Nieuw Mediaconsumptie scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-01 16:23
Inmiddels ben ik al even aan het rondkijken naar een mooi 32" 4K scherm met een degelijke HDR mogelijkheid voor bekijken van series/films en wat licht game werk voor onderweg op reis. Het scherm staat op ongeveer 160cm afstand dus een prima maatje hiervoor. Groter dan 32" gaat het ook niet worden, het eerst volgende is een 40" of 43" TV/monitor welke niet past in de omgeving (en daarnaast te veel energie slurpt). Voor de toekomst waarin veel media op 4K aangeboden zal worden wil ik het gelijk hier op voor bereiden, zonde om dit te laten liggen en 4K met HDR ziet er prachtig uit.

Ik zit te kijken naar een Philips 32" Momentum en een LG 32" 32UL750. Beide hebben soortgelijke specificaties en ondersteunen HDR met de HDR600 Specificatie. Beide hebben "basic" speakers dus geen externe nodig om wat geluid te krijgen. Tevens hebben zij beide HDMI 2.0 en HDCP2.2 dus dat is geen probleem. De LG heeft wat uitgebreidere aansluitmogelijkheden (USB-C) waar tegenover staat dat de Philips Local Dimming heeft voor een wat beter contrast. Tevens heeft de Philips Freesync 2 wat wellicht aan leuke aanvulling is.

Ja het is een luxe probleem dat weet ik ;). Maar wanneer je twee maanden op pad ben wil je toch geregeld 's avonds of met regen lekker wegkruipen in je bioscoop ;).

Relevante software en hardware die ik gebruik in deze situatie zijn:

Mediaplayer 4K in combinatie met Netflix/Amazon Prime
Macbook Pro 2016 (USB-C 4K uitvoer)
iPhone/iPad met Lightning naar HDMI (Airplay met net geen 1080p resolutie).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Een Vergelijking van de twee modellen. Hebben jullie nog input omtrent de keuze of alternatieven die hierbij aansluiten?

Verder kom ik niet echt uit de voor en nadelen van MVA vs VA. Ik heb thuis als monitor altijd een IPS gebruikt voor mijn fotografie werk.

[ Voor 3% gewijzigd door Pat-Juh op 07-09-2019 14:28 ]

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!