Normale prijs tweedehands damesfiets 3 versnellingen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:58
Ik zoek een stadsfiets, een damesfiets met drie versnellingen. Wil hem bij een fietsenwinkel kopen ivm dat die dan beter onderhouden is dan van een particulier.

Wat is goed om te kopen? Ik heb een Gazelle Primeur gezien uit de jaren '90, die moet 275 euro kosten. Ik lees dan pagina's als https://www.fietsersbond....an-een-tweedehands-fiets/

Betaal ik teveel als ik 275 betaal of is dat het wel waard?

[ Voor 4% gewijzigd door brambello op 06-09-2019 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:49
De leeftijd is niet zo belangrijk als er geen roest op zit.

Voor 275€ verwacht ik wel goede banden, een ketting en tandwielen die niet versleten zijn, en een goed werkende versnelling en verlichting.

Maar dan nog is 275€ aan de hoge kant.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-06 11:47

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

De fietsenmaker waar ik van de wek langs liep had een aantal van dat soort fietsen staan voor 200 euro. Het waren wel allemaal Sturmey-Archer versnellingsnaven en trommelremmen. Sommige mensen vinden dat ouderwetse degelijkheid, maar zelf zou ik liever een Shimano Nexus met rollerbrakes proberen te vinden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:03
Al jaren fiets ik zelf op een oude Gazelle Primeur uit de jonge jaren van 2000, mijn gevoel zegt dat dit een van de laatste echt degelijke Gazelle fietsen is geweest. Deze heeft mij 10 jaar geleden ongeveer 200 euro gekost en was toen al niet nieuw meer. Ik fiets er nog steeds met veel plezier op met minimale onderhoudskosten. Uiteraard wel goed onderhouden gekocht bij een dealer die goed bekend stond in de omgeving.

Ik vind €275 een beetje aan de hoge kant, maar dat is lastig beoordelen zonder verder informatie en foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-06 17:16
Tommie12 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:39:
De leeftijd is niet zo belangrijk als er geen roest op zit.

Voor 275€ verwacht ik wel goede banden, een ketting en tandwielen die niet versleten zijn, en een goed werkende versnelling en verlichting.

Maar dan nog is 275€ aan de hoge kant.
Leeftijd bij dergelijke stadsfietsen is weldegelijke aan de orde.
Versleten velgen (als er velgremmen zijn), een nexus 3 naaf is na zoveel jaar ook niet meer je van het.
Modernere fietsen hebben een betere naafdynamo en LED verlichting, dus minder gedoe met lampjes en batterijen.

De prijs is herin natuurlijk een belangrijke, maar mijn moeder heeft een flink nieuwere stadsfiets gekocht bij een fietsenmaker voor 40 euro en voor nog eens 60 euro nieuwe bandjes erop en kabels heeft laten trekken.

Een gelukje dat de fietsenmaker er vanaf wou, maar 275 euro zou ik niet voor een simpele stadsfiets van 20+ jaar oud betalen.
Die dingen kosten nieuw al niet meer dan 500-600 euro

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-06 23:42
Taab schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:43:
Al jaren fiets ik zelf op een oude Gazelle Primeur uit de jonge jaren van 2000, mijn gevoel zegt dat dit een van de laatste echt degelijke Gazelle fietsen is geweest.
Ik heb een Gazelle NL uit 2012 (Destijds ~€500), geen toeters en bellen gewoon fiets.
Zeer degelijk en met een jaarlijks onderhoudsbeurtje tot op de dag van vandaag zeer degelijk en fijn.

€275 voor een '90 fiets vind ik ook wat aan de hoge kant idd, tenzij het echt zgan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-06 13:52
Bij de Decathlon heb je voor E200,- een nieuwe (!) stadsfiets met 6 versnellingen - dat misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

brambello schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:37:
Ik zoek een stadsfiets, een damesfiets met drie versnellingen. Wil hem bij een fietsenwinkel kopen ivm dat die dan beter onderhouden is dan van een particulier.

Wat is goed om te kopen? Ik heb een Gazelle Primeur gezien uit de jaren '90, die moet 275 euro kosten. Ik lees dan pagina's als https://www.fietsersbond....an-een-tweedehands-fiets/

Betaal ik teveel als ik 275 betaal of is dat het wel waard?
Bij de meeste fietsenmakers is dat ongeveer de minimale prijs voor 2e hands fiets. Je mag wel verwachten dat die dan in nette staat verkeerd, met goede niet uitgedroogde banden en kabels. Ook kan daar wel 3-6mnd garantie in. dit soort fietsen koop je ook via iets van MP voor €75,-/€125,- afhankelijk van de staat. verder is het voor ons als we geen foto's zien en de rest van de aanbieding wten moeilijk in te schatten. en wat jij er zelf van vind is nog belangrijker. jij koopt het en moet tevreden zijn.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:31
een fiets van (minimaal) 20 jaar oud zou bij mij niet heel veel meer opbrengen. Leg iets bij en koop een instapper bij een fietsenmaken of betaal iets minder en koop een nieuwe budgetfiets bij een niet-fietsenmaker, voor 275 koop je deze variant een aantal keer op MP denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06 15:29
ufear schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:25:
Bij de Decathlon heb je voor E200,- een nieuwe (!) stadsfiets met 6 versnellingen - dat misschien een optie?
Maar dan krijg je ook de bijbehorende (lagere) kwaliteit...
Los daarvan vind ik 275 wel teveel geld voor een fiets uit de jaren '90...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 13:52
Dit zijn toch dingen die je beter op marktplaats kunt kopen. Bekijken of de banden goed zijn en de verlichting is gemakkelijk zelf te doen.
Er zijn zoveel ouderen (lees deze mensen zijn zuinig op spullen) die vanwege de aanschaf van een e-bike een nog goede stadsfiets over hebben...
Fietsenmakers zijn meergebrand op verkoop van ebikes of de reparatie aan racefietsen.

[ Voor 13% gewijzigd door blauwester op 06-09-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:14
september is topmaand.
studenten
Ga buiten de grote stad kijken.
10 jaar geleden kostte deze (als herenfiets) mij 175 euro. nooit spijt gehad.

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-06 13:31
https://www.fietsslotlicht39euro.com/

waarom 275 als 39 eur kan.. :D

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-06 23:32
Dit lijkt mij zeer duur voor een tweedehands fiets. Twaalf jaar terug heb ik een weinig gebruikte Gazelle Orange dit op dat moment 8 jaar oud was voor 300 euro gekocht bij een fietsenmaker. Twee jaar terug heb ik 200 betaald bij een particulier voor een Orange die nog in goede staat was. Voor zo'n oude fiets vind ik het een hoop geld...

[ Voor 3% gewijzigd door Pyramiden op 06-09-2019 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
275 voor een 20 jaar oude Gazelle vind ik erg veel, voor dat geld kan je beter een Koga kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ernemmer op 06-09-2019 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:58
Dankjullie wel, nu is het wel zo dat ze bij de fietsenmaker in goede staat van onderhoud verkeren en bij een particulier meestal niet. Misschien maar eens een goede bij een particulier zoeken, maar meestal als ik hem in de auto stop haal ik hem er ook weer kapot uit. Daarom koop ik liefst dichtbij huis.
Pagina: 1