Op zoek naar draadloos alternatief.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsportive
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-08-2023
Hallo allemaal, ik heb veel gebruik gemaakt van de teksten hier in mijn zoektochten, maar nu heb ik iets heel specifieks:

Ik irriteer me mateloos aan al die koptelefoons die ten eerste te klein zijn, en ten tweede allemaal draadloos zijn, en dus afhankelijk zijn van een accu.

Dit wil ik niet.
Ik ben ten eerste op zoek naar een goeie koptelefoon, bedraad! en letterlijk OVER-EAR, want als ik in de winkels de 'over-ear' uitprobeer, zijn ze alsnog 'on-ear' bij mij, en ik heb normaal formaat oorschelpen..

Daarnaast wil ik geen draad over de vloer laten lopen van de hardware bij de tv naar de bank..
Maar draadloos zoals wifi of bluetooth wil ik niet, want dan komen we terug op de accu.

Ik wil gewoon een ouderwetse koptelefoon kunnen inpluggen.

Nu heb ik na een Google zoektocht de volgende items kunnen vinden:

https://www.fantv.nl/digi...twerk-via-het-stopcontact

https://www.hifi.nl/artik...ome-Music-Everywhere.html

Nu spreekt dit me wel aan, maar de prijs is nogal hoog in mijn ogen, omdat er teveel bij komt kijken.

Wat nou als er alleen een ontvanger is?
Mijn Denon kan streamen, dus waarom niet een algemene ontvanger?

Heeft iemand ideeën die mij verder kunnen helpen?

Einddoel: ik wil een goeie koptelefoon die niet draadloos is kunnen inpluggen in iets vlakbij de bank die de audio van de tv of denon ontvangt van de andere kant van de kamer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palo Alto
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Je zoekt dus een hoofdtelefoon met deze (onbekende) criteria. Klopt het zo?

Vereisten
1. Over ear passend voor TS
2. Geen draad over de vloer
3. Moet kunnen inpluggen
4. Geen accu, geen WiFi, geen bluetooth

Onbekend
5. Budget (lijkt afhankelijk van oplossing)
6. Plattegrond / afmetingen ruimte

Beperking
Nr. 1 lijkt mij op een forum nauwelijks te bepalen, omdat niemand weet wat jij een normaal formaat oorschelp noemt.

Voorstel
Neem een lange kabel en verleng deze langs de plint en gebruik elke over-ear hoofdtelefoon die bij jou past. Deze oplossing is waarschijnlijk afhankelijk van je ruimte en of je “langs de plint” gelijk stelt aan “over de vloer”

[ Voor 22% gewijzigd door Palo Alto op 07-09-2019 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsportive
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-08-2023
Palo Alto, Je hebt het niet helemaal goed gelezen.

Mijn zoektocht gaat naar een draadloos systeem via het stopcontact zonder accu, hoe die werkt, Bluetooth of wifi dat maakt niet uit, waar ik een ouderwetse koptelefoon op kan aansluiten, zodat er juist géén draden door het huis geplaatst moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:50
Dat apparaatje van Devolo lijkt al niet meer verkrijgbaar. Die andere is ook nauwelijks te vinden.

Het eerste wat in mij opkwam is een draadloze (PC-)speaker(set) met hoofdtelefoonaansluiting. Een korte zoekactie levert alleen de Logitech Z207 op.
Of een internetradio met WiFi of Bluetooth en hoofdtelefoonaansluiting. Daarvan zijn er meer.
Maar dat zal je wel te duur vinden, want de prijs is vergelijkbaar met of hoger dan het D-Link apparaatje.

Als je van knutselen houdt (we zijn ten slotte op Tweakers) dan zou je op basis van een Raspberry Pi iets kunnen bouwen, dat volledig voldoet aan je wensen.

[ Voor 9% gewijzigd door JukeboxBill op 08-09-2019 18:01 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:25

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hoe groot is de afstand die overbrugd moet worden? Afhankelijk daarvan kan Bluetooth een interessante oplossing zijn. Je koopt een kwalitatieve transmitter en een kwalitatieve receiver en je bent klaar. Mogelijks heb je nog een voorversterker nodig voor je headphones. Zorg er wel voor dat je geen china-rommel koopt (van die geluidskwaliteit ga je gewoon niet blij worden), en zorg dat je zeker en vast APT-X ondersteunt aan beide kanten.

Kijk eens naar bv. de Sennheiser BT T100, en een AudioEngine B1. Het zijn maar enkele voorbeelden.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Bij dit formaat draadloze koptelefoons kun je eenvoudig een model vinden met een batterij die 10-20 uur meegaat en een standaard waarop hij weer geladen wordt. Ik zie niet echt waarom dit geen optie is.
Pagina: 1