Ik moet regelmatig met de trein van Groningen naar Utrecht voor werk. Nu zou ik het liefst de tijd in de trein zo nuttig mogelijk gebruiken, maar mijn werk vereist wel 90% van de tijd een werkende internetverbinding.
Mijn ervaringen zijn dramatisch.Wifi in de trein is in ieder geval sterk gerelateerd aan de drukte in de trein, maar er lijken sowieso veel blinde vlekken langs het spoor te zijn. Dan heb ik nog een iPhone SE met een simkaartje op het KPN netwerk. Deze probeer ik ook vaak als access point in te zetten, maar ook hier zijn veel storingen. En als het regent wordt het alleen maar slechter.
Nu wil ik graag stappen zetten om dit te verbeteren, indien dat mogelijk is.
Dingen waaraan ik denk:
Mijn ervaringen zijn dramatisch.Wifi in de trein is in ieder geval sterk gerelateerd aan de drukte in de trein, maar er lijken sowieso veel blinde vlekken langs het spoor te zijn. Dan heb ik nog een iPhone SE met een simkaartje op het KPN netwerk. Deze probeer ik ook vaak als access point in te zetten, maar ook hier zijn veel storingen. En als het regent wordt het alleen maar slechter.
Nu wil ik graag stappen zetten om dit te verbeteren, indien dat mogelijk is.
Dingen waaraan ik denk:
- Switchen van provider (maar welke dan? Allemaal zéggen ze bereik te hebben langs het traject)
- Andere telefoon gebruiken (maar welke? maakt dat veel uit?)
- Mifi inzetten als accesspoint (pricewatch: Netgear Nighthawk M1 Mobile Router lijkt me een mooie bijvoorbeeld). Naast dat zo de batterij van mijn telefoon niet zo snel leeggaat is deze ook groter dus misschien beter signaal? Of iets waar een losse/betere antenne aangesloten kan worden?
- Andere plek in de trein? Maakt het uit of je bovenin of onderin de dubbeldekker zit? Voorin of achterin de trein?
- Iets anders?
Tja