Advies over kvm switch gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-01 20:24
Goedenavond!

Geen idee of ik nu het beste forum gedeelte heb gevonden voor deze vraag maar van de gegevens opties denk ik dat deze het beste is. Zo niet, hoor ik het graag!

Ik zoek een?
zoals gezegd ben ik opzoek naar een kvm switch, eentje met USB en aansluitingen voor twee schermen op DP of HDMI. (USB C liever niet, een van de twee heeft nog geen USB C). Wordt gebruikt voor een desktop en een laptop.

Wat is je budget?
ik denk dat voor max 100-150 euro echt wel wat te vinden is. Hopelijk.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mogelijkheid tot aansluiten twee schermen op HDMI of display Port. En uiteraard toetsenbord en muis.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik werk steeds vaker thuis en sluit nu de laptop aan op een los scherm maar zou graag de schermen van mijn desktop inzetten en het toetsenbord met de muis. Ik zoek dus een oplossing waarbij met een USB kabel aansluiten de laptop te gebruiken is.

Ik heb deze gevonden, maar hoor graag jullie mening. Ook over alternatieven. https://www.allekabels.nl/kvm-switch/1599/1218365/kvm-switch-usb-2x-displayport.html?gclid=Cj0KCQjwqs3rBRCdARIsADe1pfTV09Rl2RR5INTB8XYskwZJmU2sWDgTJunpPVC7i84ZbUnd3iKQ5HUaAu8TEALw_wcB

Ik hoor graag als er nog aanvullende vragen of informatie nodig is!

Alvast bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door Michel op 07-09-2019 20:34 ]

Alle reacties

• Michel
Niemand? Advies wordt erg gewaardeerd aangezien ik over genoemde KVM weinig goede berichten lees :)

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01 17:43
Op mijn werk gebruiken wij verschillende switches van ATEN. Onderstaande switch is misschien een goede optie voor jou.
pricewatch: Aten 2-Port USBDisplayPort Cable (CS22DP-AT)

πŸ‡ΊπŸ‡¦

• Michel
Nycrea schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:46:
Op mijn werk gebruiken wij verschillende switches van ATEN. Onderstaande switch is misschien een goede optie voor jou.
pricewatch: Aten 2-Port USBDisplayPort Cable (CS22DP-AT)
Kan helaas maar 1 monitor op worden aangesloten, maar zal ook eens in deze richting zoeken. Dankje!

• Nycrea
Twee schermen wil je, daar had ik even overheen gelezen. Er zijn maar bar weinig switches die dat kunnen, want er is bijna geen vraag naar. Meeste KVM switches zijn bijvoorbeeld voor in een rack om makkelijk lokaal bij elke server in dat rack te kunnen inloggen, daarvoor zijn geen twee schermen nodig.

Ook supporten kvm switches vaak maar een erg gelimiteerde resolutie, ook omdat dat niet belangrijk is voor de meeste gebruikers. Het kost alleenmaar extra om dat te ondersteunen, en bedrijven hechten er weinig meerwaarde aan. Het chainen van DP valt hierom ook af. De switch die ik had gelinkt heeft nog redelijke DP bandbreedte support, maar ik denk dat die ook tekort zal schieten voor het fatsoenlijk aansturen van twee schermen.

πŸ‡ΊπŸ‡¦

• Michel
Daar heb je inderdaad wel een punt, nooit zo over nagedacht. Wellicht toch maar gebruik maken van een USB Dock, USB in de desktop als ik deze gebruik en anders in de laptop.

• Nycrea
Ik denk dat je daar wel het meeste plezier van zult hebben inderdaad, als beide devices thunderbolt 3 ondersteunen is het redelijk goed te doen om een TB3 dock te kopen en die te wisselen. Zo heb je in ieder geval geen gezeik met slechte resoluties door gelimiteerde bandbreedte.

πŸ‡ΊπŸ‡¦

• Michel
Nycrea schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:59:
Ik denk dat je daar wel het meeste plezier van zult hebben inderdaad, als beide devices thunderbolt 3 ondersteunen is het redelijk goed te doen om een TB3 dock te kopen en die te wisselen. Zo heb je in ieder geval geen gezeik met slechte resoluties door gelimiteerde bandbreedte.
Zeker, ook bij die resoluties niet stil gestaan. Dockings verkopen genoeg voor dubbele schermen en bevallen uitstekend heb ik vernomen. Die maar eentje regelen voor thuis.

Bedankt voor je input!
Pagina: 1