Toon posts:

Mijn 1ste pc build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SDV16
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 24-11 23:19
Beste lezer,

Ik ben al een tijdje bezig met het samenstellen (en later in elkaar zetten) van een degelijke gaming PC.
Ik loop alleen tegen een paar problemen aan. Ik hoop dat Iemand me daarbij kan helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik zou met mijn nieuwe PC willen gamen op een 144hz 1080x1920 paneel. De games die ik wil spelen zijn FPS games (COD, Fortnite en GTA V)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik heb nu een Budget van ongeveer 1050 euro (Zonder randapparatuur) en daar wil ik NIETS overheen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Nee, maar die heb ik al uitgekozen en zitten in mijn wenslijst.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik wil de nieuwste games op 144fps 1080p kunnen spelen. Ik ben niet van plan uit te breiden naar een 2de videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Het maakt me helemaal niet uit welk merk. Ik wil gewoon de beste prijs/kwaliteit verhouding. Als 16 jarige vakkenvuller stroomt het geld nou eenmaal niet binnen, dus heb ik ook weinig keus.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Nee dit maakt me allemaal niet uit.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ik ben tevreden met de standaard instellingen

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik wil een pc maken waarmee te gamen is op 144fps 1080p, maar wil er zo min mogelijk geld aan kwijt zijn.

Ik heb heel lang research gedaan en ben op deze combinatie gekomen van onderdelen. Ik ben alleen nog niet helemaal tevreden over mijn moederbord. Ik heb heel veel gezocht maar ik kon zelf geen betere vinden voor deze prijs. Voor de duidelijkheid. Ik ben opzoek gegaan naar een moederbord die mijn Ryzen 5 3600 ondersteund (ik weet van het bios probleem, en dat ik die bij sommige moet updaten en soms zelfs met een oudere processor). Dit moederbord mag niet duurder zijn dan 90 euro.

Mijn vraag is dan, Weet iemand nog een beter moederbord voor ongeveer dezelfde prijs. (Ik hoop dat ik mijn wensenlijstje zo goed erin heb gezegd).

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenASRock B450 Pro4€ 83,05€ 83,05
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 MECH OC€ 378,65€ 378,65
1BehuizingenNZXT H500i Zwart/Rood€ 90,05€ 90,05
1MonitorenLG UltraGear 24GM79G Zwart€ 144,90€ 144,90
1ToetsenbordenSharkoon Skiller Mech SGK3 (Kailh Brown, US)€ 64,90€ 64,90
1MuizenSharkoon Skiller SGM1 Optical Gaming Mouse€ 34,99€ 34,99
1MuismattenCorsair Gaming MM300 Extended€ 19,90€ 19,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 82,05€ 82,05
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 103,05€ 103,05
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.297,49

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

B450 Tomahawk MAX of A-Pro MAX en wissel de voeding voor 550w versie
evt zelfde kast zonder rgb pricewatch: NZXT H500 Zwart/Rood

[Voor 50% gewijzigd door Hackus op 06-09-2019 21:50]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SDV16
Heel erg bedankt. Is er een voorkeur die jij hebt tussen die 2 moederborden. de rest zal ik aanpassen. Ik ben het met de voeding en de behuizing eens.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SDV16 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:56:
Heel erg bedankt. Is er een voorkeur die jij hebt tussen die 2 moederborden. de rest zal ik aanpassen. Ik ben het met de voeding en de behuizing eens.
De tomahawk is direct klaar voor Zen2, de asrock behoeft een bios-update, en dat zorgt voor extra kosten

of deze met rood design pricewatch: MSI B450 Gaming Plus Max ook zen2 klaar (max versie)

[Voor 18% gewijzigd door Hackus op 06-09-2019 22:01]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SDV16
Ik bedoelde tussen die 2 van MSI :)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee