Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker1974
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 22:24
Mijn oude Acer laptop uit 2013 of 2014 (2e hand gekocht) is het langzamerhand aan het begeven. De enige upgrade welke deze heeft gehad is een 500 Gb SSD. Tijd voor iets nieuws.

Wat ga je met je laptop doen?
Besturingssysteem Windows 10. Vooral multimedia gebruik. Ik speel (momenteel) geen spellen, wel wil ik eenvoudig tekenwerk kunnen doen. Solid Edge en Autocad. Op zolder staat nog wel een desktop met 2 x 22 inch Iiyama schermen, maar die gebruik ik steeds minder (ben liever beneden in de kamer aan het werk). Scherm heb ik daarom gezet op 17 inch.

Tevens moet deze laptop een aantal jaren mee kunnen. Dus een beetje toekomstbestendig zijn. Een i7 n 16 Gb werkgeheugen staat op de lijst.

Wat is je budget?
Het budget mag ruim zijn, maar hier geldt wel dat het ook echt meerwaarde moet bieden. Gezien mijn eisen zit ik sowieso boven de 1000 Euro. Redelijke bovengrens 1400-1500 Euro. Alles daarboven moet zijn meerwaarde aan kunnen tonen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal af en toe meegenomen worden. Maar altijd in de auto, nooit in een rugzak. Echter iedere gram extra is er 1. Dus ondanks de schermgrootte van 17 inch zoek ik een zo klein en licht mogelijke laptop. In de lengte en breedte valt er niet veel winst te halen. Dus dan wel zo dun en licht mogelijk. 18 - 23 mm. Gewicht onder de 2,5 kg.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Wat er nu uit mijn selectie komt zijn de volgende laptops:
pricewatch: MSI GF75 9SC-037NL Thin Eur 1249
pricewatch: MSI GF75 9SC-072NL Thin Eur 1229 (was even 1099)
pricewatch: Skikk Base Eur 1549. Echter slechts 16 inch.
pricewatch: BTO X-Book 17X885 (prijs is helaas gestegen)

En als outsider welke ik vanochtend zag:
pricewatch: Medion Akoya P17601 (30026365, Qwerty toetsenbord) voor Eur 1099.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker1974
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 22:24
Uiteindelijk ben ik voor de MSI gf75 9sc-037nl. gegaan. Begin deze week een prijsdrop van 10% bij zowel BCC als bij Wehkamp. Hierdoor had ik hem voor 1125.

Als de specs goed genoeg zijn om te gamen, zullen ze zeker goed genoeg zijn om ook langere tijd als office-computer te gebruiken. Aluminium behuizing, 2,2 kg en met een i7 9th gen. Ook het werkgeheugen is goed uit te breiden, en in de office-stand is deze heerlijk stil.

Zakelijk heb ik een Dell Ultrabook (5289) met een 12,5 inch scherm in gebruik. Perfect voor onderweg of in het vliegtuig (veel lichter en compacter dan dit wordt het niet), maar voor Excel en het kijken naar series is dan een 2e scherm aan te bevelen. Alleen is het niet mogelijk & gewenst om andere software op de zakelijke laptop te installeren.