Acties:
  • 0 Henk 'm!

• facool
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-06 12:14
Hi, heb al wel enige pogingen gedaan helaas zonder 100% tevredenheid. Ik heb een 950 en wil alles overzetten naar een K20 pro. Nu dacht ik om alle data van mijn 950 op mijn micro sd te zetten en die dan in mijn pc te zetten en dat in mijn K20 pro te laden, gaat dat? Of heeft iemand goede ervaringen met een methode die wel praktisch is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat ik uit je topic begrijp is dat je van een Windows Phone naar een Android gaat en je de data daarvan wilt overzetten.
Om welke data gaat het dan precies? Het is een groot verschil of je je foto's wilt overzetten, contactenlijst of je WhatsApp geschiedenis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• facool
foto's en video's staan al op mijn sd kaart, contacten email zijn over via outlook, gaat om apps en data, whatsapp berichten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• facool
istarsoft en SHAREit (met heel veel extra meuk) blijken niet echt praktisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je apps gaan sowieso niet zomaar over. Totaal verschillende OS-en.
Je WhatsApp geschiedenis overzetten moet wel lukken. Genoeg topics die dat behandelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• facool
okay ga ik die zoeken, maar dus niet mogelijk via SD kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Whatsappberichten kun je overzetten door eerst een back-up van je chatgeschiedenis te maken en deze daarna over te zetten. Dat kan automatisch via google drive. In Whatsapp zit ergens een mogelijkheid om back-ups te maken. Als je Whatsapp opnieuw activeert, wordt er gevraagd of je de back-up terug wilt zetten.

[ Voor 43% gewijzigd door hoi1234 op 08-09-2019 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• facool
@hoi1234 Top!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
hoi1234 schreef op zondag 8 september 2019 @ 08:01:
Whatsappberichten kun je overzetten door eerst een back-up van je chatgeschiedenis te maken en deze daarna over te zetten. Dat kan automatisch via google drive. In Whatsapp zit ergens een mogelijkheid om back-ups te maken. Als je Whatsapp opnieuw activeert, wordt er gevraagd of je de back-up terug wilt zetten.
@facool , helaas niet als deze van een W10M (à Lumia 950) mobiel afkomstig is, zo simpel gaat het dan niet.
Of is het jou wel gelukt?

Testing, one, two ...

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
hardware-lover schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:36:
[...]

@facool , helaas niet als deze van een W10M (à Lumia 950) mobiel afkomstig is, zo simpel gaat het dan niet.
Of is het jou wel gelukt?
Geen idee meer. Ik heb een lumia 650 gehad en volgens mij ben ik weer helemaal schoon begonnen op m'n OP6. Maar gezien de reactie van @facool denk ik dat het wel mogelijk is. Als ik het me goed herinner, was er wel een back-up functie in Whatsapp voor W10M.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

hoi1234 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:28:
[...]

Geen idee meer. Ik heb een lumia 650 gehad en volgens mij ben ik weer helemaal schoon begonnen op m'n OP6. Maar gezien de reactie van @facool denk ik dat het wel mogelijk is. Als ik het me goed herinner, was er wel een back-up functie in Whatsapp voor W10M.
Ik weet niet welke dienst whatsapp op windows gebruikt, maar op android gebruikt het Google drive en op iOS gebruikt het Apple Cloud, waardoor het uitwisselen van backups tussen de systemen niet mogelijk is

• hardware-lover
  • Niet online
hoi1234 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:28:
[...]
Die backup functie is er, het is de Whatsapp versie bedoelt voor WP tenslotte, niet specifiek voor W10M, het probleem zit echter in het verschil tussen beide OS-en voor beveiliging van de Whatsapp database.

Tot gisteren was het volgende nog steeds van toepassing voor een W10M mobieltje.

https://mspoweruser.com/h...windows-phone-to-android/

Beslist geen piece of cake dus.

Testing, one, two ...

• facool
En de X50 series blijken een geval apart, terug backuppen naar een 640 of 760 en dan migreren met een betaald progje kan, maar wordt niet gegarandeerd....

• hardware-lover
  • Niet online
facool schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:42:
En de X50 series blijken een geval apart, terug backuppen naar een 640 of 760 en dan migreren met een betaald progje kan, maar wordt niet gegarandeerd....
Dat is wat ik van plan ben, terugzetten via een WP8.1 toestel, als ik er uiteindelijk aan toe ben ;)

Maar vooraf eerst even de belangrijkste chats via mail versturen, dat kan zeker geen kwaad.

Edit: uiteindelijk toch via de Lumia 950XL gedaan, en niet eerst via een ander WP toestel. Is prima gelukt, alle chats zijn succesvol overgezet.

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 21-12-2019 15:42 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1