Toon posts:

nieuwe build start niet op

Pagina: 1
Acties:

• trees
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:23
Hey allen,
de vorige desktop van mijn ouders (zuiver desktopje, geen gaming of zware toepassingen) was aan vervangen toe, dus ik besloot enkele onderdelen te kopen:
- ASUS Prime B365M
- Core i5-9400F
- HyperX 16 GB DDR4-2666
- Samsung 860 EVO, 500 GB SSD

Dit pleurde ik in de oude Antec Sonata III, met standaard 500W voeding.
oude HDD, DVD drive en wat fans zullen ook hergebruikt worden.
Aangezien het helemaal niet de bedoeling is hier ooit op te gamen, besloot ik geen GPU te kopen, gezien VGA/DVI al op het moederbord zitten.

Gisterenavond thuisgekomen, alles de kast in gemonteerd, power button en... niets :+

Als ik opstart krijg ik een sequence van een korte beep (gewoon de 'opstartbeep' volgens mij), vervolgens een lange beep, 3 korte beeps, een pauze en nog 1 korte beep. Beeld krijg ik helemaal niet.

Na wat zoeken op het wereldwijdeweb vond ik dat dit aan de VGA not detected was. Ik heb ondertussen meerdere schermen op zowel VGA als DVI aangesloten, maar ik blijf deze melding krijgen..
Ondertussen ook al zoveel mogelijk gedeconnecteerd, al met 1 van beide RAM getest,... ik kom er niet uit..
Iemand van jullie die me op weg kan helpen? Ligt dit aan het ontbreken van een GPU?

Spijtig genoeg heb ik geen passende reserve onderdelen om bv een andere processor te testen.

Alvast bedankt!

• wagenveld
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Kijk eens bij de specs van je cpu zou ik zeggen. Die F heeft iets met graphics te maken ;-)

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

trees schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 08:21:
- ASUS Prime B365M
- Core i5-9400F
Aangezien het helemaal niet de bedoeling is hier ooit op te gamen, besloot ik geen GPU te kopen, gezien VGA/DVI al op het moederbord zitten.
Je processor heeft geen geintegreerde graphics. Dus nu heb je waarschijnlijk niets. Probeer het eens met een goedkope videokaart?

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• trees
Ah cr*p :)
Los over het hoofd gezien!

Goedkoopste die ik hier op de site van de winkel in de buurt kan vinden en volgens mij past is de MSI GT 710 1GD3H LP (of de 2GB voor 5euro meer) of de ASUS R5 230-SL-1GD3-L. Om geen onnodige kosten te maken: zou ie dan lopen denken jullie? :)

[Voor 5% gewijzigd door trees op 07-09-2019 08:37]

• ResuCigam
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 06-12 16:25
Ik denk van wel! ;)

We do what we must because we can.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:29
Denk er ook eens over na of je die oude voeding wil blijven gebruiken. Erg verstandig is het imo niet.

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:02
Kun je niet beter je cpu terugsturen/terugbrengen en dan een variant met GPU nemen?

In plaats van € 40-50 (volgens Tweakers Pricewatch) uit te geven aan een stokoude GPU?
Een GeForce 710 heeft techniek van de 600-serie uit 2012.
De AMD 230 heeft techniek van de 5000-serie uit 2009. En ondersteunt geen h265, dus filmpjes met die codec kun je niet goed afspelen.

Zeker voor de laatste geldt: Bij de 1e de beste Windows-wijziging in het driver model, zit je waarschijnlijk zonder ondersteuning.

• trees
Uszka schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:04:
Denk er ook eens over na of je die oude voeding wil blijven gebruiken. Erg verstandig is het imo niet.
Wat is er onverstandig aan als ik mag vragen?

• Turismo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18:30

Turismo

Clobberin' time!

Uszka schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:04:
Word beetje oud dit, zowat elk topic tegenwoordig moet men zijn oude voeding vervangen omdat het een nucleare tijdbom is blijkbaar.

Lees uberhaupt eens waar die voor was gebruikt en voor gebruikt gaat worden.
"Geen gaming of zware toepassingen".

Die voeding heeft nooit onder stress gelegen of gaat dat krijgen, het zal allemaal wel meevallen.

Anders zouden al die kantoor pc'tjes die vaak dag en nacht aan staan, met goedkope voedingen van al paar jaar oud zijn exploderen, nooit van gehoord en de 1e hier op Tweakers moet ik maar zien. Zijn veelal fabrieksdefecten die een voeding doet ontploffen, wat al vaak bij 1e gebruik is.

Tenzij je altijd hard hebt lopen stomen en gamen op bleeding edge hardware van 10k, en dat bij de nieuwe build ook zou doen, dan ja bespaar niet op die voeding die constant onder stress ligt.

[Voor 10% gewijzigd door Turismo op 07-09-2019 10:51]

Werkbak

• White Feather
Turismo schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:46:
[...]

Word beetje oud dit, zowat elk topic tegenwoordig moet men zijn oude voeding vervangen omdat het een nucleare tijdbom is blijkbaar.

Lees uberhaupt eens waar die voor was gebruikt en voor gebruikt gaat worden.
"Geen gaming of zware toepassingen".

Die voeding heeft nooit onder stress gelegen of gaat dat krijgen, het zal allemaal wel meevallen.

Anders zouden al die kantoor pc'tjes die vaak dag en nacht aan staan, met goedkope voedingen van al paar jaar oud zijn exploderen, nooit van gehoord en de 1e hier op Tweakers moet ik maar zien. Zijn veelal fabrieksdefecten die een voeding doet ontploffen, wat al vaak bij 1e gebruik is.

Tenzij je altijd hard hebt lopen stomen en gamen op bleeding edge hardware van 10k, en dat bij de nieuwe build ook zou doen, dan ja bespaar niet op die voeding die constant onder stress ligt.
Lekkere simpele voorstelling van zaken.

1) de kast wordt al sinds 2007 geleverd en de voeding kan zomaar 12 jaar oud zijn.
2) dit is ver buiten de termijn die voor de voedingen uit die tijd te verwachten valt. De kans dat de voeding slechte stroom afgeeft met heel veel ripple is erg groot. Condensatoren gaan ook maar een beperkte tijd mee namelijk. Daarmee sloopt hij dus ongemerkt de rest van je systeem.
3) Beveiligingen die voorkomen dat je pc meegaat als de voeding er mee stopt, zijn aanzienlijk minder dan in huidige voedingen.
4) de ATX-versie van de voeding is versie 2.2 uit 2003 en die kan niet goed tegen een heel laag verbruik. En aangezien de huidige systemen heel zuinig zijn in idle en sleep, heb je dikke kans op rare verschijnselen, zoals random crashes en niet meer wakker worden van je systeem uit sleep.

Alsof het moeten leveren van een hoog wattage het enige is dat een voeding laat slijten.

Als je commentaar hebt op iets, lees je dan tenminste een beetje in.

• popie
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:15
White Feather schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:15:
[...]

1) de kast wordt al sinds 2007 geleverd en de voeding kan zomaar 12 jaar oud zijn.
2) dit is ver buiten de termijn die voor de voedingen uit die tijd te verwachten valt. De kans dat de voeding slechte stroom afgeeft met heel veel ripple is erg groot. Condensatoren gaan ook maar een beperkte tijd mee namelijk. Daarmee sloopt hij dus ongemerkt de rest van je systeem.
3) Beveiligingen die voorkomen dat je pc meegaat als de voeding er mee stopt, zijn aanzienlijk minder dan in huidige voedingen.
4) de ATX-versie van de voeding is versie 2.2 uit 2003 en die kan niet goed tegen een heel laag verbruik. En aangezien de huidige systemen heel zuinig zijn in idle en sleep, heb je dikke kans op rare verschijnselen, zoals random crashes en niet meer wakker worden van je systeem uit sleep.

Alsof het moeten leveren van een hoog wattage het enige is dat een voeding laat slijten.

Vind het allemaal maar wat overdreven, Paar jaar terug kraaide niemand erom als er een wat oudere voeding in zit. Heb zelf ook een voeding uit 2011, En die werkt nog uitstekend op een moderne build, Als het prima werkt, Mooi laten zo zou ik zeggen. Dat een voeding een hele systeem sloopt gebeurd niet snel. Dat kan zelfs met een moderne voeding, Daar zit veel meer elektronica in wat ook stuk kan gaan 8)7

• Turismo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18:30

Turismo

Clobberin' time!

White Feather schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:15:
[...]

Nou eigenlijk ja, als ik dit lees:
https://www.allaboutcircu...apacitors-with-de-rating/

"Heat, current, voltage. It turns out that the rated lifespan is typically given for a case of fairly high stress."
Nou hou je inderdaad factoren als slechte ventilatie, omgevingswarmte, stof opbouw, maar daar kan je niet op berekenen.

Nou klopt het dat ATX specs van huidige voedingen deep sleep, meer idle capaciteiten hebben, maar dat sluit niet uit dat oude voedingen niet werken met nieuwe systemen, de bios heeft daar gewoon backwards compatibiliteit voor ingebouwd en stuurt dan dummy load, zoek maar eens op "Typical current idle".

Zoals gezegd, totdat ik werkelijk iemand hier een post zie maken over dat zijn systeem het loodje heeft gelegd door een oude voeding, lekkende elco's e.d. zal ik de eerste zijn die de club aansluit ter verdediging van het weren van oude voedingen en ze te markeren als nucleare tijdbommen tot die tijd is het voor mij hearsay.

Wat zou helpen is als er een soort database is die feitelijke statistieken hierover kan aantonen.
Zoals wat Backbase doet voor hard drives https://www.backblaze.com/b2/hard-drive-test-data.html

Bij andere fora's zoals reddit, waar je dus ook electrical engineers hebt, is de tendens ook heel anders dan hier over hergebruik oude voedingen:
https://www.reddit.com/r/...sing_an_old_power_supply/
https://hardforum.com/thr...-new-ryzen-build.1959328/

[Voor 14% gewijzigd door Turismo op 07-09-2019 16:20]

Werkbak

• Fresno
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 06-12 08:12
Op mp gewoon voor €50 gpu kopen. Staan best wel aardige tussen.

• White Feather
Turismo schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:17:
[...]
Zoals gezegd, totdat ik werkelijk iemand hier een post zie maken over dat zijn systeem het loodje heeft gelegd door een oude voeding, lekkende elco's e.d. zal ik de eerste zijn die de club aansluit ter verdediging van het weren van oude voedingen en ze te markeren als nucleare tijdbommen tot die tijd is het voor mij hearsay.
Je kunt het wel blijven herhalen, “nucleaire tijdbommen”, maar het blijft gewoon een trieste gestrekt been reactie en op de man spelen. Je demoniseert en zet mensen met een andere mening weg als extremist.

Ik ben er klaar mee. ;w

• stormbreaker
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 18:09
Een voeding mag eigenlijk niet ouder dan 5/6 jaar worden.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

• mash_man02
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23:12
Die van mij heeft anders een garantie termijn van 12 jaar dus ik denk dat dat met name voor de goedkopere voedingen geld.

Asus X570-E AMD ryzen 3700x 32Gb RX 5700 XT

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 06-12 00:10

millman

6708Mhz @ -185c

White Feather schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 19:08:
[...]

Je kunt het wel blijven herhalen, “nucleaire tijdbommen”, maar het blijft gewoon een trieste gestrekt been reactie en op de man spelen. Je demoniseert en zet mensen met een andere mening weg als extremist.

Ik ben er klaar mee. ;w
Hoewel hij het wel erg in t extreme trekt is het op tweakers al een lange tijd gaande dat bij het minste of geringste wordt geroepen dat je de voeding moet vervangen. Zelfs al is er geen enkel issue dat wijst op een oplossing voor het gestelde probleem van een TS. Ik ben het ook grotendeels eens met @Turismo. Ik draai mn Ryzen 3800x Rig op een 9 jaar oude Cougar CM1000 v2. Heeft in zn leven niet meer dan 500w gezien en doorgaans maar 300w. Is nu al de 3e rig die ik ermee power en het probleemloos doet.

Met garanties voor goede PSU's die oplopen tot 10 jaar is wel duidelijk dat een PSU best een goede tijd mee kan gaan. Ik denk dat je het commentaar van Turisimo niet zo persoonlijk moet aantrekken. Je probeert ook iemand van goede informatie te voorzien, maar in dit geval niet perse relevant. Eerst maar eens kijken of het systeem met een (i)Gpu werkt.
stormbreaker schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:14:
Dit soort ongefundeerde uitspraken zijn zinloos zonder bron/statistieken/ander bewijs. Iets lukraak roepen maakt iets zelden waar

[Voor 11% gewijzigd door millman op 07-09-2019 21:48]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• White Feather
millman schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:46:
[...]

Hoewel hij het wel erg in t extreme trekt is het op tweakers al een lange tijd gaande dat bij het minste of geringste wordt geroepen dat je de voeding moet vervangen. Zelfs al is er geen enkel issue dat wijst op een oplossing voor het gestelde probleem van een TS. Ik ben het ook grotendeels eens met @Turismo. Ik draai mn Ryzen 3800x Rig op een 9 jaar oude Cougar CM1000 v2. Heeft in zn leven niet meer dan 500w gezien en doorgaans maar 300w. Is nu al de 3e rig die ik ermee power en het probleemloos doet.

Met garanties voor goede PSU's die oplopen tot 10 jaar is wel duidelijk dat een PSU best een goede tijd mee kan gaan. Ik denk dat je het commentaar van Turisimo niet zo persoonlijk moet aantrekken. Je probeert ook iemand van goede informatie te voorzien, maar in dit geval niet perse relevant. Eerst maar eens kijken of het systeem met een (i)Gpu werkt.
Leuk dat er vaak geroepen wordt dat een voeding vervangen moet worden, maar het gaat hier om deze tot 12 jaar oude voeding.

TS heeft een voeding die meegeleverd werd met een kast. Combi voeding en kast waren € 100,-. Dat is echt niet te vergelijken met een topkwaliteit voeding van € 200,-.

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06-12 13:32
Ben zelf ook die hele voedings discussie behoorlijk beu. Het gaat werkelijk nergens over. Ik heb nog nooit een voeding een component zien slopen of een component niet zien werken door een voeding behalve als er een vereiste stekker niet aanwezig was.

Ik ben nu in 22 jaar aan mijn 3de voeding bezig. De eeste voeding was een 650 watt merkloze voeding die het tot 2009 heeft volgehouden en nog niet defect was maar vervangen is bij een nieuwe build doordat ik vga power stekkers en een andere cpu power stekker nodig had die er niet op zaten.
Ik heb toen een soly tech 850 watt gehaald en die is in 2017 vervangen toen ik een andere gpu kocht en het belabberde advies kreek een andere voeding te kopen doordat ik last had van statische geluid met hoge gpu load.
Wat het probleem nooit opgelost heeft.
Kortom de voeding was nog prima en zit nu in een systeem van een vriend met een amd cpu.

Kortom ik had hem nog prima kunnen gebruiken en ben er van overtuigd dat het prima had gewerkt.

Heb trouwens bij die soly tech wel een keer de fan vervangen want die was wel overleden. En zelfs na een maand met oververhitting van de voeding door een stilstaande fan heeft hij daarna nog vele jaren gewerkt zonder probleem.

Kortom tenzij er getest en uitgesloten is zou ik nooit adviseren een voeding te vervangen.
Hoe goed bedoeld het advies ook kan zijn het is vaak gewoon weggegooid geld tenzij er echt een probleem is zoals te hoge power deaw voor de voeding.

Probeer met advies te helpen trouble shooten en niet de pc shops te sponsoren door onnodige aankopen. Ik weet het nederland is veranderd in de usa waar we consumeren zonder reden maar ik doe er niet aan mee.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

White Feather schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:17:
[...]

Leuk dat er vaak geroepen wordt dat een voeding vervangen moet worden, maar het gaat hier om deze tot 12 jaar oude voeding.
nou en? Als het werkt dan werkt het. Even de voltages uitlezen met een proggie of de 12v, 5v en 3,3v voltages stabiel en binnen de marges zijn. Gezien de usercase geen enkel probleem.
TS heeft een voeding die meegeleverd werd met een kast. Combi voeding en kast waren € 100,-. Dat is echt niet te vergelijken met een topkwaliteit voeding van € 200,-.
Luister, als er nu echt highend hardware op aangesloten ging worden die zeker 300w nodig heeft dan zou ik mijn bedenkingen ook hebben. Nu is het een budget pc-tje, met ditto verbruik. Het is toch niet heel raar dat daar niet meteen weer 50 euro+ tegenaan gegooid hoeft te worden. Natuurlijk is een nieuwe voeding beter, maar een werkende voeding die zn taak op zn sloffen doet is ook prima. Of dat hier het geval is moet nog blijken, zonder beeld immers geen testresultaten, maar dit lijkt me allemaal erg voorbarig.

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 06-12 13:37
Jij mag eigenlijk niet ouder van 25 jaar worden.
Slaat dat ergens op? Neuh... Dat van jou net zo zeer niet. :)

Potje knallen in VR met tweakers? Join ons op de Discord

• White Feather
millman schreef op zondag 8 september 2019 @ 00:09:
Nu is het een budget pc-tje, met ditto verbruik. Het is toch niet heel raar dat daar niet meteen weer 50 euro+ tegenaan gegooid hoeft te worden. Natuurlijk is een nieuwe voeding beter, maar een werkende voeding die zn taak op zn sloffen doet is ook prima. Of dat hier het geval is moet nog blijken, zonder beeld immers geen testresultaten, maar dit lijkt me allemaal erg voorbarig.
Er wordt werkelijk door niemand beweerd dat de voeding hier het probleem is. Weer zo'n mooi voorbeeld van het manipuleren/vertroebelen van de discussie over de voeding. Er wordt alleen aangegeven dat het misschien niet verstandig is om zo'n oude voeding te herbruiken.

Maar er wordt extreem gereageerd op deze suggestie en een normale discussie wordt gelijk in de kiem gesmoord door het als extremist wegzetten van mensen die dit niet verstandig vinden.

• trees
Alvast bedankt allen voor de tips en meningen :)
Ik ben gisteren mijn 9400F gaan omwisselen voor een 9400 én heb voor de zekerheid ook een nieuwe voeding gekocht (Cooler Master 400W).
Alles terug in elkaar gestoken:
- ASUS Prime B365M
- Core i5-9400
- HyperX 16 GB DDR4-2666
én deze keer helemaal niets }:O

Alles begint te draaien, maar ik krijg geen beep, geen melding, geen beeld, gewoon niets (behalve draaiende voeding en fans :+ )
Alles weer uit elkaar en wat merk ik op: enkele gebogen pins op de CPU socket van het MB. Ik heb deze onderhand zo goed mogelijk terug op hun plaats gekregen. Echter nog steeds niets...

Iemand nog een idee, of dien ik mij een nieuw MB aan te schaffen? :'(

• Visgek82
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22:19
Totale onzin.

Gigabyte Aorus B550 Pro / Ryzen 5 3600 / 6800 XT / 1 TB NVME / 16 GB 3600 C15

• ZenTex
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 06-12 09:25

ZenTex

Doet maar wat.

Mogelijke oplossingen, van makkelijk naar moeilijk;
Duw alle kabels en componenten nog even goed aan, vooral de ram.

Check of je ram in de goede slots zitten en of de juiste pofile is geladen in het bios.
Werkt het nog niet:
Begin dan met een kaal systeem. Dus cpu met een enkel reepje ram, enkel een harde schijf. Probeer het reepje ram nog even in de andere bankjes.

Probeet het eventueel nog even met je oude voeding.

Verbogen pinnen op de cpu hoeft geen probleem te zijn. Gewoon netjes en voorzichtig terugbuigen met bijv een bankpasje.

[Voor 0% gewijzigd door ZenTex op 08-09-2019 11:19. Reden: Ik blijf wel bij AMD]

• ECP0WERS
  • Registratie: juli 2007
  • Niet online
ZenTex schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:10:
[...]

Mogelijke oplossingen, van makkelijk naar moeilijk;
Duw alle kabels en componenten nog even goed aan, vooral de ram.

Check of je ram in de goede slots zitten en of de juiste pofile is geladen in het bios.
Werkt het nog niet:
Begin dan met een kaal systeem. Dus cpu met een enkel reepje ram, enkel een harde schijf. Probeer het reepje ram nog even in de andere bankjes.

Probeer het eventueel nog even met je oude voeding.

Verbogen pinnen op de cpu hoeft geen probleem te zijn. Gewoon netjes en voorzichtig terugbuigen met bijv een bankpasje.
Het betreft een Intel CPU welke geen pinnen heeft. Ga GEEN pinnen terug buigen met een bankpas in een Intel socket. Doe het met een naald, kleine schroevendraaier of iets anders kleins.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | Gskill Ripjaws V 32GB 4000C16 @ 3800C14 | nVidia GeForce RTX 3080Ti FE | Samsung PM9A1 2TB NVMe | Corsair RM850X 2021 | be quiet! Pure Base 500DX | Custom waterloop

• trees
ECP0WERS schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:13:
[...]

Het betreft een Intel CPU welke geen pinnen heeft. Ga GEEN pinnen terug buigen met een bankpas in een Intel socket. Doe het met een naald, kleine schroevendraaier of iets anders kleins.
ik ben voor de naald en kleine schroevendraaier gegaan..
De bios kan ik zelfs niet checken, want ik heb geen beeld. Niet op de VGA, niet op de DVI (van het MB, aangezien ik geen GPU heb). Eveneens getest met meerdere monitoren.
De test met een enkel reepje ram heb ik ook al gedaan en ik had ook enkel 1 HDD aangesloten (van voordien, die zeker werkte). De test met de oude voeding heb ik nog niet gedaan. Straks even werk van maken.
Moest ik iets kunnen zien of moest de beep iets weergeven kon ik weer verder, maar..

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

White Feather schreef op zondag 8 september 2019 @ 06:26:
[...]

Er wordt werkelijk door niemand beweerd dat de voeding hier het probleem is. Weer zo'n mooi voorbeeld van het manipuleren/vertroebelen van de discussie over de voeding. Er wordt alleen aangegeven dat het misschien niet verstandig is om zo'n oude voeding te herbruiken.
Volgens mij vertroebel ik nergens de discussie? Dit gaat ook niet om alleen advies in dit topic, maar de algemene tendens op GoT wordt aan de kaak gesteld. Ik geef al aan dat de oude voeding gebruiken niet een ideale oplossing Is, maar als het werkt dan werkt het.
Maar er wordt extreem gereageerd op deze suggestie en een normale discussie wordt gelijk in de kiem gesmoord door het als extremist wegzetten van mensen die dit niet verstandig vinden.
De enige die extreem verder in de mond neemt ben jij. Je wordt op sommige punten tegengesproken en dat zie jij als 'in de kiem smoren' van een discussie, ik zie het juist als de discussie. We komen allemaal met valide punten, laten we de discussie vooral over de inhoud houden en niet over de (gechargeerde) vorm. Je wordt verder nergens van bejegend, maar zo vat je t blijkbaar wel op.

Ot verder : @trees kromme pinnen lijken mij de oorzaak van het huidige probleem. Balen man! Met herstellen van pinnen is het eigenlijk 'hit & miss' bij mij. Heb meerdere moederborden onder handen gehad met gebogen en gebroken pinnen. De ene lukte het wel om te herstellen een andere weer niet. Veel pinnen zijn voor stroomtoevoer naar de cpu.. daar kan je een enkeling van missen. Met een beetje pech zijn het pinnen voor i/o en als die ook maar een beetje matig contact hebben Is het gebeurt. Ik ben bang dat je naar een ander bord opzoek moet.

• White Feather
millman schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:59:
[...]
Volgens mij vertroebel ik nergens de discussie? Dit gaat ook niet om alleen advies in dit topic, maar de algemene tendens op GoT wordt aan de kaak gesteld. Ik geef al aan dat de oude voeding gebruiken niet een ideale oplossing Is, maar als het werkt dan werkt het.
Je doet alsof er iemand heeft gezegd dat een nieuwe voeding de oplossing is voor het probleem met deze pc. Dat is gewoon dikke onzin. Zulke reacties zijn weer koren op de molen versus de groep die vindt dat je hier misschien een nieuwe voeding zou moeten nemen. "Wat een (voedings-)sukkels, pc start niet omdat er geen (i)gpu in zit, maar het is de voeding, ja, ja."

Je doet nu alsof die groep deze uitspraak gedaan heeft. Ja, tuurlijk worden uitspraken gedaan, maar in dit geval niet, dus haal dat soort dingen er gewoon niet bij.
De enige die extreem verder in de mond neemt ben jij. Je wordt op sommige punten tegengesproken en dat zie jij als 'in de kiem smoren' van een discussie, ik zie het juist als de discussie. We komen allemaal met valide punten, laten we de discussie vooral over de inhoud houden en niet over de (gechargeerde) vorm.
"nucleaire tijdbommen is niet extreem wil je zeggen?"

Er wordt zo een zwart-wit situatie gecreëerd waarin je geen nuance meer kunt geven, maar als mafkees weggezet wordt. Dan houdt de discussie vrij snel op natuurlijk.

[Voor 3% gewijzigd door White Feather op 08-09-2019 13:12]

• jgj82
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 02:22

jgj82

Ja, maar = nee

trees schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:31:
Alvast bedankt allen voor de tips en meningen :)
Ik ben gisteren mijn 9400F gaan omwisselen voor een 9400 én heb voor de zekerheid ook een nieuwe voeding gekocht (Cooler Master 400W).
Alles terug in elkaar gestoken:
- ASUS Prime B365M
- Core i5-9400
- HyperX 16 GB DDR4-2666
én deze keer helemaal niets }:O

Alles begint te draaien, maar ik krijg geen beep, geen melding, geen beeld, gewoon niets (behalve draaiende voeding en fans :+ )
Alles weer uit elkaar en wat merk ik op: enkele gebogen pins op de CPU socket van het MB. Ik heb deze onderhand zo goed mogelijk terug op hun plaats gekregen. Echter nog steeds niets...

Iemand nog een idee, of dien ik mij een nieuw MB aan te schaffen? :'(
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb een goede microscoop en wil wel eens (samen) kijken voor je? Ik heb er al meerdere kunnen redden op deze manier.. Stuur maar een DM bij interesse.

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

White Feather schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:10:
[...]
Je doet alsof er iemand heeft gezegd dat een nieuwe voeding de oplossing is voor het probleem met deze pc. Dat is gewoon dikke onzin. Zulke reacties zijn weer koren op de molen versus de groep die vindt dat je hier misschien een nieuwe voeding zou moeten nemen. "Wat een (voedings-)sukkels, pc start niet omdat er geen (i)gpu in zit, maar het is de voeding, ja, ja."

Je doet nu alsof die groep deze uitspraak gedaan heeft. Ja, tuurlijk worden uitspraken gedaan, maar in dit geval niet, dus haal dat soort dingen er gewoon niet bij.

[...]

"nucleaire tijdbommen is niet extreem wil je zeggen?"

Er wordt zo een zwart-wit situatie gecreëerd waarin je geen nuance meer kunt geven, maar als mafkees weggezet wordt. Dan houdt de discussie vrij snel op natuurlijk.
Je blijft maar vallen over die ene gechargeerde opmerking... vermoeiend wel. Niemand neemt 'nucleaire tijdbom' letterlijk. Ik ga respectvol met je om in deze discussie maar je blijft je aangevallen voelen. Dat was niet de bedoeling. . Rustig aan dan maar.

• White Feather
millman schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:25:
[...]

Je blijft maar vallen over die ene gechargeerde opmerking... vermoeiend wel. Niemand neemt 'nucleaire tijdbom' letterlijk.
Je begint zelf weer over die opmerking en geeft precies aan waar het probleem in deze hele discussie zit, met je suggestieve reactie dat de voeding hier als het probleem opgegeven wordt, wat gewoon gelul is. Maar blijkbaar kan er geen genuanceerde discussie gevoerd worden en moeten er allerlei onwaarheden aangehaald worden om gelijk te krijgen. Het moet immers in het zwart-wit/goed- out plaatsje passen.

Respectvol?
millman schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:25:
[...]

Je blijft maar vallen over die ene gechargeerde opmerking...
vermoeiend wel
Rustig aan dan maar.
Allemaal kleinerend/belerend en zeker niet respectvol.

OT: Een opmerking over een 12 jaar oude voeding is helemaal niet zo gek.
- Het was voor de prijs niet een heel verkeerde voeding, maar wel relatief goedkoop. (€100 incl. kast)
- er zal best een hoop stof en andere rommel in zitten (bv teer bij roken, katten haren etc)
- de lagers van de fans zullen minder zijn, dus meer herrie
- minder zuinig dan moderne voedingen (ga je echter in € nooit terugverdienen)

[Voor 10% gewijzigd door White Feather op 09-09-2019 07:36]

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

@White Feather ik zal je vanaf nu compleet negeren, tot de volgende 'offtopic ' PSU advies. Zoveel verloren energie in deze discussie.. help me ff onthouden wanneer je iets schrijft wat niet relevant Is dat ik alleen zeg 'niet relevant'. Dan kan jij ook weer rusten.

[Voor 122% gewijzigd door millman op 09-09-2019 11:42]

• White Feather
millman schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:52:
@White Feather ik zal je vanaf nu compleet negeren, tot de volgende 'offtopic ' PSU advies. Als ik gemaauw aan wil horen dan ga ik naar mn ex.
Zoals ik al zei: het kan dus inderdaad alleen maar zwart-wit, goed/fout. :z

k1l in "Nieuwe build"

Ga daar maar mekken, Corsair FS450 moet vervangen worden omdat hij al 3 jaar oud is.

Dan is je discussie tenminste lekker zwart-wit.
Ik heb nog niet gereageerd, dus je kunt los.

• mjab93
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 25-09-2019
Wat een zooitje ongeregeld hier zeg. Slotje erop dan maar?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee