Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lenovo IdeaPad G50-80 upgraden naar SSD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 1975Adelaar
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-08-2023
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Lenovo IdeaPad G50 80, welke slechts 2-3 jaar oud is en nauwelijks is gebruikt.
Recent wordt hij wat intensiever gebruikt en vind ik dat hij langzaam is.

Ik heb het vermoeden dat een upgrade naar SSD een goedkopere stap is dan een nieuwe laptop, maar zou een upgrade naar SSD de laptop werkelijk sneller maken?

Zo ja, waar kan ik de goedkoopste SSD voor mijn laptop kopen?

Graag uw advies, bij voorbaat dank!

Pascal

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je er nu nog een mechanische HDD in hebt zitten, dan zal een SSD het verscil tussen dag en nacht zijn. Er is geen enkele reden om zo'n ding NIET te willen.

Waarschijnlijk heb je een standaard 2.5" SATA hdd erin zitten. Haal die eruit, en druk er een SSD in. De kosten van die dingen vallen tegenwoordig best mee: categorie: Solid state drives

• 1975Adelaar
Hoi!

Bedankt voor je reactie! Het is dus de ene eruit en de andere erin, heb ik dat goed? Geen gedoe met windows of moet ik nog meer handelingen verrichtten?

Ik denk aan deze: pricewatch: Samsung 860 EVO 250GB, goede keus?

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Ja, dat is een prima keuze Het voordeel van Samsung SSD's is dat je de Magician software kan gebruiken om je huidige schijf te klonen. Dan heb je inderdaad geen 'gedoe' met Windows enzo. Let er wel op dat je dan nog iets nodig hebt om die SSD aan te sluiten naast de huidige harde schijf - daar kan je bijvoorbeeld een 2,5" HDD enclosure voor gebruiken,bof iets anders van S-ATA naar USB.

Wil je dat niet, dan zal je Windows en alle drivers en programma's opnieuw moeten installeren. Voor de licentie hoef je niet bang te zijn, die is gekoppeld aan het hardware profiel van jouw laptop.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• 1975Adelaar
Hoi,

SSD kaart zit in de laptop, ging snel.
Nu gaat het minder snel :-)

Bij het aanzetten kom ik niet in de BIOS. Ik kom in de Boot Manager en heb geen andere keus dan op EFI PXE Network te klikken. Mijn laptop hangt aan de LAN-kabel.

Ik krijg eerst:
>>Start PXE over IPv4, Press [ESC] te EXIT...
Gevolg:
EFI Network 0 for IPv4 (50-7B-9D-39-CF-02) boot failed.

Daarna:
>>Start PXE over IPv6, Press [ESC] te EXIT...
Gevolg:
EFI Network 0 for IPv6 (50-7B-9D-39-CF-02) boot failed.

Daarna:
>>Start PXE over IPv4, Press [ESC] te EXIT...
Gevolg:
EFI Network 0 for IPv4 (50-7B-9D-39-CF-02) boot failed.

Daarna:
>>Start PXE over IPv6, Press [ESC] te EXIT...
Gevolg:
EFI Network 0 for IPv6 (50-7B-9D-39-CF-02) boot failed.

Als laatst krijg ik de melding:
Default Boot Device Missing or Boot Failed.
Insert Recovery Media and Hit any key
Then Select 'Boot Manager' to choose a new Boot Device or to Boot Recovery Media

Ik hoop dat er een andere oplossing is, want een Recovery heb ik niet.........

Gr. Pascal

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-10 19:35
Bootable USB stick maken met windows 10 erop, is tooltje voor: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

• 1975Adelaar
GELUKT!

Bedankt iedereen :-)
Pagina: 1