu gebruik dat dit gebeurd. Ik zoek de beste geluidskwaliteit voor surround gaming en de mogelijkheid om die audio naar mn stream pc te sturen. Als iemand hiervoor iets beters weet pleeeease let me know
Maar die pop verdwijnt niet door er een mixer tussen te zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
MerijnB schreef op donderdag 12 september 2019 @ 23:51:
Een mixer gaat niets afdoen aan de geluidskwaliteit.
Een bak met ruis in geval van de soundcraft notepad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:55
PageFault schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:30:
[...]

Een bak met ruis in geval van de soundcraft notepad :)
Die komt uit de tafel en niet door eqing, effect, lage gain, hoge output whatever? Hoe is de SNR dan?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Pagina: 1