Macbook pro 2011; Batterij wordt niet opgeladen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-07 08:42
Zojuist eindelijk eens mijn batterij vervangen omdat hij continue op 1% bleef staan en aangaf: Vervang batterij spoedig.

Vandaag kwam hij binnen alleen nu heb ik dus het probleem dat hij nog steeds niet opgeladen wordt en alles direct op netstroom werkt. Ook brand het groene lampje niet meer bij de connector.
De lader heb ik een jaartje geleden al vervangen ivm kabel breuk.

Iemand een idee of er iets anders kapot kan zijn? Of is dit gewoon een kwestie van oud en afgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:26
Een echte accu of namaak?
Je zou eerst nog even dit kunnen proberen:
https://support.apple.com/en-us/HT201295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-07 20:06
Een stomme opmerking maar weet je zeker dat de connector goed vast zit? Verder kan een SMC reset inderdaad werken, mogelijk heb je anders een DOA accu? Wat voor icoontje geeft hij in de werkbalk een batterij met een kruisje of iets anders?

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Het zelfde probleem had ik met de vorige (originele accu) maar omdat deze er dus al sinds 2011 inzit dacht ik dat dit misschien het probleem zou zijn. Dat de accu gewoon dood zou zijn.
Omdat het een al oude laptop is hoopte ik het op te lossen met een namaak accu, maar het probleem is dus nog steeds hetzelfde.

Dit is wat er in mijn menu balk staat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lvaLQcf.png

[ Voor 5% gewijzigd door Dirk0s op 06-09-2019 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-07 22:05
Werkt de MacBook wel gewoon als je de accu niet aangesloten hebt, met alleen de lader? Dat zal dan hoogstwaarschijnlijk een defecte nieuwe accu zijn.

Je kunt overigens bij systeemoverzicht - voeding zien wat het wattage is van je lader, en of deze oplaadt. Geen lampje kan ook nog het DC board zijn die kapot is. Maar dan doet de MacBook meestal niets met een lege accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
John767 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:43:
Werkt de MacBook wel gewoon als je de accu niet aangesloten hebt, met alleen de lader? Dat zal dan hoogstwaarschijnlijk een defecte nieuwe accu zijn.

Je kunt overigens bij systeemoverzicht - voeding zien wat het wattage is van je lader, en of deze oplaadt. Geen lampje kan ook nog het DC board zijn die kapot is. Maar dan doet de MacBook meestal niets met een lege accu
Je bedoeld de macbook weer open schroeven en dan het stekkertje van de accu los koppelen?
Dit geeft hij aan bij systeemoverzicht:

Ladingsinformatie:
Resterende lading (mAh): 3503
Volledig opgeladen: Nee
Bezig met opladen: Nee
Volledige laadcapaciteit (mAh): 5999
Statusinformatie:
Aantal cycli: 1
Conditie: Normaal
Batterij geïnstalleerd: Ja
Ampèrage (mA): 0
Voltage (mV): 11427

Hij deed het bij de vorige (originele accu) ook niet, denk dus eigenlijk dat het niks met de accu te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-07 22:05
Dit lijkt meer op een moederbord probleem, want de accu wordt wel herkend. Vooral ook omdat de accu niet opgeladen wordt. Een MacBook is vrij gevoelig met allerlei verschillende voltages die nodig zijn.

Is vaak wel te fixen met een moederbord reparatie.
Pagina: 1