Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Scharnier van mijn koelkast vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Giant_Panda
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12-12 11:44
Mijn vraag
Ik heb in ons huis een koelkast (... duh), waarvan de deur een klein beetje scheef hangt. Hierdoor is de deur sluiten iets meer moeite en dat bij sommige mensen niet meteen goed gaat, met een open deur tot gevolg.
Ik heb eens gekeken wat er aan de hand is, en het lijkt erop dat het bovenscharniertje versleten is.
Voor ik nu mijn hele deur eruit haal en allerlei dingen ga doen, is dit een voorwerp wat te vervangen is?

Ik heb al rond gezocht op scharnieren voor mijn type koelkast, maar daar kan ik niets op vinden.
Mogelijk dat dit een vergelijkbaar systeem is met andere koelkasten, maar dar heb ik te weinig kennis of ervaring mee.

Het gaat om een Zanussi ZI 1612, B236010, 923601608

Alle reacties

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16:33
Volgens mij staat hij hier gewoon tussen als je zoek op 923601608
Schanier is wel allen linksonder maar denk dat je desnoods even contact met ze op moet nemen als het scharnier niet voor beide kanten past.

https://shop.zanussi.nl/search?text=923601608

MikeOO wijzigde deze reactie 07-09-2019 16:51 (38%)

• The_Vice
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 01:05
MikeOO schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:50:
Volgens mij staat hij hier gewoon tussen als je zoek op 923601608

https://shop.zanussi.nl/search?text=923601608
of hier:
https://www.europart.nl/zoeken?keyword=+923601608
wel duurder, maar als er één in je buurt is, dan scheelt het weer als je je bestelling afhaalt.

Meestal is het ook handig om zowel boven als onder te vervangen.

The_Vice wijzigde deze reactie 07-09-2019 16:54 (22%)

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 13:54
Zo te zien is het scharnier niet versleten, maar de bevestiging aan kast en deur is uitgelubberd.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Giant_Panda
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12-12 11:44
JukeboxBill schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 19:04:
Zo te zien is het scharnier niet versleten, maar de bevestiging aan kast en deur is uitgelubberd.
Dit is inderdaad het geval.

Mja, en dan de vervolgvraag: kan ik zo'n bovenplaat vervangen? En hoe heet zoiets? Is dat een "rail strip"?
En die lijkt vrij specifiek, maar zou een vergelijkbare, met gaten op dezelfde plek ook kunnen?

Hier de versleten kant:

En hier de goede kant:

En hier het totale ding:

• ToFast
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:56
Gewoon breder plaatje met gat daar overheen, desnoods met een dikkere bout met moer etc

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 00:43

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Het is volgens internet klasse B dus als dit duurder dan paar tientjes zou zijn zou ik naar een vervanger zoeken.

Barrycade wijzigde deze reactie 13-09-2019 20:26 (3%)

• analogworm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 00:30
ik had ooit een keer iets vergelijkbaars met mijn koelkast. Het scharnier was als het ware uit de deur gebroken. Toen heb ik met Epoxy het scharnier weer vast gezet. Is pak 'm beet 8 jaar geleden, deurtje werkt nog steeds. Misschien is zoiets oplossing voor je?

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 12-12 17:28
Je hebt ook kans dat een ringetje genoeg is, maar die moet dan wel echt precies passen.

Zodat het ringetje tegen gehouden word door die rand, en het gat niet meer uitgelubberd is.

Andere kant even opmeten, en een ringetje vinden. Die zal je misschien ook wel uit moeten boren.

En ehh, ik denk er ook pas laat aan, maar wat dacht je van de deur de andere kant op open doen? :+ Is bij 9 van de 10 koelkasten heel simpel, en aan de andere kant zou dat scharnier (of ophangpunt) goed moeten zijn. (en is het zo te zien ook, maar ik krijg geen goed beeld met die foto, volgens mij is dat de voorkant? Gewoon de scharnieren verplaatsen naar rechts.)

WEBGAMING wijzigde deze reactie 13-09-2019 21:54 (53%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True