Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-07 21:29
Ik zit al enige tijd met het 'probleem' dat allerlei apps op mijn iPad (2018, laatste iOS) beginnen met updaten op het moment dat ik ze wil gebruiken, met name met mijn wachtwoordmanager is het vaak raak. De iPad ligt meestal 's nachts aan de lader; dit lijkt me een perfect moment voor zulke klusjes, maar op de een of andere manier lijkt het alsof er gewacht wordt tot ik de app wil gebruiken. De eerste keren dacht ik dat het toeval was, maar het gebeurt gewoon te vaak. Bij mijn iPhone heb ik dit eigenlijk nooit, voor zover ik me herinner.

Ik heb gezocht naar een instelling waarin ik kan aangeven dat de iPad dit soort klusjes 's nachts moet doen, maar heb niets gevonden. Weet iemand of er een of andere instelling is waarmee ik dit soort gedrag kan aanpassen?

Beste antwoord (via Phobophile op 07-09-2019 20:04)

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:14
Is het echt updaten of is het de ruimte bespaar optie waarin de app van je toestel er af gaat maar je de data wel behoudt, en dat deze op het moment van gebruik de app download?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:14
Is het echt updaten of is het de ruimte bespaar optie waarin de app van je toestel er af gaat maar je de data wel behoudt, en dat deze op het moment van gebruik de app download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-07 21:29
Hé, wat een goede suggestie! De aanleiding voor mijn vraag was dat Bitwarden weer eens ‘geupdate’ werd, maar ik zie nu dat de laatste versie van twee weken geleden is.

Dit is een mooi aanknopingspunt. Eens even kijken of ik het nu op kan lossen. Dank!

Edit:
Dit moet ‘m inderdaad geweest zijn. Heb de ‘ruim apps op’ functie gevonden (stond ingeschakeld’). En 16GB aan oude kranten verwijderd (waardoor ik nogal krap in mijn ruimte zat). Had hier de opruimfunctie juist uit staan. Nogmaals dank voor de snelle oplossing van deze ergernis.

[ Voor 36% gewijzigd door Phobophile op 07-09-2019 20:15 ]