Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Defect toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MightyMurk
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-12-2020
Mijn vraag / probleem
Bij mijn mechanisch toetsenbord lijkt de linker CTRL knop vast te zitten waardoor mijn pc vaag reageert.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het gaat om de Logitech G610 Orion
en het stuurprogramma wat hierbij hoort.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een aantal dingen gedaan/ geprobeerd.
Ik ben begonnen met het verwijderen van de installatie van mijn toetsenbord, hierna heb ik hem uit en weer terug in mijn pc geplugd.
Hierna heb ik het scherm toetsenbord erbij gepakt om te kijken wat er nou precies gebeurt als ik een van de ctrl knoppen indruk, met als resultaat dat Scrolllock aangaat ook blijft ctrl ingedrukt hierna reageert het toetsenbord vrijwel niet meer, Ik moet hem dan uit de pc pluggen en via het scherm toetsenbord dit uitzetten.

Vervolgens heb ik mijn toetsenbord fysiek schoongemaakt waarna het toetsenbord nog steeds niet goed functioneert, wel heb ik vernomen dat de switchport onder de linker ctrl knop (gek genoeg) beter reageert dan de rechter (als de keypad's eraf liggen)

Vervolgens heb ik een ander toetsenbord erbij gepakt die het eerst een kleine 6 minuten normaal heeft gedaan maar daarna ook niet meer goed reageerde, dit niet normale reageren van het 2e toetsenbord gebeurde toen ik mijn G610 weer koppelde met de pc.

Ik ben nu helemaal in de war en weet niet echt meer wat ik moet doen.

Alle reacties

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:16

ResuCigam

BOFH

MightyMurk schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:51:
Vervolgens heb ik een ander toetsenbord erbij gepakt die het eerst een kleine 6 minuten normaal heeft gedaan maar daarna ook niet meer goed reageerde, dit niet normale reageren van het 2e toetsenbord gebeurde toen ik mijn G610 weer koppelde met de pc.

Ik ben nu helemaal in de war en weet niet echt meer wat ik moet doen.
Gewoon je kapotte toetsenbord niet meer koppelen en dan zal het andere toetsenbord prima blijven werken.

We do what we must because we can.

• MightyMurk
Dit is idd een oplossing, nou is het probleem dat dit het toetsenbord van een andere pc, deze andere pc is in gebruik.
Graag zou ik een tip voor het fixen van mijn huidige toetsenbord (G610) vinden

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:28
Ik hb htzlfd problm, maar dan mt d "" tots ....

[ Voor 5% gewijzigd door Ted038 op 06-09-2019 13:04 ]

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hoe oud is je toetsenbord? En is die nog in garantie? Zo ja, terug sturen..
Zo nee, da's balen! Nieuwe halen!

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:16
Is het niet gewoon een software probleem?
Want heb je geprobeerd je G610 te ontkoppelen toen het probleem zich voordeed?

Ik bedoel dus wanneer je met een andere toetsenbord ging werken, die normaal functioneerde, totdat je de G610 aansloot. Heb je dan de G610 ontkoppeld en bleef het probleem zich dan voordoen? Zo ja, dan lijkt het mij een software probleem.

Kunnen de keyboard drivers zijn van Windows. Wellicht heeft de software van Logitech hier iets aan verandert?

Ik heb een stappen plan gevonden, misschien dat hier iets van werkt:
https://windowsreport.com...ically-typing-windows-10/

• MightyMurk
Ik heb hem (op geheugen) rond 2014-2015 aangeschaft op een conventie, dus garantie is sowieso geen optie.
Ook heb ik al even online gekeken en dit toetsenbord is nergens nog leverbaar onder de quote "nooit meer leverbaar" wat spijtig is

[ Voor 26% gewijzigd door MightyMurk op 06-09-2019 13:58 ]

• MightyMurk
Update:
CTRL+ALT+DELETE gevolgd door escape is een tijdelijke fix, nu ben ik er ook achtergekomen dat mijn pc de functie van de TAB toets spamt.

dusver geen quickfix hiervoor gevonden
Pagina: 1