Toetsenborden: ANSI of ISO layout

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BTB
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 21:05
In Nederland worden meestal toetsenborden met de (Amerikaanse) ANSI layout verkocht. Bestel je "gewoon" een toetsenbord, dan krijg je afhankelijk van het merk (bijv. Logitech) vaak zomaar een "US Internationaal" toetsenbord, dat dan een ISO layout heeft (met een "\" naast de "Z"). Voor mij is dat een no-no, maar dat is voer voor een flame war.

Maar dat geldt dus beslist niet voor alle "US International" toetsenborden, een aantal daarvan heeft wel een ANSI layout.

Voor mij is dit een hard criterium om een toetsenbord te kunnen gebruiken of in de hoek te smijten.

Het zou heel fijn zijn als de Pricewatch hier een filter voor had, maar dat is waarschijnlijk heel lastig om dat niet alle fabrikanten correcte informatie verstrekken.

Het "Taal" filter geeft hier ook geen uitsluitsel over: niet elk "Belgisch" (is dat een taal?) Azerty toetsenbord heeft een "\" naast de "W".

Bram Bouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:56

Mooijekind

Manager Product Content
Helaas is dat inderdaad niet te doen voor ons.
We hebben even gekeken bij onze dataleverancier en daar wordt het helemaal niet vermeld.
Gelukkig nog wel de taal maar verder gaan ze niet.

Van de productplaatjes kunnen we ook niet uitgaan. Deze zijn vaak universeel en alleen van het qwerty toetsenbord beschikbaar en niet van de andere taalvarianten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 17:13
Ik zou dit zeker fijn vinden. Een US International is voor mij alleen een US International als deze een standaard ANSI layout heeft. De ISO layout die ze "US International" noemen is vergelijkbaar met een Engelse indeling, wat erg lastig is. Als dit filter er is, wil ik met plezier gaan uitzoeken welk toetsenbord welke indeling heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 17:13
Mooijekind schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:38:
Helaas is dat inderdaad niet te doen voor ons.
We hebben even gekeken bij onze dataleverancier en daar wordt het helemaal niet vermeld.
Gelukkig nog wel de taal maar verder gaan ze niet.

Van de productplaatjes kunnen we ook niet uitgaan. Deze zijn vaak universeel en alleen van het qwerty toetsenbord beschikbaar en niet van de andere taalvarianten.
Kan dit niet besproken worden met de data leverancier? Ik wil het best voor een aantal bekendere merken handmatig uitzoeken en aanpassingen doorvoeren.