Denon AVR-X2000 remote stuk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-06 15:51
Mijn vraag
...
Al 4 jaar gebruik ik de denon avr x2000 versterker met veel plezier. Echter de laatste weken merk ik dat de remote niet goed meer werkt. Vooral de knopjes voor het regelen van het volume lijken het te begeven. Andere knoppen werken wel allemaal nog goed. Ik vroeg me af of ik andere remote ergens kan kopen. Ik heb al wat gegoogled maar lijk geen alternatief te vinden....
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Denon AVR x 2000
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht online maar zonder succes. Vind wel remote die exact dezelfde is maar deze vind ik vrij prijzig...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:00
Tja wat is prijzig, je kan gaan voor een originele KLIK , je kan ook gaan voor een niet originele KLIK , die is goedkoper.
Persoonlijk heb ik een slechte ervaring met de goedkopere merken, ben al jaren een zeer tevreden gebruiker van de Logitech Harmony AB.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:23

JME

zeg maar Jamie

Hier ook een Logitech Harmony. Bijkomend voordeel is dat die meteen ALLE afstandsbedieningen vervangt. En knoppen van verschillende apparaten handig combineert, bijvoorbeeld als je TV kijkt via een decoderkastje met geluid via de versterker. Zou nooit meer anders willen.
Aanvullende tip: programmeren van een Harmony is niet voor iedereen een hobby. Eerst goed inlezen voordat je tot aanschaf overgaat is zeker aan te bevelen!

[ Voor 22% gewijzigd door JME op 07-09-2019 11:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 15:09
Even met een oud pasje de remote open wrikken. Beetje alcohol op een watje de contactpunten op de pcb schoonmaken. Remote weer in elkaar klikken en hij is weer als nieuw! 8)

[ Voor 3% gewijzigd door SymenGT op 07-09-2019 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:23

JME

zeg maar Jamie

Dat altijd eerst proberen! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:00
Meestal helpt het reinigen van de contacten op het printplaatje wel maar mijn ervaring is dat de klachten al vrij snel weer terug komen, vaak is het geleidend materiaal op de rubber knoppen versleten, hiervoor zijn wel reparatie setjes te koop (geen ervaring mee) maar gezien de prijzen die ik tegen kwam kun je net zo goed een nieuwe AB kopen.

Maar het schoonmaken zou ik zeken proberen.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

SymenGT schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:31:
Even met een oud pasje de remote open wrikken. Beetje alcohol op een watje de contactpunten op de pcb schoonmaken. Remote weer in elkaar klikken en hij is weer als nieuw! 8)
alcohol tast juist het matje aan. Wat beter werkt is een sopje met afwasmiddel.
Mocht dat niet voldoende helpen dan zou je ook stukje zilver folie kunnen lijmen op de plek waar het contact rubber zit. Met een perforator voor een ringen map kan je mooi rondje zilver papier maken.
Pagina: 1