Binnendeur slot van beide kanten te openen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markb1994
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-05 20:26
Ik ben op zoek naar een systeem om een binnendeur te vergrendelen. Dit kan een smart lock zijn, maar simpelere oplossingen zijn natuurlijk ook welkom.

Momenteel heb ik bovenaan mijn trap naar de 1e verdieping een deur en een traphekje, voor de veiligheid van mijn dochter. De deur wil ik niet kwijt, want die houdt de warmte beneden. Het traphekje wil ik graag kwijt, maar het kleintje is bijna groot genoeg om zelf de deur te openen. Ook het verticaal zetten van de deurklink is geen oplossing. Voor haar veiligheid wil ik graag het traphekje weghalen en de deur beveiligen met een slot. Belangrijk is dat het slot van beide kanten van de deur geopend kan worden.

Ik zat zelf te denken aan een smart lock met aan beide kanten van de deur een drukknop om hem te unlocken, maar deze zijn nogal prijzig. Ik zoek naar een oplossing van maximaal ongeveer 100 euro.

Mijn smart home wordt momenteel bestuurd door een Homey. Heeft er iemand suggesties? :)

Beste antwoord (via markb1994 op 09-09-2019 11:06)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

CurtPoindexter schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:12:
[...]

Het gaat goed tot het fout gaat.
Het kan goed fout gaan bedoel je?

Ik denk dat bijna iedereen als kind wel eens van de trap gevallen is, en aangezien we dit topic lezen leven we ook nog. Je moet je kinderen natuurlijk tegen gevaren beschermen, maar onderdeel daarvan is ook dat je ze leert zelf gevaren te herkennen. Dat kan wel eens fout gaan aangezien kinderen daar nog niet zo goed in zijn met hun niet volgroeide hersens.

Maar goed, niks mis met een traphekje natuurlijk, of een deur. Electronische sloten en andere Tweakeroplossingen lijken mij wat overdreven maar als je denkt dat het opgelost is door de klink te vervangen door een ronde knop dan is dat nog te overwegen.
https://www.quofi.nl/prod...0jkQZtEAQYBSABEgIJjPD_BwE

Of zo'n knop met een extra knop die je in moet drukken als kinderslot.
https://allroundhekwerk.n.../veiligheidsknop-kidlock/

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 09-09-2019 09:26 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:12

JdM

Humbled

Is een draaiknop op de deur geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Magnetische slot op de deur, met aan elke kant een knop op een verbreek relais

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markb1994
JdM schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:37:
Is een draaiknop op de deur geen optie?
Voor zover ik weet kun je die maar vanaf 1 kant openen en sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markb1994
Anoniem: 320788 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:42:
Magnetische slot op de deur, met aan elke kant een knop op een verbreek relais
Heb je hier een voorbeeld van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Afbeeldingslocatie: https://images.app.goo.gl/1kNpskPTFnb2HYRm8
Mm plaatje werkt niet, even googlen naar magneetslot.

Maar een magneet slot sluit door stroom op de magneet te zetten.
Magneet zit aan de bovenkant van het kozijn, en sluit tegen een plaat op de deur.

Door een verbreek relais te gebruiken waar de voeding zit, kan je dus de stroom verbreken door op een knop te drukken ( of via een klik aan of uit schakelaar via je homey systeem.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 07-09-2019 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

markb1994 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:25:
[...]

ligt aan cilinder, je kan ook een cilinder waarbij beide kanten met sleutel geopend kan worden dan van binnen een draaiknop en buiten kan je nog sleutel openen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Ik neem aan dat het op slot doen moet zorgen voor een situatie dat je dochter de deur niet kan openen?
Dan lijkt me een draaislot boven aan er deur handig (zoals je wel eens van de extra pinsloten hebt). Gewoon midden in de deur kan ze namelijk binnen no time openen als ze graag wil.
Dan kan hij aan de ene kant een draaiknop zijn en aan de andere kant een sleutel die er gewoon permanent in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelzadh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:30
@markb1994 Over een traphekje kunnen klimmen is moeilijker dan traplopen toch? Waarom überhaupt een slot?

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markb1994
roelzadh schreef op zondag 8 september 2019 @ 01:58:
@markb1994 Over een traphekje kunnen klimmen is moeilijker dan traplopen toch? Waarom überhaupt een slot?
Omdat ik van het traphekje af wil, er zit immers al een deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-05 19:27
Deurklink verzetten naar 1 meter 50 hoog. Dat is een beproefde methode in de kinderopvang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:17
Hoe oud is die kleine? Als hij al een deur open kan krijgen dan is hij ook al op de leeftijd dat je hen zaken uit kan leggen toch?

Mijn jongste weet al vanaf een jaar of 2 dat ze niet alleen de trap op mag. Gaat al die tijd prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:05
Je kan toch gewoon het slot wisselen voor 1 met nachtslot erbij, dat past gewoon in bestaande deuren.
loop de lokale bouwmarkt binnen en haal een ander slot(cilinderslot), de blindplaten zitten erbij incl sleutels(Of neem 1 met cilinderslot dan kan je huissleutels er ook op).

Eventueel moet je een gat in het kozijn maken, dit kun je zo aanpassen, de platen zitten bij het slot om het netjes af te werken.

Maar denk ook aan brandveiligheid, maak het niet te moeilijk, denk eraan wat als er brand uitbreekt en je staat boven en je "smart lock" happert.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
Craven schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:00:
Hoe oud is die kleine? Als hij al een deur open kan krijgen dan is hij ook al op de leeftijd dat je hen zaken uit kan leggen toch?

Mijn jongste weet al vanaf een jaar of 2 dat ze niet alleen de trap op mag. Gaat al die tijd prima.
Mja en toch kan je kinderen niet vertrouwen op die leeftijd, het kan ook heel onschuldig gebeuren je kind ziet een keer iets liggen op de trap speelgoed ofzo en wil het pakken en vergeet daarbij de regel.

Je weet dat kinderen ook "stiekem" dingen doen(als de ouder uit het zicht is), iets wat niet mag is leuk. :P
Het hoeft maar 1x mis te gaan, dat vergeet je nooit weer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 477788

mr_evil08 schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:26:
[...]

Mja en toch kan je kinderen niet vertrouwen op die leeftijd, het kan ook heel onschuldig gebeuren je kind ziet een keer iets liggen op de trap speelgoed ofzo en wil het pakken en vergeet daarbij de regel.

Je weet dat kinderen ook "stiekem" dingen doen(als de ouder uit het zicht is), iets wat niet mag is leuk. :P
Het hoeft maar 1x mis te gaan, dat vergeet je nooit weer.
Leer je dochter goed de trap op en af gaan. Haal dan het traphekje weg als je er vertrouwen in hebt, zo niet.. leer er mee leven dat je een traphekje hebt. Je dochter leert traplopen door het te doen, niet door haar bij de trap weg te houden. Van proberen kun je leren.

Ik denk altijd maar.. je moet in het donker/blind (in 'lichte' paniek), dikke rook met de kleine op de arm naar buiten kunnen komen. Dus zo gauw mogelijk af van traphekjes en 'niet standaard' sluitingen.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 477788 op 09-09-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05 10:10
Ik neem aan dat de deur niet open-baar moet zijn vanaf boven. Tegen de tijd dat ze de trap op heeft geklommen denk ik dat je liever wil dat de deur open gaat, dan dat ze weer naar beneden moet.

Kun je het bestaande slot niet vervangen door een elektronisch paniekslot?
Die kan vanaf "binnen" (in jouw geval moet dat de trapzijde worden) gewoon open met de klink. Vanaf de andere kant is de klink ontkoppelt. Pas na het aantrekken van de solenoid intern werkt de klink vanaf de "buitenzijde". De aansturing van de solenoid doe je dan via een knopje (alleen aan de "buitenzijde")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

markb1994 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:25:
[...]

Een klink? Of je vervangt die door een draaiknop.

(Edit) Ah een kleine, tja als je denkt dat een draaiknop werkt dan haal je de klink er af en zet je er een draaiknop voor terug.

Bij mij hebben alle binnendeuren een simpel slot (met genummerde sleutels) al zou ik dat niet zo snel gebruiken om een kind te beveiligen/op te sluiten. Wij gebruiken de sloten alleen op het toilet en de badkamer waar de sleutels permanent in het slot zitten (Belgisch huis)
Anoniem: 477788 schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:47:
[...]

Leer je dochter goed de trap op en af gaan. Haal dan het traphekje weg als je er vertrouwen in hebt, zo niet.. leer er mee leven dat je een traphekje hebt. Je dochter leert traplopen door het te doen, niet door haar bij de trap weg te houden.
Zo zou ik het ook doen. je huis verbouwen voor een korte fase van een kind vs. jezelf aanpassen.

[ Voor 69% gewijzigd door Marzman op 09-09-2019 09:09 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Craven schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:00:

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CurtPoindexter schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:12:
[...]

Ik denk dat bijna iedereen als kind wel eens van de trap gevallen is, en aangezien we dit topic lezen leven we ook nog. Je moet je kinderen natuurlijk tegen gevaren beschermen, maar onderdeel daarvan is ook dat je ze leert zelf gevaren te herkennen. Dat kan wel eens fout gaan aangezien kinderen daar nog niet zo goed in zijn met hun niet volgroeide hersens.

Maar goed, niks mis met een traphekje natuurlijk, of een deur. Electronische sloten en andere Tweakeroplossingen lijken mij wat overdreven maar als je denkt dat het opgelost is door de klink te vervangen door een ronde knop dan is dat nog te overwegen.

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 09-09-2019 09:26 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:21
Waarom is "Ook het verticaal zetten van de deurklink" geen oplossing?
Ik heb dit op veel deuren gehad en dat werkte perfect.

Je moet rekening houden met binnendeuren op slot doen dat je een brand escape hebt.
Je moet er niet aan denken dat als er brand uitbreekt je er niet uit kan omdat je de deur niet van het slot afkrijgt.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markb1994
gielie schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:19:
Waarom is "Ook het verticaal zetten van de deurklink" geen oplossing?
Ik heb dit op veel deuren gehad en dat werkte perfect.

Je moet rekening houden met binnendeuren op slot doen dat je een brand escape hebt.
Je moet er niet aan denken dat als er brand uitbreekt je er niet uit kan omdat je de deur niet van het slot afkrijgt.
Omdat ze hier te slim voor is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_evil08
Marzman schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:24:
[...]

Maar we leven tegenwoordig in een rubbertegeltjes maatschappij, waarbij ze overal voor beschermd moeten worden, wij hadden vroeger een trap waarbij geen trapleuning aanwezig was en geen strips op de trap(Antislip), spek glad etc en ik leef nog(Je went eraan dat het levensgevaarlijk is, (mijn ouders vonden het niet nodig voorzieningen te treffen...). :+

[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 09-09-2019 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

mr_evil08 schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:02:
[...]

Maar we leven tegenwoordig in een rubbertegeltjes maatschappij, waarbij ze overal voor beschermd moeten worden, wij hadden vroeger een trap waarbij geen trapleuning aanwezig was en geen strips op de trap(Antislip), spek glad etc en ik leef nog(Je went eraan dat het levensgevaarlijk is, mijn ouders vonden het niet nodig voorzieningen te treffen...). :+
Vroeger werd je van de trap gegooid voordat je kon lopen.

Tja... Ouders kennen hun kinderen doorgaans beter dan anderen en het is heel moeilijk een goed moment te kiezen om die vrijheid te geven.

Mijn zoontje liep ook al eerder op de trap dan me lief was. maar je went er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:21
Maar als "het kleintje is bijna groot genoeg om zelf de deur te openen" kan ze toch nooit bij de klink als hij verticaal staat, hoe oud is je dochter?

Maar we leven tegenwoordig in een rubbertegeltjes maatschappij
Dit moet ts toch zelf weten hoe hij dit aanpakt, er zullen al genoeg mensen zijn die vertellen hoe hij zijn opvoeding moet organiseren.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Maar we leven tegenwoordig in een rubbertegeltjes maatschappij, waarbij ze overal voor beschermd moeten worden
Aan de andere kant is dat soms ook gewoon nodig.
Kijk naar de aantallen wiegendood. Door een stel simpele maatregelen (betutteling?) is dat gewoon fors afgenomen en de kindersterfte (onder 5) is gewoon gehalveerd.

Overigens vind ik de benadering van 'kind komt veilig van de trap af, dus geen traphekje meer nodig' een beetje kort door de bocht. Ik wil mijn kinderen niet door het huis hebben dwalen midden in de nacht en slaaptrapwandelen hoeft ook niet goed te gaan.
Ik heb ook weleens begrepen dat het didactisch beter (rustiger) kan zijn om een veilige afgesloten ruimte aan te bieden in plaats van een ruimte die ze wel uit kunnen maar niet mogen.

Ik had laatst een stukje speelgoed gerepareerd met secondelijm en weggezet (duidelijk gezegd, niet aankomen) en toch een huilend kind met 2 vingers aan elkaar geplakt. >:)
Maar het drukt je neus wel op de feiten, dit was een onschuldig ongelukje, maar een koksmes of schaar hebben een vergelijkbare aantrekkingskracht. En kinderen zijn (te) creatief in het bereiken van onmogelijke plaatsen.
gielie schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:36:
Maar als "het kleintje is bijna groot genoeg om zelf de deur te openen" kan ze toch nooit bij de klink als hij verticaal staat, hoe oud is je dochter?
Vanaf een jaar of 2 is een wat groter kind al een heel eind. En een opstapje is ook nog wel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRTNbos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:11
Tja elk kind, en elke ouder is anders. In dat kader ga ik niet mijn persoonlijke mening geven aan TS, dat mag hij zelf beslissen.
Wat ik wel adviseer is (net als anderen hierboven) om geen grote kosten/verbouwingen te gaan doen voor iets wat dusdanig kort duurt.

In dat kader lijkt een standaard slot op een deur mij voldoende. Alle binnendeur sloten die ik ken, kun je van 2 kanten met een sleutel openen. Hooguit een extra gat in je kozijn maken, maar dat lijkt me een acceptabel compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon1990
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:14
Je kunt de deurklink ook nog vervangen voor een ronde draaibare deurknop, werkt ideaal voor huisdieren die de deur anders openspringen of in dit geval dus kleine kinderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:51
markb1994 schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:42:
[...]

Omdat ze hier te slim voor is.
De klink verticaal zetten is niet een oplossing die gekozen wordt bij domme kinderen 8)7 maar omdat ze dan aardig wat meer lengte moet hebben om er goed bij te kunnen. Tegen de tijd dat ze dat kunnen moeten ze ook kunnen traplopen :).

Grappig is, de eerst volgende keer dat ze ergens komt zonder traphek/deur/supersluitwerk, pleurt ze gegarandeerd naar beneden. Gewoon aanleren, dat is het enige wat je echt kan doen. Op de billen naar beneden, en naar boven gewoon de leuning vasthouden. Zo heb jij het vast ook geleerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat een nette oplossing is, is de kidloc van locinox; bedoeld voor hekken bij kinderdagverblijven, maar ook toe te passen op binnendeuren.

Afbeeldingslocatie: https://allroundhekwerk.nl/wp-content/uploads/2015/07/537.jpg
de knop draait vrij rond, totdat je de 3 nokken tegelijk indrukt. Daar heb je handen van een bepaalde afmeting voor nodig, en kracht. Meer info: https://www.locinox.com/n...s/speciale-krukken/kidloc

En best betaalbaar ook: https://allroundhekwerk.n.../veiligheidsknop-kidlock/

[ Voor 32% gewijzigd door teacher op 09-09-2019 16:09 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:08
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1ygeNo3ZC2uNjSZFnxh5xZpXa1/3-4-6-8-inch-Crescent-Window-Lock-With-Safety-Switch-Cabin-Hook-Door-Latch-Lock.jpeg_220x220q90.jpeg

[ Voor 24% gewijzigd door Nopheros op 09-09-2019 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:26
Afbeeldingslocatie: https://www.decathlon.nl/p/kinderhelm-100-blauw/_/R-p-X8506503?mc=8506503&gclid=CjwKCAjw8NfrBRA7EiwAfiVJpaMx0VzwL3wjufUyYUVuZ3pQ_3s-axDuML70n8yHu7vZ-MYo_rNmhBoCII4QAvD_BwE#picture-0-0

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
gielie schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:36:
[...]

[...]

Dit moet ts toch zelf weten hoe hij dit aanpakt, er zullen al genoeg mensen zijn die vertellen hoe hij zijn opvoeding moet organiseren.
Dat zeg ik niet, gaat om het "overdrijven" aan te pakken zoals electronische sloten, natuurlijk TS zijn eigen keus, er zijn zat (bewezen) simpele zaken op de markt.

Je hangt een ander deurkruk in of een slot van 2 tientjes.
Ik neem aan dat TS het gaat gebruiken voor korte duur.

[ Voor 31% gewijzigd door mr_evil08 op 09-09-2019 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als het om veiligheid gaat, zou ik er juist geen elektronische oplossing op installeren. Bij een (stroom-)storing kan je mooi niet meer naar beneden. Best vervelend bij brand of calamiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:00
teacher schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:53:
Wat een nette oplossing is, is de kidloc van locinox; bedoeld voor hekken bij kinderdagverblijven, maar ook toe te passen op binnendeuren.

[Afbeelding]
de knop draait vrij rond, totdat je de 3 nokken tegelijk indrukt. Daar heb je handen van een bepaalde afmeting voor nodig, en kracht. Meer info: https://www.locinox.com/n...s/speciale-krukken/kidloc

En best betaalbaar ook: https://allroundhekwerk.n.../veiligheidsknop-kidlock/
Deze hebben ze bij het kdv waar mijn zoontje zit ook, werken prima inderdaad!

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
TheGhostInc schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:42:
[...]

Ik wil mijn kinderen niet door het huis hebben dwalen midden in de nacht en slaaptrapwandelen hoeft ook niet goed te gaan.
offtopic:
Als kind kon ik al slapend mijn hoogslaper af, gang door, trap af, toilet in, "boodschap doen", toilet uit, trap op, gang weer door en mijn hoogslaper weer op. Het gedeelte van je hersenen, dat dat aanstuurt, is dan "wakker". Als je kinderen overdag de trap zonder problemen op en af gaan, zal dat slaapwandelend ook wel goed gaan.

Zolang de slaapwandelaar niet het huis willen gaan verlaten (via deur of raam) zou ik mij niet echt zorgen maken over slaapwandelaars! Zolang ze geen gevaar zijn voor zichzelf, laat ze hun ding doen. Wakker maken is verwarrend voor de slaapwandelaar. Dat zou ik niet doen in dien dat niet nodig is.

Ik zou zeggen: Bescherm de kinderen vooral. Ze moeten straks nog 40 tot 50 jaar werken! Die "schade" van die keer dat ze van de trap af vielen telt soms echt al maar rond die laatste jaren! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477788

@markb1994

Wil toch nog even een balletje opgooien. Er van uit gaande dat je het traphekje weghaalt en je op wat voor manier dan ook voorkomt dat je de dochter de deur open kan krijgen, hoe ga je dan voorkomen dat je dochter van de trap glijdt?

Een deur is handig om te voorkomen dat ze bovenaan de trap komt, helemaal mee eens. Maar ze kan ook van beneden naar boven klimmen en vanaf daar uitglijden. Of heb je een tweede trap hekje beneden aan de trap zodat ze de trap niet opkan?

Ik blijf er bij (mijn mening) dat je dochter moet leren om te gaan met de trap. Veel dingen kun je daar zelf aan verbeteren, zorg dat de trap stroef, schoon en geen losse spullen bevat. Doe je dochter van die sokken met rubberen stroeve dopjes aan, ben de naam helaas even kwijt.
Bij mij thuis zijn ze allemaal wel eens van de trap gegleden, meestal bij de laatste paar treden als men naar beneden gaat. Gelukkig nooit meer dan een pijnlijk achterwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Op een dag heeft je dochter door hoe ze dat kan sluiten. En die dag komt vroeger dan je denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:08
indigo79 schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:24:
[...]

Op een dag heeft je dochter door hoe ze dat kan sluiten. En die dag komt vroeger dan je denkt...
Als je dat op 2 meter hoogte plaatst lijkt me dat prima werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Nopheros op 09-09-2019 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Nopheros schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:31:
[...]

Als je dat op 2 meter hoogte plaatst lijkt me dat prima werken.
Ik heb hier de tuinhuisdeur er eens uit moeten slopen omdat er een vierjarige kwajongen van binnenuit op een rekje geklommen een dergelijk haakje gesloten had en dat daarna in paniek niet meer open kreeg. Hing ook op 1m60 of zo. De vorige eigenaar had dat erop gezet omdat deuren van het tuinhuis een met hangslot afsluitbare grendel langs buiten hebben, maar hij die kant ook als werkhuis gebruikte en dat in de winter dus ook van binnenuit dicht wou kunnen houden.

Onderschat kinderen niet. Die zijn inventief én die hebben tijd.

Ik zou zonder meer voor die kindveilige draaiknoppen gaan die @teacher eerder postte. Niet te duur, weinig werk en geen als-en die met kinderen op een bepaald moment toch wel eens mis kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markb1994
Anoniem: 477788 schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:21:
@markb1994

Wil toch nog even een balletje opgooien. Er van uit gaande dat je het traphekje weghaalt en je op wat voor manier dan ook voorkomt dat je de dochter de deur open kan krijgen, hoe ga je dan voorkomen dat je dochter van de trap glijdt?

Een deur is handig om te voorkomen dat ze bovenaan de trap komt, helemaal mee eens. Maar ze kan ook van beneden naar boven klimmen en vanaf daar uitglijden. Of heb je een tweede trap hekje beneden aan de trap zodat ze de trap niet opkan?

Ik blijf er bij (mijn mening) dat je dochter moet leren om te gaan met de trap. Veel dingen kun je daar zelf aan verbeteren, zorg dat de trap stroef, schoon en geen losse spullen bevat. Doe je dochter van die sokken met rubberen stroeve dopjes aan, ben de naam helaas even kwijt.
Bij mij thuis zijn ze allemaal wel eens van de trap gegleden, meestal bij de laatste paar treden als men naar beneden gaat. Gelukkig nooit meer dan een pijnlijk achterwerk.
Er is inderdaad een traphek onderaan de trap. Ze is anderhalf, ze gaat niet snappen dat ze niet bij de deur mag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markb1994
Hoe wil je die van de andere kant openen?
Pagina: 1