Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Bombaclat
  • Registratie: maart 2013
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een NAS en omdat ik het zelf leuk vindt om zelf systemen te bouwen, leek me een zelfbouw wel een goed idee. Daarnaast is zelf systemen bouwen meestal financieel aantrekkelijker dan iets kant-en-klaars. Nou weet ik niet of dit voor een NAS ook geldt. Ik heb geen ervaring met NAS-systemen en ben ook nieuw met RAID en alles wat bij een NAS komt kijken eigenlijk. Ik zal mijn eisen en eigen bevindingen toelichten om te kijken of jullie vinden dat ik in de goede richting zit.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een NAS bouwen om bestanden, waaronder ook belangrijke, op te slaan. Van die bestanden zou ik graag een bepaalde selectie automatisch laten backuppen via een cloud opslag. Omdat ik de enige technische ben in het gezin, wil ik graag mijn NAS opslag delen met andere gezinsleden (die niet in hetzelfde huis als ik wonen). Ik zou dus meerdere users van buiten mijn interne netwerk toegang willen geven op een gebruiksvriendelijke manier.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Waar mogelijk wil ik de kosten zo veel mogelijk drukken. Wat ik heb samengesteld komt neer op €500, dat lijkt me een prima bedrag. Als mijn wensen zorgen dat het systeem €1000 gaat kosten, dan zal ik denk ik mijn eisen moeten aanpassen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik neem niks van een ouder systeem.
Ik heb zelf het volgende samengesteld:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Athlon 200GE Boxed€ 45,80€ 45,80
1MoederbordenASRock B450M-HDV R4.0€ 59,50€ 59,50