Toon posts:

Car audio installatie v2

Pagina: 1
Acties:

• Cyberdemon
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 04-10 20:01
Ik wil al een ruime tijd een audio installatie in men auto maar het is er nog altijd niet van gekomen. Nu heb ik al wel sommige onderdelen. Wat ik nog niet heb zijn speakers & een 4 kanaals versterker.
De steg St650c werd mij aangeraden. Alsook een Coaxiaalset van steg. Deze eerste heeft 80 watt rms. Wat dus wil zeggen dat ik een versterker nodig heb die minstens 80w uitzend. Correct? Ik had eerst de Alpine MRV-F300 in gedachte omdat veel mensen deze aanraden maar die zend maar 50w uit op 4 ohm. En de steg St650c is 4ohm.

Tips, info, suggesties?

• Anoniem: 320788
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
Ja, gebruik dempings materiaal in de deuren en om de speakers.
Gebruik geen plastic speaker ringen.
Ik had altijd meer speaker dan versterker. Kon ik ze ook niet makkelijk opblazen.

Verder is geluid heel persoonlijk, 4 6 of 2 speakers. Wel een sub of geen sub.

Voorbeeld. Ik had eerst een 6 speaker setup van Rockford met sub.
En daarna een 2 speaker setup van dls met een totale demping van de auto.. de laatste klonk echt zo veel beter..

• Cyberdemon
Bedankt voor je tip.
Ik was zoiso van plan om de deuren te laten deaden ofzoiets.

Ok, meer speaker dan versterker.. Das een beetje dubbel. Ik heb nl ergens (ik denk zelfs op Tweakers) dat het belangrijk is dat je versterker sterker is dan je speakers. En iemand zei me ook dit: Ook is een subwoofer die een RMS waarde van 1000W belastbaar in een breder gebied, de meeste subwoofers moeten minimaal 50% van het RMS vermogen hebben om te kunnen spelen en vaak ligt de uiterste grens 20-25% boven de RMS waarde.
Belangrijk is bij elke subwoofer zijn behuizing.

Ik weet niet of dit ook van toepassing is op speakers.
Natuurlijk beantwoord ik hier deels mijn vraag maar ik wil graag zeker zijn. Ik ga me niet baseren op 1 persoon.

[Voor 9% gewijzigd door Cyberdemon op 07-09-2019 00:52]

• FSSF
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 30-11 22:22
Wat meer vermogen op de speakers kan geen kwaad, met een ''te zwakke'' versterker kun je de speakers als nog naar de andere wereld helpen. Ik zou me er niet te veel op blind staren, met 4 x 50 watt rms kom je een heel eind voor de gewone speakers.
Zes speakers lijkt mij nutteloos, vier speakers is leuk om de passagiers achter ook nog wat geluid mee te geven maar ik zou de focus leggen op de compo set voorin. Coax setje voorin lijkt mij niet aan te raden, afhankelijk van waar je speakers zitten zullen de hoge tonen dan grotendeels onderin verdwijnen.

Ik zou gaan voor deuren dempen, kwaliteitsversterker, goede compo set voorin, eventueel aanvullend een setje speakers voor achterin en een fijne sub in uiteraard een goed afgestemde kist.

www.facebook.com/cncdepartment CNC gerelateerde DIY projecten

• Cyberdemon
Ik vond ondertussen de 'audio system radion R110.4'. Die heeft technologie dat het gebruik van een DSP vervangt.
Lijkt me wel heel interessant.
Die staat ook in de Duitse toplist 4 kanaals versterkers.
Is het niet zo dat rear speakers een beetje surround geven? Dan komt het geluid toch ook van achter je?

[Voor 23% gewijzigd door Cyberdemon op 07-09-2019 18:29]

• Anoniem: 320788
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
FSSF schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 01:21:

Ik zou gaan voor deuren dempen, kwaliteitsversterker, goede compo set voorin, eventueel aanvullend een setje speakers voor achterin en een fijne sub in uiteraard een goed afgestemde kist.
Kan ik me in vinden,. Rockford 6 speakers klonk redelijk.
Maar een gedempte auto voorzien van DLS composet klonk hemels.
Klein autootje, dus geen sub of rear speakers nodig.

Maar DLS zit wel in een andere prijs dan rockford

• Cyberdemon
Hertz HSK 165XL of MLK 165?

• JDV808
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 14:02
Er is op Facebook een forum genaamd "Car audio for beginners". Erg veel leuk spul te koop maar nog belangrijker erg veel mensen met verstand van zaken die altijd willen helpen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee