Toon posts:

Garantie op USB poort 6 weken oude PS4 controller?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Souf
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 02-09 18:12
Dag iedereen,

Ik heb een ander half maandje geleden een ps4 controller gekocht van Mediamarkt. Nu blijkt dat de usb poort die aan de controller vastzit is versleten, met als gevolg dat de kabel loshangt als ik em wil laden.

Ik heb mediamarkt hiervoor gebeld en zij zeggen dat het onder slijtage valt waardoor ik zelf de kosten voor de reparatie zou moeten opnemen.

Uit nieuwsgierigheid heb ik Coolblue gebeld. Zij vertelde mij dat ze dit kosteloos voor mij gaan herstellen. Het enige minpunt is dat het 3 weken zou duren omdat het moet worden opgestuurd.

Nu is mijn vraag, valt dit wettelijk niet onder de garantie zoals Mediamarkt beweert en biedt Coolblue mij gewoon een geste aan.

Ik heb wat online opgezocht maar ik vond niets concreets.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Souf op 15-09-2019 18:12)

• Nijn
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 27-11 14:26
Souf schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 20:09:
Nee Smobbo, gesloopt is niet het juiste woord. :)
Een jongentje van 6 jaar, is minder voorzichtig/handig als het gaat om een controller op te laden. Ik veronderstel dat het komt door hem verkeerd in te pluggen, waardoor de poort sneller is gaan verslijten.
"Sneller is gaan verslijten" is wel een behoorlijk understatement. Dit effect krijg je als iemand behoorlijk zeker is dat de stekker er verkeerd om in moet. Bewust of niet, dit is een duidelijk voorbeeld van user abuse.
Souf schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:36:
Nu is mijn vraag, valt dit wettelijk niet onder de garantie zoals Mediamarkt beweert en biedt Coolblue mij gewoon een geste aan.
Nee, het valt dus niet onder (wettelijke) garantie. Er zijn situaties waarbij je het nog kan proberen, maar daar is dit er echt niet een van. Het is voor een Tweaker echt niet moeilijk om aan die poort te zien dat je geen recht op garantie hebt. Moet toegeven dat ik mij er ook over verbaas dat je het alsnog probeert.
Souf schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:26:
[...]
Ik geef gewoon aan dat de usb poort versleten. En vraag gewoon hier om advies? Om het meteen oplichting te noemen, is ook weer een beetje vergezocht.
Tweakers hebben de neiging een sterker gevoel voor rechtvaardigheid te hebben dan de meeste mensen. En hiermee een winkel lastig vallen is imho niet rechtvaardig.

Doordat je ook een tweede winkel om advies hebt gevraagd en hier eigenlijk komt vragen hoe je de garantie alsnog kunt krijgen, geef je wel echt een verkeerd beeld.

Neemt niet weg dat Tweakers ook behulpzaam zijn. Het is al eerder gezegd: Soldeer er een nieuwe poort op. Bestel via AliExpress de juiste poort en met een hot air station is het klusje in 20 minuten (incl. in en uit elkaar halen) gedaan. Heb je geen hot air station, dan is er vast wel een Tweaker in de buurt die het even voor je wil doen, zeker als je belooft de winkels hier niet meer mee lastig te vallen.

Alle reacties

• Chntl321
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 26-11 17:08
Als het binnen 1,5 maand gebeurt mag je er vanuit gaan dat het product niet conform was. Binnen de eerste 6 maanden moet de winkel bewijzen dat jij er onjuist mee bent omgegaan. Als er verder geen schade is aan de controller zal dit niet meevallen voor ze.

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Ik heb de titel gewijzigd, zodat die wat duidelijker is.

| Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord |

• SgtElPotato
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 00:52
Waar heb je de controller gekocht? Je belt namelijk de MediaMarkt maar stuurt hem nu naar Coolblue?

• Koffiebarbaar
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 01-04-2020
Mediamarkt moet gewoon je controller repareren of aankomen met een goed verhaal waarom dit door jou is veroorzaakt.
Je Coolblue actie snap ik niet.

[Voor 12% gewijzigd door Koffiebarbaar op 07-09-2019 15:31]

• Souf
Nee de controller is van MM. Deze heb ik kado gekregen. Maar ik heb altijd al goede ervaringen gehad met coolblue. En ik was benieuwd naar hun service. Vandaar het telefoontje.

Ok dan weet ik genoeg. Ik zal seffes nr hen toegaan. Ik wil jullie bedanken vr de reacties. Mag slotje op!

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
Souf schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:43:
Nee de controller is van MM. Deze heb ik kado gekregen. Maar ik heb altijd al goede ervaringen gehad met coolblue. En ik was benieuwd naar hun service. Vandaar het telefoontje.

Ok dan weet ik genoeg. Ik zal seffes nr hen toegaan. Ik wil jullie bedanken vr de reacties. Mag slotje op!
Maar je kan toch helemaal geen garantie krijgen via Coolblue...

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TS heeft geïnformeerd hoe CB dit op zou lossen, en vraag geen garantie daar. hij onderzoekt wat wel of niet waar is in deze (Belgische kwestie)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Anoniem: 315662
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
Hoe het nu lijkt lijkt het er wel op dat TS overweegt om de controller naar Coolblue op te sturen. En dan denk ik dat er iets fout is gegaan in je gesprek, want ze gaan natuurlijk geen garantie bieden op een apparaat wat niet bij hun gekocht is. Dus wat nu als optie wordt gegeven is wat ze zouden doen als jij het product daar hebt gekocht.

Los daarvan, was er nog niks met de controller toen je hem kreeg? Als hij na 6 weken al niet meer werkt moet je er namelijk wel echt flink op los zijn gegaan of was er al iets mis toen je hem kreeg, lijkt me dat ze dan niet kunnen zeggen dat dat onder normale slijtage valt.

• Souf
Nee de controller is van MM gekocht. Het is logisch dat ik voor de garantie nr MM moet gaan.

Zoals ik hierboven schreef, was ik benieuwd nr de service van coolblue. Met de nadruk op benieuwd haha.

Wel, Res1ght. De controller was gewoon nieuw en verpakt in een nieuwe doos. Ik heb een vermoeden dat mijn zoontje de oorzaak is.

• Anoniem: 315662
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
Dat is natuurlijk dan ook een beetje een nuance er in. Als hij door jou (of je zoontje) kapot is gegaan, dan is dat erg balen maar kan je een winkel niks kwalijk nemen. Maar dan moet je dat wel zeker weten, want anders heb je gewoon recht op een reparatie.

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:48
Tja, eigenlijk weet je dus zelf ook dat je hem zelf (dan wel je zoontje) gesloopt hebt en hoopt nu onder valse voorwendselen de mediamarkt er voor op te laten draaien...

• Souf
Een jongentje van 6 jaar, is minder voorzichtig/handig als het gaat om een controller op te laden. Ik veronderstel dat het komt door hem verkeerd in te pluggen, waardoor de poort sneller is gaan verslijten.

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 27-11 14:15
@Souf101 Grotere kans dat hij hem gewoon stuk gedrukt heeft. Micro USB poorten zijn niet zo stevig, en je hoeft hem maar 1x te buigen of te forceren en dan is het klaar.

• canonball
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:42
@Souf kun je een foto plaatsen?
Ik verwacht dat het fysiek "versleten" is doordat er aan getrokken is enzo, dat je dat bedoelt met dat de kabel er los aanhangt.
Dan valt het inderdaad niet zomaar onder garantie.
Dat coolblue een betere service heeft dan de MM klopt, maar dat geeft geen rechten.

• Souf
Hmm okey. Dan zal ik em zelf repareren. Kost mij niet zoveel, maar wou het zeker weten.

Hier is foto van de controller: https://imgur.com/DK6Ilyc

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 00:14
Die is heel erg duidelijk mishandeld.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20:19
Ik zie wel butsen op het plastic, de rest is wat onduidelijk. Maar bedenk wel als het inderdaad duidelijk mishandelt is, bij Coolblue ze hem hadden opgestuurd naar een random reparatiecentrum, die zeggen user abuse, en kan je repareren voor waarschijnlijk meer dan een nieuwe controller kost, of €20 onderzoekskosten betalen ofzo en terug krijgen, of hem laten vernietigen.

• Mandrake466
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 01-11 19:01
Je hebt de verkeerde antwoord als 'beste antwoord' gekozen aangezien de poort zwaar is mishandeld en nu de boel probeert op te lichten.

Beste antwoord is: eigen schuld dikke bult.

Windows 10 Pro x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, MSI GTX 770, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

• Theodor
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-11 14:04
Mandrake466 schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:31:
Je hebt de verkeerde antwoord als 'beste antwoord' gekozen aangezien de poort zwaar is mishandeld en nu de boel probeert op te lichten.

Beste antwoord is: eigen schuld dikke bult.
Hij gaat hem zelf repareren en jij hebt het over oplichting......

• Mandrake466
Theodor schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:55:
[...]

Hij gaat hem zelf repareren en jij hebt het over oplichting......
Oh vandaar dat hij eerst probeert om het via garantie geregeld te krijgen en hier advies vraagt of het wel mag wat MM heeft gezegd.

Windows 10 Pro x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, MSI GTX 770, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 27-11 10:13
Mandrake466 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:12:
[...]

Oh vandaar dat hij eerst probeert om het via garantie geregeld te krijgen en hier advies vraagt of het wel mag wat MM heeft gezegd.
En daarom geeft MM aan dat het onder normale slijtage valt. En ja hij is flink gebutst. En kan prima dat het echt userabuse is. Maar het kan ook echt een verkeerd product zijn. En ja volgens de wet moet MM dat bewijzen. Kunnen ze dat niet dan heeft MM pech. Dat is ondernemersrisico. En als we dan toch over oplichters hebben. Kijk eens naar MM. Die hebben ook geen hoge pet van garantie.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• De Rikster
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 26-11 14:16
Heb je ook een foto van de controller waar je het in de OP over hebt? No way dat dat ding op die foto 6 weken oud is, ik zie ook nergens slijtage maar alleen sloopschade.

• WEBGAMING
De Rikster schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:49:
[...]

Heb je ook een foto van de controller waar je het in de OP over hebt? No way dat dat ding op die foto 6 weken oud is, ik zie ook nergens slijtage maar alleen sloopschade.
Als jij na 6 weken al slijtage aan je controller hebt doe je ook iets grondig verkeerd. Daarbij kan je dat op die foto niet eens zien, het is de bovenkant.

• Mandrake466
loki504 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:50:
[...]

En daarom geeft MM aan dat het onder normale slijtage valt. En ja hij is flink gebutst. En kan prima dat het echt userabuse is. Maar het kan ook echt een verkeerd product zijn. En ja volgens de wet moet MM dat bewijzen. Kunnen ze dat niet dan heeft MM pech. Dat is ondernemersrisico. En als we dan toch over oplichters hebben. Kijk eens naar MM. Die hebben ook geen hoge pet van garantie.
MM heeft de foto's niet gezien en mocht het bij aankoop al zo zijn dan zou je het meteen zien (kabel hangt los).

Aangezien hij zelf ook toegeeft dat zijn kind van 6 ermee heeft zien spelen dan is verdere uitleg of smoesjes niet nodig lijkt mij. :)

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 27-11 10:13
Mandrake466 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:34:
[...]

MM heeft de foto's niet gezien en mocht het bij aankoop al zo zijn dan zou je het meteen zien.

Aangezien hij zelf ook toegeeft dat zijn kind van 6 ermee heeft zien spelen dan is verdere uitleg of smoesjes niet nodig lijkt mij. :)
Spelen is wat anders als slopen. Mijn zoontje laat de controller ook wel eens op. En die is soms ook niet al te zuinig. Maar vind ook dat ze tegen een bepaalde hoeveelheid abuse moeten kunnen.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 27-11 15:42
Niet alleen de krassen rondom de oplaadpoort, maar ook van binnen is het goed verrot. Hou er eens een goede controller naast en je ziet het verschil.

Knappe kerel ben je dat je het bij Coolblue hebt nagevraagd, maar die hadden dat ding linea recta teruggegeven aan je zodra ze die poort hebben gezien.

Het ontgaat me volledig waarom je uberhaupt garantie zou aanvragen nadat je naar die poort had gekeken.

Tijd voor de soldeerbout en een lesje voorzichtigheid voor de kleine

Woont in Helsinki

• Souf
Intelligo schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:29:
Niet alleen de krassen rondom de oplaadpoort, maar ook van binnen is het goed verrot. Hou er eens een goede controller naast en je ziet het verschil.

Knappe kerel ben je dat je het bij Coolblue hebt nagevraagd, maar die hadden dat ding linea recta teruggegeven aan je zodra ze die poort hebben gezien.

Het ontgaat me volledig waarom je uberhaupt garantie zou aanvragen nadat je naar die poort had gekeken.

Tijd voor de soldeerbout en een lesje voorzichtigheid voor de kleine
De controller is gewoon in goede staat hoor. Alleen de usb poort is goed aangetast.
Hou die complimenten maar voor je eigen. Mij moet je geen knappe kerel vinden en zeker de les niet spellen. ;).

• Souf
Mandrake466 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:12:
[...]

Ik geef gewoon aan dat de usb poort versleten. En vraag gewoon hier om advies? Om het meteen oplichting te noemen, is ook weer een beetje vergezocht.

• WEBGAMING
Souf schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:20:
[...]

De controller is gewoon in goede staat hoor. Alleen de usb poort is goed aangetast.
Hou die complimenten maar voor je eigen. Mij moet je geen knappe kerel vinden en zeker de les niet spellen. ;).
De les lezen. Of leren. Niet spellen. Een les spel je niet.

• Souf
WEBGAMING schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:44:
[...]

De les lezen. Of leren. Niet spellen. Een les spel je niet.
Vlaamse woordenboek :)

• HugoBoss1985
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 27-11 11:42
Laat u niet poepen. :+

Corsair 200R - CM V550M - Gigabyte Z390 Elite - i7 9700k @ 5,0 1,34v - Noctua NH-D15S- 16gb G-skill CL15 3600 @ CL14 1,44v - MSI GTX 970 Gaming - Samsung 970 EVO 512 - Windows 10 Pro 64

• Souf
Hahah, iig iedereen bedankt voor de advies! Mag slotje op.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 27-11 14:26
Souf schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 20:09:
"Sneller is gaan verslijten" is wel een behoorlijk understatement. Dit effect krijg je als iemand behoorlijk zeker is dat de stekker er verkeerd om in moet. Bewust of niet, dit is een duidelijk voorbeeld van user abuse.
Souf schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:36:
Nee, het valt dus niet onder (wettelijke) garantie. Er zijn situaties waarbij je het nog kan proberen, maar daar is dit er echt niet een van. Het is voor een Tweaker echt niet moeilijk om aan die poort te zien dat je geen recht op garantie hebt. Moet toegeven dat ik mij er ook over verbaas dat je het alsnog probeert.
Souf schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:26:
[...]
Tweakers hebben de neiging een sterker gevoel voor rechtvaardigheid te hebben dan de meeste mensen. En hiermee een winkel lastig vallen is imho niet rechtvaardig.

Doordat je ook een tweede winkel om advies hebt gevraagd en hier eigenlijk komt vragen hoe je de garantie alsnog kunt krijgen, geef je wel echt een verkeerd beeld.

Neemt niet weg dat Tweakers ook behulpzaam zijn. Het is al eerder gezegd: Soldeer er een nieuwe poort op. Bestel via AliExpress de juiste poort en met een hot air station is het klusje in 20 minuten (incl. in en uit elkaar halen) gedaan. Heb je geen hot air station, dan is er vast wel een Tweaker in de buurt die het even voor je wil doen, zeker als je belooft de winkels hier niet meer mee lastig te vallen.

• Souf
Dat was niet mijn bedoeling. Ik heb qua garantie nooit goede ervaring gehad met MM. Vandaar mijn telefoontje naar CB. Dit heeft me doen twijfelen waardoor ik een topic heb gestart. Maar idd, kzal het klutsje hopelijk klaren.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee