Toon posts:

Game PC bouwen - aangepaste versie mainstreamgamesysteem BBG

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mavytan
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 26-11 16:12
Beste lezer,

Op basis van de BBG van september ben ik een gamesysteem gaan samenstellen.
Hierbij heb ik het mainstreamgamesysteem als hoofdlijn aangehouden en daar een aantal onderdelen van vervangen met, in mijn ogen, verbeteringen.
Eerst beantwoord ik de vragen van de standaard template, daarna komen mijn vragen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (Minecraft, World of Tanks, Cities skylines...), numerieke simulaties (waarschijnlijk in python geschreven).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1000.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst onderaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, prijs/kwaliteit is belangrijker dan een merknaam.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is bij voorkeur een stil systeem, maar dat heeft geen heel hoge prioriteit.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Als extra informatie heb ik de volgende onderdelen in gedachten:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,90€ 74,90
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 8G GDDR6€ 358,99€ 358,99
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 45,39€ 45,39
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB€ 152,99€ 152,99
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 52,77€ 52,77
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 980,99

Hierbij heb ik nog de volgende opmerkingen ter verduidelijking:
- Mijn keuze voor processor is een stuk sneller dan die van de BBG, omdat ik meer rekenkracht nodig denk te hebben voor strategiespellen (waarin bijv. voor veel units dingen uitgerekend moeten worden) en de eerder genoemde numerieke simulaties.
- 32GB RAM lijkt me een goede keuze om dezelfde redenen als de keuze voor een snellere processor.

Mijn vragen bij deze build zijn:
- De grafische kaart heeft een PCI-e 4.0 x16 interface, het moederbord heeft een PCI-e 3.0 x16 interface. Gaat dit gewoon goed, zo ja, zitten hier nog nadelen aan?
- De kast heeft zelf twee meegeleverde fans, bij de processor en grafische kaart zitten ook fans. Hoeveel voegt het toe om nog andere fans in de kast te zetten? Wordt het dan veel stiller, of heeft het veel invloed op de performance?
- Processor+grafische kaart = 65W+180W = 245W, dat laat nog 155W vrij voor andere onderdelen. Van andere onderdelen vond ik het moeilijk om het energiegebruik te vinden, hierdoor weet ik niet goed of hij genoeg vermogen heeft. Voldoet deze voeding, en kan ik er nog extra fans bij zetten?
- Ik twijfel nog een beetje over of de 32GB RAM geen overkill is. Wat zijn jullie ideeën hierover?

Alvast bedankt voor je reactie!

P.S. Als je nog goede tips hebt voor een scherm, dan hoor ik die ook graag.

Alle reacties

• sh1fT
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 23-03 14:03
32GB is echt zwaar overkill voor alleen gamen. Die €75 kan je dan nog gebruiken voor een betere voeding pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W en weet je ook dat je bordje geflasht moet worden, je kan eventueel dit bordje nemen pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX. Voor de rest kan je kijken naar een rx 5700 met een betere koeling, degene die je nu hebt geselcteerd heeft maar 1 fan bv pricewatch: MSI Radeon RX 5700 MECH OC

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee