Toon posts:

Kan een IPad mijn laptop vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• tailfox
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 07-12 19:57

tailfox

Lees met korrel site

Topicstarter
Mijn huidige laptop draait zijn laatste rondjes en ik zoek iets nieuws.
Mijn werkzaamheden op mijn laptop zijn.
• Het branden van SD kaartjes (komt bijna nooit voor en zou dat ook op desktop kunnen maar als ik een rpi image kan maken met een iPad is dit een plus)
• KhanAcademy
• Autodesk Inventor ( Mijn werkzaamheden zijn minimaal)
• edX (de iPad heeft een volwaardige browser dus geen probleem)
• aantekeningen

Ik zat te kijken door Inventor aan een IPad pro (Ik wacht deze maand nog af of er een nieuwe komt)

Zou dit werken voor mij als laptop vervanger?

Heeft het vaak fout

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15:52
tailfox schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:31:
• Autodesk Inventor ( Mijn werkzaamheden zijn minimaal)

Ik zat te kijken door Inventor aan een IPad pro (Ik wacht deze maand nog af of er een nieuwe komt)
Autodesk Inventor is niet beschikbaar op iOS / iPadOS.

Er is wel een "Inventor Publisher Mobile Viewer" app maar deze is al ruim 5 jaar niet bijgewerkt.

[Voor 8% gewijzigd door robcoenen op 07-09-2019 16:44]

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Topicstarter
robcoenen schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:44:
[...]

Autodesk Inventor is niet beschikbaar op iOS / iPadOS.

Er is wel een "Inventor Publisher Mobile Viewer" app maar deze is al ruim 5 jaar niet bijgewerkt.
https://blogs.autodesk.co...ktop-engine-autocad-ipad/

Ik dacht dat dit ging voor Inventor mijn fout

Heeft het vaak fout

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08-12 12:29
Ik had deze discussie laatst ook met iemand die wilde overstappen op een tablet. Maar de grap is dat je vaak iets verder moet kijken dan je 'werkzaamheden'. Die kunnen vaak ook anders. In dit voorbeeld vroeg degene of je ook Excelbestanden kunt bewerken op de iPad. Het antwoord is nee, tenzij je bereid bent te betalen voor een Office abonnement. Maar de grap is, dat je op bijvoorbeeld Google Docs ook prima spreadsheets kunt maken. Die hebben dan meteen het voordeel dat ze beschikbaar zijn via internet en dat er allerlei macro's voor beschikbaar zijn die makkelijker werken dan met de 'echte' Excel. Probeer met Word en Excel maar eens een mail merge te maken, daar wordt niemand vrolijk van. Bedrijfsmatig gaat dit waarschijnlijk niet werken, maar voor thuisgebruik heb je niet perse 'Excel' nodig maar gewoon een spreadsheet.

Helaas was de conclusie dat de overstap nog niet zo makkelijk zou zijn. Voor opslag bijvoorbeeld, je gaat niet je gedownloade mkv films op je iPad opslaan, daar is die opslagruimte veel te duur voor. Als je (hobby)fotograaf bent dan loop je ook al snel uit je opslagruimte en dus moet je investeren in een NAS of cloud-opslag. Voor dingen als sd-kaartjes beschrijven zou de nieuwe iPad Pro met usb-c wel moeten werken, ze hebben beloofd dat je dingen als kaartlezers, usb-sticks etc kunt aansluiten, maar of er software komt om raw images weg te schrijven om een Pi van de kunnen opstarten, geen idee. Het lijkt me voorlopig het makkelijkst om dat op je oude laptop te blijven doen...

[Voor 4% gewijzigd door PhilipsFan op 07-09-2019 17:08]

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Topicstarter
PhilipsFan schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:07:
Ik had deze discussie laatst ook met iemand die wilde overstappen op een tablet. Maar de grap is dat je vaak iets verder moet kijken dan je 'werkzaamheden'. Die kunnen vaak ook anders. In dit voorbeeld vroeg degene of je ook Excelbestanden kunt bewerken op de iPad. Het antwoord is nee, tenzij je bereid bent te betalen voor een Office abonnement. Maar de grap is, dat je op bijvoorbeeld Google Docs ook prima spreadsheets kunt maken. Die hebben dan meteen het voordeel dat ze beschikbaar zijn via internet en dat er allerlei macro's voor beschikbaar zijn die makkelijker werken dan met de 'echte' Excel. Probeer met Word en Excel maar eens een mail merge te maken, daar wordt niemand vrolijk van. Bedrijfsmatig gaat dit waarschijnlijk niet werken, maar voor thuisgebruik heb je niet perse 'Excel' nodig maar gewoon een spreadsheet.

Helaas was de conclusie dat de overstap nog niet zo makkelijk zou zijn. Voor opslag bijvoorbeeld, je gaat niet je gedownloade mkv films op je iPad opslaan, daar is die opslagruimte veel te duur voor. Als je (hobby)fotograaf bent dan loop je ook al snel uit je opslagruimte en dus moet je investeren in een NAS of cloud-opslag. Voor dingen als sd-kaartjes beschrijven zou de nieuwe iPad Pro met usb-c wel moeten werken, ze hebben beloofd dat je dingen als kaartlezers, usb-sticks etc kunt aansluiten, maar of er software komt om raw images weg te schrijven om een Pi van de kunnen opstarten, geen idee. Het lijkt me voorlopig het makkelijkst om dat op je oude laptop te blijven doen...
Vergeten te zeggen ben ook vaak bezig met film.
Zou de iPad gebruiken om even snel wat edits te doen.

Overigens komt er ook een desktop bij.
Alleen als portable zit ik te kijken tussen een surface of iPad pro.
Touchscreen mis ik

Heeft het vaak fout

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee