Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goede keus gemaakt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• georgnl
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-07 10:55
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben net begonnen met mijn studie bedrijfskunde en dat is ook waar ik de laptop eigenlijk voor koop. Dat betekent dus dat ik er vooral de office programma's op ga gebruiken. Excel is waarschijnlijk het zwaarste dat ik voor mijn studie nodig heb. Verder kijk ik graag een film of serie op Netflix. Gamen zal helemaal niet gebeuren een dedicated videokaart lijkt me dus overbodig. Het idee is dat de laptop minimaal 4 jaar mee gaat (bachelor en master). Dus het zou heel fijn zijn als hij future proof genoeg is om ook over 4 jaar nog lekker vlot te zijn.

Wat is je budget?
De max is een beetje duizend euro, meer lijkt me zonde daar ik gewoon niet veel van de laptop ga vragen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, waarschijnlijk bijna dagelijks. Goede bouwkwaliteit is dus echt een must, licht en niet te groot is dus ook belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee

Nu heb ik de volgende laptop besteld: pricewatch: Asus ZenBook 14 UX431FA-AM022T
Wat denken jullie van deze, het is volgensmij zo'n beetje de goedkoopste optie met deze specificaties. De bouwkwaliteit lijkt goed, wat beperkt in ports maar ik denk niet echt dat ik daar last van ga hebben. Zou deze laptop het vier jaar volhouden? Ik ben zeker bereid meer uit te geven maar zie eigenlijk geen goede rede waarom. Maar €680 lijkt me eigenlijk te weinig voor een goede ultrabook. Hebben jullie suggesties? Een andere laptop die beter zou zijn, desnoods voor een hoger bedrag?

Alle reacties

• lennart70
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09 00:35
Dell xps 13 inch is echt een goede laptop. Dell heeft ook uitstekende klantenservice mocht er wat mis gaan. Je kan de laptop zo duur maken als je wilt het instap model is 999€ vgm en als student kan je je inschrijven en krijg je kortingscode toegestuurd 15% ofzo. 8gb-16gb i5 en een SSD vereiste zou ik zeggen. Tevens HP, Lenovo en dell zijn merken waar je eigenlijk nooit mis bij kan gaan. Denk ook aan cashbackxl als je iets koopt voor extra geld terug. Succes!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wellicht eens kijken naar een 2e hands zakelijke lijn Dell? (Latitude serie.)
Die dingen hebben nog een heel leven voor zich en uitgerust met een SSD, kun je er jaren mee vooruit zonder de hoofdprijs te betalen.

Aan de andere kant moet je ook even goed nadenken over hoe goed en lang je zonder je laptop kan. Als dat 1-2 dagen is, zou ik toch kijken naar een nieuwe laptop met next-business-day on-site, zodat bij issues, er de volgende (werk)dag een engineer op locatie komt om je laptop te fixen.

Zelf heb ik om die reden privé een Dell Latitude (5491) laptop gekocht. Niet dat ik niet zonder kan, maar het is heerlijk om bij issues gewoon te kunnen bellen en een dag later een monteur over de vloer te hebben. (Ik heb daar ook al 2x gebruik van moeten maken. 1x zakelijk omdat ik erhm, een ongelukje heb gehad met mijn laptop. 1x privé omdat een aantal toetsen los kwamen.

Alleen, de vraag is of je dit red voor de €1000 budget die je hebt.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11 11:31
Waarom krijgt iedereen hier exact het zelfde advies? Koop een 2de hands Dell of lenovo.
Begrijp me niet verkeerd ik ben fan van beide en heb ze zelf ook voor zakelijk gebruik. (En een oude elitebook)
Maar bij zowel mn latitude als nieuwe lenovo L480 (gekregen, niet eigen keus) is het scherm niet echt super. Ik weet niet of ik er Netflix op wil kijken.
De 3 super eigenschappen zijn: bouw kwaliteit, toetsenbord en uitbreidbaarheid van bijv ram of SSD.
Maar de processor en batterij kunnen snel minder worden als zn beestje al een paar jaar oud is en dan word een extra 4 jaar wel lang.

Op topic; ik denk dat het een prima laptop is voor minder dan 700 euro en jouw doel einden. Ook de review van de redactie van tweakers lijkt goed.
Het enige min punt is dat de ram niet uitbreidbaar is.
Momenteel is 8gb prima. Maar ik ik weet niet hoe toekomst bestendig dit is. Ter illistratie 5 jaar geleden was 8gb ruim/veel.
Momenteel lijkt 8gb de min standaard te worden en gaan steeds meer mensen voor 16gb.
Wat ga je hier van merken: je zult niet 15 tabjes Chrome en een applicatie tegelijk kunnen draaien.
Maar meerdere applicaties zoals word en PowerPoint met een paar Chrome tabjes is geen enkel probleem.

• georgnl
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-07 10:55
Het advies van een zakelijke laptop heb ik hier al vaak voorbij zien komen en ik heb er dus naar gekeken. Zoals frankyfn zegt zijn de schermen vaak niet top, bovendien zijn ze meestal ook echt wel een stukje zwaarder en dikker, ten slotte ben ik zelf gewoon niet weg van het design. Dat is natuurlijk niet het belangrijkste maar ik vind het toch jammer. Upgraden van ram is een goede, maar ik heb er eigenlijk weinig kunnen vinden waarbij het wel te upgraden was. Tenminste tussen de dunne lichte 14". Dankjewel voor het advies! Ik denk inderdaad dat ik bij mij keuze blijf, tenzij iemand nog een hele goede suggestie heeft natuurlijk.