Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Doorgebrande sata kabels?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• IIwouterNL
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:55
Aangezien ik een psu had die niet zo voldoende was voor mijn setuo heb ik via een kennis een RM750i gekocht van nog geen jaar oud. Vervolgens de psu vervangen en toen onstonden de problemen. De pc ging een halve seconde aan maar viel gelijk uit... na wat testen bleek hij wel op te starten zonder harde harde schijf of ssd... vervolgens meerdere kabels getest en verschillende harde schijven maar telkens hetzelfde probleem. Dus ik dacht, psu stuk!

Vervolgens oude psu aangesloten en weer hetzelfde probleem. Andere sata kabel, zelfde probleem tot plotseling er ROOK uit de sata kabels van m’n ssd kwam!? Gelijk alles uitgezet en gelukkig start hij wel op maar zonder harde schijf...

Wat kan dit in hemelsnaam zijn?

Setup:
Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G
Ryzen 2600x (watergekoeld)
Rog strix x470-f gaming mobo
Seasonic m12 evo 620 watt voeding
16 gb Corsair Vengeance ram 3200mhz (CMK16GX4M2B3200C16)

Alle reacties

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Modulaire voeding en kabels hergebruikt?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• IIwouterNL
Compizfox schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:40:
Modulaire voeding en kabels hergebruikt?
Ja is modulaire voeding maar heb de kabels van de nieuwe voeding gebruikt. Kabels zijn niet uitwisselbaar tussen de psu’s

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:18
Dus geen (oude) molex sata splitter gebruikt? Daar zijn beruchte versies van die in brand kunnen vliegen.

Een slechte connector of contact kan natuurlijk altijd. Dan zorgt de weerstand voor warmteontwikkeling en eventueel rook/smelten/brand.
(Het kan het ook aan de randapparatuur liggen.)

Kun je smeltschade zien aan een kabel, connector of SSD?

[ Voor 22% gewijzigd door Rukapul op 06-09-2019 20:05 ]

• IIwouterNL
Ik ben erachter wat ik heb gedaan, heb de sata power kabels door elkaar gehaald en die hadden een andere pin layout... alle harde schijven zijn dus doorgebrand.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:52
Er is maar èèn type sata power kabel. Heb je hem om de modulaire supply omgewisseld?

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 19:37
Ik blijft het vrij treurig vinden dat fabrikanten nog altijd incompatible kabels leveren die wel in de slots van modulaire voedingen passen. Je bent zeker niet de eerste die dit overkomt..

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:24

FreakNL

Well do ya punk?

Blijft inderdaad oppassen. Modulaire voedingen zijn fijn, maar je moet wel de kabels bij de respectievelijke voeding gebruiken/ houden. Ik heb er nu ook 2, restant kabels zitten in het doosje vd voeding, zodat ik niet in de war kan raken.

TS heeft waarschijnlijk de modulaire kabel van voeding A bij voeding B gebruikt? En dan bij voeding B ook de kant vd voeding in een andere aansluiting gestopt dan SATA power?

Hoop dat je een backup had :)

Modulaire PSUs schreeuwen om een standaard... raar dat dat er nog niet is..

[ Voor 26% gewijzigd door FreakNL op 08-09-2019 20:58 ]

Pagina: 1