Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:50
Ik wil graag wat foto, s maken van mijn IIyama computerscherm , maar ik krijg verticale strepen op de opname
( die worden op het LCD scherm van de camera trillend weergegeven ).
Hoe verder ik de afstand vergroot van het scherm hoe minder maar niet geheel weg.
Kan ik iets instellen op de camera om dit te onderdrukken.
Ik heb het met twee camera,s geprobeerd : Panasonic Lumix en Canon EOS 450D

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 19:57
Probeer een aantal verschillende sluitertijden, bijvoorbeeld heel snel (1/1000) of wat langzamer (1/10), en je komt er vanzelf achter wat werkt :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-07 10:40

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dat is gewoon erg lastig omdat je beeldscherm (bijna) nooit een beeld in zijn totaliteit weergeeft maar altijd het beeld aan het opbouwen is.

Even gewoon iets anders, waarom wil je dit? Je bent je van allerlei capture hardware bewust en ook software die dit voor je kan doen? Stuk minder gedoe en ook véél betere kwaliteit.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Alt+printscreen icm Dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 19:57
Ventieldopje schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:59:
Dat is gewoon erg lastig omdat je beeldscherm (bijna) nooit een beeld in zijn totaliteit weergeeft maar altijd het beeld aan het opbouwen is.
'Erg lastig' vind ik wat overdreven, beetje experimenteren met de sluitertijd zodat het hele beeld opgebouwd is binnen 1 foto en je bent er. En als ik bijvoorbeeld een foto maak met m'n telefoon dan ziet het beeld van m'n beeldscherm er vrijwel altijd prima uit, dus zo moeilijk moet het niet zijn :+
Even gewoon iets anders, waarom wil je dit? Je bent je van allerlei capture hardware bewust en ook software die dit voor je kan doen? Stuk minder gedoe en ook véél betere kwaliteit.
Capture hardware? Hij heeft het over foto's, stilstaande beelden, dus een screenshot zou al genoeg zijn, niet? ;)

Ik gok dat hij z'n monitor werkend wil laten zien, voor bijvoorbeeld op Marktplaats of in het 'show je pc'-topic. Maar @Hansw1 is natuurlijk de enige die kan zeggen wat 'ie echt wil bereiken :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-07 10:40

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hahn schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:17:
[...]

'Erg lastig' vind ik wat overdreven, beetje experimenteren met de sluitertijd zodat het hele beeld opgebouwd is binnen 1 foto en je bent er. En als ik bijvoorbeeld een foto maak met m'n telefoon dan ziet het beeld van m'n beeldscherm er vrijwel altijd prima uit, dus zo moeilijk moet het niet zijn :+

[...]

Capture hardware? Hij heeft het over foto's, stilstaande beelden, dus een screenshot zou al genoeg zijn, niet? ;)

offtopic:
Ik gok dat hij z'n monitor werkend wil laten zien, voor bijvoorbeeld op Marktplaats of in het 'show je pc'-topic. Maar @Hansw1 is natuurlijk de enige die kan zeggen wat 'ie echt wil bereiken :P
Ligt er aan wat er op het beeldscherm staat. Als het stil staat is het appeltje eitje maar als het beweegt dan is dat toch een stuk lastiger omdat het beeld continu opbouwt. Is je sluitertijd te lang dan heb je een deel wazig en is het te snel dan heb je tearing.

Capture hardware heb je nodig als je exotische dingen aan het doen bent, vandaar dat ik het noem. Zoals je leest noem ik ook gewoon software want natuurlijk kun je gewoon een print-screen maken. Echter als je een HDCP stream hebt gaat dat niet maar zou je een goedkope HDMI splitter kunnen gebruiken, die strippen de HDCP.

Enfin ... we wachten af ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-06 10:42
Capture software zoals Greenshot of dat standaard Windows knip programma zijn wellicht gemakkelijker...
Pagina: 1