Ik heb een nieuwe PC, en dat is een ex-workstation. Audio en video onboard zijn dus crap of afwezig.
Videokaart is reeds opgelost, nu de audio nog.
Wat doe ik ermee: Simpele games. World of Warcraft, Fallout (NV en 4) en hier en daar een keer een verdwaalde shooter.
Wat verwacht ik: 3d surround. Ik wil redelijk accuraat kunnen horen wat er waar vandaan komt.
Wat wil ik uitgeven: zo min mogelijk. Wel een voorkeur (terecht of onterecht?) uit het verleden voor Creative.
Verdere eisen: Geen. De software boeit me niks, ik draai er geen muziek mee behalve wat spotify, ik stream geen concerten en buiten wat filmpjes van het motorrijden monteren gaat er geen audio mee bewerkt worden.
Me dunkt dan dat ik voor weinig geld:
pricewatch: Creative Sound Blaster Audigy Fx
kan kopen. Doet volgens mij wat ik vraag?
Wat als ik meer uitgeef en een:
pricewatch: Creative Sound Blaster Z (retail)
koop? Is dat beter/sneller? Of koop ik dan extra's waar ik niks aan heb?
Videokaart is reeds opgelost, nu de audio nog.
Wat doe ik ermee: Simpele games. World of Warcraft, Fallout (NV en 4) en hier en daar een keer een verdwaalde shooter.
Wat verwacht ik: 3d surround. Ik wil redelijk accuraat kunnen horen wat er waar vandaan komt.
Wat wil ik uitgeven: zo min mogelijk. Wel een voorkeur (terecht of onterecht?) uit het verleden voor Creative.
Verdere eisen: Geen. De software boeit me niks, ik draai er geen muziek mee behalve wat spotify, ik stream geen concerten en buiten wat filmpjes van het motorrijden monteren gaat er geen audio mee bewerkt worden.
Me dunkt dan dat ik voor weinig geld:
pricewatch: Creative Sound Blaster Audigy Fx
kan kopen. Doet volgens mij wat ik vraag?
Wat als ik meer uitgeef en een:
pricewatch: Creative Sound Blaster Z (retail)
koop? Is dat beter/sneller? Of koop ik dan extra's waar ik niks aan heb?