wifi repeater TP-link RE-360

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Hallo Tweakers,

Vraag: naam wifi repeater veranderen.

Ik heb een repeater aangesloten en die werkt, maar mijn laptop pakt steeds het signaal van de repeater.
De repeater heb ik eigenlijk alleen om zonnepanelen op internet te laten komen.

Als mijn laptop via de repeater gaat is ie trager dan normaal, voor de panelen maakt dat niet uit.

De panelen staan te ver weg van het gewone wifi signaal, dus vandaar de repeater.

Het enige wat ik kan vinden is de naam van het netwerk veranderen, maar ik wil ze beide een andere naam geven.

Beste antwoord (via renegrap op 06-09-2019 22:58)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je stilstaat bij wat een repeater eigenlijk doet, is het gedrag wat je ziet te verwachten: een repeater vangt pakketten op binnen een WiFi-netwerk en zendt diezelfde pakketten opnieuw uit binnen zelfde netwerk.

Sommige repeaters kunnen ook extra functionaliteiten hebben, maar de basisfunctionaliteit gebeurt binnen dezelfde WiFi-netwerk en dus ook SSID.

Wat je evt wel zou kunnen doen: kijk of je een whitelist-functie hebt in de repeater: alleen van tevoren bepaalde MAC-adressen mogen verbinden ermee. Dan MAC van je zonnepanelen invoeren en je laptop komt er niet meer in de buurt.

Alternatief:
Maak op je router een tweede SSID aan (of dat kan of niet hangt af van type, die je niet noemt - Ziggo heeft over de jaren letterlijk tientallen gebruikt), meld de repeater daarop aan en de zonnepanelen ook. Meld je laptop niet op tweede SSID aan. Laptop zal die ook niet meer gebruiken,

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou helpen als je noemt welke apparatuur je gebruikt (merk+type)

En een uitleg of een schema hoe die met elkaar verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrap
ik heb een ziggo router en dus een re360 tp-link.
ze zijn draadloos verbonden, en zoals ik beschreef het werkt op zich prima.
maar ik wil dat "alleen" de panelen contact maken met de repeater en dus NIET mijn laptop

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je stilstaat bij wat een repeater eigenlijk doet, is het gedrag wat je ziet te verwachten: een repeater vangt pakketten op binnen een WiFi-netwerk en zendt diezelfde pakketten opnieuw uit binnen zelfde netwerk.

Sommige repeaters kunnen ook extra functionaliteiten hebben, maar de basisfunctionaliteit gebeurt binnen dezelfde WiFi-netwerk en dus ook SSID.

Wat je evt wel zou kunnen doen: kijk of je een whitelist-functie hebt in de repeater: alleen van tevoren bepaalde MAC-adressen mogen verbinden ermee. Dan MAC van je zonnepanelen invoeren en je laptop komt er niet meer in de buurt.

Alternatief:
Maak op je router een tweede SSID aan (of dat kan of niet hangt af van type, die je niet noemt - Ziggo heeft over de jaren letterlijk tientallen gebruikt), meld de repeater daarop aan en de zonnepanelen ook. Meld je laptop niet op tweede SSID aan. Laptop zal die ook niet meer gebruiken,

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrap
Top, bedankt voor je antwoord.
dat "alternatief" ga ik eerst proberen, mijn router geeft sowieso 2.4 + 5Ghz, misschien dat ik die bijde een andere naam kan geven.

Thanks René