Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CPU koeler wil niet recht op CPU vastgedraaid worden

Pagina: 1
Acties:

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11 14:24
Hoi allemaal,

Ben op het moment bezig om mijn nieuwe PC in elkaar te zetten en heb wat problemen bij het vastzetten van de luchtkoeler op het moederbord (en CPU).

Het betreft een AMD Ryzen 5 3600 Boxed, een MSI B450 Tomahawk MAX en een Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edition.

De koeler wordt vastgezet met 4 schroeven die via een bracket aan de koeler zitten. Deze gaan op een mounting plate die via de achterkant van het mobo met vier schroeven door het mobo heen komt.

Een van de schroeven gaat er scheef in. Hij zit ook niet flush boven de bout waar hij in gaat. Hier een paar foto's:

Een Twee
Deze foto is genomen terwijl de andere 3 (en deze dus) al deels ingedraaid waren.

Wat ik al gedaan heb: Beetje passen en meten, maar alles zit vrij vast dus geen bewegingsvrijheid.
De bracket achterop is op de juiste manier in elkaar gezet (kan voor AM4 en Intel verschillend in elkaar gezet worden).
De moeren zitten ook goed vast.

Ik ga nu alles uit elkaar halen om opnieuw in elkaar te zetten (koeler losmaken van de CPU, brrr :>).

Iemand nog tips of advies als ik wat verkeer doe?

Verwijderd

En zonder bracket?
Gaat de schroef recht? Zoja het probleem zit in de bracket.
Zonee draad verneukt.

• Contagio
Verwijderd schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 18:21:
En zonder bracket?
Gaat de schroef recht? Zoja het probleem zit in de bracket.
Zonee draad verneukt.
Ja ik heb alles even losgemaakt en bouten en moeren met elkaar uitgewisseld: 1 van de moeren (en dan ook aan 1 'kant') daar van is de schroefdraad niet goed. Krijg het met geen mogelijkheid recht op geen elke schroef (koeler, bracket, alles posities). De moer gaat dan scheef ronddraaien.

Ontzettende bummer zeg, even snel alcohol halen om het schoon te maken en dan de boxed koeler er maar op. En de 212 terugsturen dan maar.

Thanks voor het meedenken!

Verwijderd

Of met een tapset de draad herstellen.

Maar als je nog een oem koeler in je bezit heb is terug sturen beter.

• Contagio
Verwijderd schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 18:30:
Of met een tapset de draad herstellen.

Maar als je nog een oem koeler in je bezit heb is terug sturen beter.
Dat gereedschap heb ik helaas niet.. Heb er ook geen verstand en vertrouwen in dat ik dat goed krijg.

De 3600 komt met een meegeleverde koeler, dus gebruik ik die.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Een M3 5mm afstandsbus kan je niet eens tappen, koop een nieuwe:
https://www.fakkert-elect...dsbus-5mm-messing-p-49758

Of naar je lokale electronicaboer (als ze nog bestaan) gaan en afstandbus meenemen, ik schat op de foto dat het M3 is., maar kan ook M4 zijn.

Of op V&A vragen of een Tweaker nog een afstandsbus over heeft, als je moederborden, CPU's, etc. monteert moet je een berg van schroeven, afstandsbussen, etc. over hebben.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Pagina: 1