Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 21:41
Goedenacht,

Het valt me op dat sinds de laatste update naar IOS 12.4 dat m'n Iphone 8plus maar nu ook m'n Iphone xs geupdate naar 12.4.1 regelmatig de WiFi wegvalt. Soms komt hij zelf weer terug maar vaak moet ik wifi aan en uit zetten en dan komt hij weer op maar soms valt hij dan ook gelijk weer weg. Ik heb internet van Ziggo en een abbo van Vodafone. Is dit iets wat iemand herkent of moet ik dit bij Ziggo/Vodafone neerleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 16:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Dat ligt eraan, zit het probleem aan de telefoonkant of aan de routerkant? En is het dan een hardwareprobleem of een instellingenprobleem? Dat zul je eerst moeten testen met andere router(s) en andere devices. Op deze manier is het gissen. Kan ook zijn dat je telefoon stuk is, en dat je dus bij een andere partij moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Nou heb nu dus een iphone xs en daarbij gebeurt dus hetzelfde. Tenzij ze allebei hetzelfde probleem hebben moet het dus aan de ziggo kant liggen. Zal morgen eens vragen of ze dat ding willen uitlezen.

[ Voor 8% gewijzigd door mike30 op 09-09-2019 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
mike30 schreef op maandag 9 september 2019 @ 23:45:
Nou heb nu dus een iphone xs en daarbij gebeurt dus hetzelfde. Tenzij ze allebei hetzelfde probleem hebben moet het dus aan de ziggo kant liggen. Zal morgen eens vragen of ze dat ding willen uitlezen.
Je zei dat het probleem bij 12.4 er niet was en dat het probleem pas is gekomen na de update van 12.4.1.
De test die je kan uitvoeren is te downgraden naar 12.4 op 1 van de telefoons.
https://www.gottabemobile...rom-the-ios-12-to-ios-11/
mocht t probleem verholpen zijn weet je zeker dat het in 12.4.1 zit. Ik heb vannacht 12.4.1 geinstalleerd maar ben mijn telefoon vergeten dus kan het niet voor je checken.

Volgende kan je ook doen:
- Wifi vergeten en opnieuw aanmelden
- netwerk resetten:
Go to your Settings app.
Tap General.
Tap Reset
Tap on Reset Network Settings.

[ Voor 10% gewijzigd door Ronker op 10-09-2019 08:57 . Reden: toevoeging opties ]

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mike30 schreef op zondag 8 september 2019 @ 03:27:
Goedenacht,

Het valt me op dat sinds de laatste update naar IOS 12.4 dat m'n Iphone 8plus maar nu ook m'n Iphone xs geupdate naar 12.4.1 regelmatig de WiFi wegvalt. Soms komt hij zelf weer terug maar vaak moet ik wifi aan en uit zetten en dan komt hij weer op maar soms valt hij dan ook gelijk weer weg. Ik heb internet van Ziggo en een abbo van Vodafone. Is dit iets wat iemand herkent of moet ik dit bij Ziggo/Vodafone neerleggen?
Router/modem stekker er uit voor 1 minuut en weer er in. werkt dit niet, reset je netwerk. instellingen -algemeen - helemaal onderaan. stel opnieuw in. Herstel netwerkinstellingen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mike30
Ik had er neergezet dat sinds de update naar 12.4 dit probleem er is. Kan ook zijn dat het me nu pas echt opvalt. Maar ik ga dat lijstje even afwerken en kijken of het dan niet meer gebeurt. Bedankt voor de eventuele oplossingen
Ronker schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:53:
[...]

Je zei dat het probleem bij 12.4 er niet was en dat het probleem pas is gekomen na de update van 12.4.1.
De test die je kan uitvoeren is te downgraden naar 12.4 op 1 van de telefoons.
https://www.gottabemobile...rom-the-ios-12-to-ios-11/
mocht t probleem verholpen zijn weet je zeker dat het in 12.4.1 zit. Ik heb vannacht 12.4.1 geinstalleerd maar ben mijn telefoon vergeten dus kan het niet voor je checken.

Volgende kan je ook doen:
- Wifi vergeten en opnieuw aanmelden
- netwerk resetten:
Go to your Settings app.
Tap General.
Tap Reset
Tap on Reset Network Settings.

[ Voor 6% gewijzigd door mike30 op 11-09-2019 22:36 ]

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Heb je gekeken of het toevallig na het gebruik van een bepaalde app of handeling gebeurt? Ik heb een keer een app gehad die iedere keer mijn wifi sloopte. Probeer je DNS eens te veranderen naar 8.8.8.8 bijvoorbeeld. Dat hielp toen bij mij.

• mike30
Ik had net iets raars. Telefoon zei dat m'n wifi wachtwoord niet goed was. Normaal zit ik op het 5G kanaal maar nu pakte hij het niet 5G kanaal. Toen ik wifi aan en uit zette op m'n telefoon deed hij het weer.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@mike30 Ziggo heeft vaker storing op oudere modem/routers met scheiding van 2.4GHz en 5GHz. zet het eens op 2.4GHz

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
@Hackus M'n pa kreeg met z'n nieuwe mediabox next een nieuw modem omdat hij nog een oude Ubee had. Ik heb een type daarna en ook een mediabox next. Zal eens bellen of ik ook niet gewoon een nieuw modem kan krijgen. Ben tenslotte al ruim 11 jaar klant bij ze.
Pagina: 1