Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:58

HMD Global heeft op de IFA vijf nieuwe smartphones aangekondigd, waaronder twee telefoons voor het middensegment en een extra stevige 800 Tough.

De Nokia 6.2 is net zo groot en met 180 gram ook even zo zwaar als de 7.2. De 6.2 krijgt echter maar een Snapdragon 636 aan boord met 3GB of 4GB aan ram. Andere specificaties zijn eveneens vergelijkbaar, al kan de 6.2 ook worden geleverd met 32GB aan interne opslag. De 6.2 moet het daarnaast ook doen met minder goede camera's. De hoofdcamera achterop heeft een 16-megapixelsensor, de overige camera's zijn aan de achterkant hetzelfde. De voorkant is ook iets minder, met een 8-megapixelsensor. De 6.2 is tot slot alleen verkrijgbaar in zwart en wit voor een prijs van €249,-.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 9 (Android One)
CPUQualcomm Snapdragon 636
RAM4 GB
ROM64 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 5.0, A-GPS, Glonass, Beidou, 2,4 en 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB2.0 Type-C, 3.5mm
SensorenLichtsensor + RGB-sensor, nabijheidssensor, accelerometer (G-sensor), E-kompas, gyroscoop, NFC
Scherm6,3" Full-HD+ LCD-scherm GG-3
Front Camera8 MP
Back Camera16 MP
2e Back Camera5 MP dieptesensor
3e Back Camera8 MP groothoek
Accu3500mAh
KleurZwart, Licht Blauw
Afmetingen159,92 x 75,15 x 8,25mm
Gewicht180 g
Prijs249 euro
BijzonderhedenAndroid One

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.006-09-2019Topic aangemaakt
V1.131-12-2019Kleine fixes

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 31-12-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Toe aan een vervanger voor de Lumia 650 die ik heb. Deze gaat het worden, ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:31
Mijn Nokia 6 (2017) is aan vervanging toe, zodoende de Nokia 6.2 besteld. Ik vraag niet veel van mijn telefoon, waardoor ik wel vermoed dat ik met deze telefoon goed uit de voeten zal kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-06 20:27
Nou, hij is er :) Ziet er keurig uit. Randje is ook fijn materiaal. Geen plastic maar kunststof, zeg maar. Achterkant pakt wel behoorlijk wat vingerafdrukken bij de zwarte versie.

Hij hangt nu aan de lader, en met de zwarte achtergrond van het laadscherm heb ik wat bedenkingen over de kijkhoek. Kan ook aan mij liggen, want ik kom van een OLED scherm af.

Ligt fijn in de hand! Hij is wel wat lang natuurlijk, maar 'overgooien' in één hand, wat ik doe als ik ver onder of boven op het scherm moet zijn wil prima. De achterkant is stroef genoeg en het zwaartepunt zit mooi in het midden.

Hij ligt nu te laden, momenteel op 97%. Meer dan dat kan ik er nog niet over melden behalve één ding; de notificatieled zit aan de zijkant. In de knop. Ik leg mijn telefoon 's nachts als hij op het nachtkastje ligt altijd met het scherm (en daarmee de led) naar beneden en dat heeft een goede reden. Ik hoop dat het niet teveel stoort.

Goed. 98%. We gaan het meemaken straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
doltishDuke schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:57:
Nou, hij is er :) Ziet er keurig uit. Randje is ook fijn materiaal. Geen plastic maar kunststof, zeg maar. Achterkant pakt wel behoorlijk wat vingerafdrukken bij de zwarte versie.

Hij hangt nu aan de lader, en met de zwarte achtergrond van het laadscherm heb ik wat bedenkingen over de kijkhoek. Kan ook aan mij liggen, want ik kom van een OLED scherm af.

Ligt fijn in de hand! Hij is wel wat lang natuurlijk, maar 'overgooien' in één hand, wat ik doe als ik ver onder of boven op het scherm moet zijn wil prima. De achterkant is stroef genoeg en het zwaartepunt zit mooi in het midden.

Hij ligt nu te laden, momenteel op 97%. Meer dan dat kan ik er nog niet over melden behalve één ding; de notificatieled zit aan de zijkant. In de knop. Ik leg mijn telefoon 's nachts als hij op het nachtkastje ligt altijd met het scherm (en daarmee de led) naar beneden en dat heeft een goede reden. Ik hoop dat het niet teveel stoort.

Goed. 98%. We gaan het meemaken straks :)
Ik meen dat ik bij de nokia 4.2 van mijn moeder zag dat de led notificatie in de instellingen uitgezet kan worden , dus zal bij de 6.2 ook wel zo zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door ivo1969 op 09-10-2019 21:07 . Reden: kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-06 20:27
Ah, die kan inderdaad uit ja. Fijn :)

Ik ben behoorlijk onder de indruk van de batterij trouwens. Al mijn apps geïnstalleerd en ingesteld dus vrij intensief bezig geweest. 16,5 uur verder is ie op 15% met 7:20 screen on time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:46
Iemand al ervaringen met de orginele Nokia 6.2 Flip Cover? Weet iemand of deze magnetisch is bij het sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keppo
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zit er een vingerscanner op? De plaatjes lijken dat wel te bevestigen maar ik zie op de website en tweakers pricewatch geeen bevestiging dat die er ook echt op zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
keppo schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:08:
Zit er een vingerscanner op? De plaatjes lijken dat wel te bevestigen maar ik zie op de website en tweakers pricewatch geeen bevestiging dat die er ook echt op zit.
Ja op de achterkant, las ik in een review..

edit 29-11-2019: heb 'm zelf ook! Zit op de achterkant en werkt top :-)

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter87 op 29-11-2019 12:21 . Reden: bevestiging want inmiddels zelf in bezit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:56
Als ik op een nieuw geleverde Nokia 6.2 op de vliegtuigstand zet kan ik niet meer bellen of gebeld worden, maar komen er nog wel andere meldingen via Wifi binnen. Niet echt viegtuigstand dus. Is dit een bug? Is het ergens in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:04
@zordaz Hoe heb je de vliegtuigstand aangezet? Als ik het doe via Settings gaat de wifi gewoon uit? Telefoon staat bij nog geen dag aan, wat een joekel vergeleken met de de Lumia 925...

[ Voor 34% gewijzigd door biomass op 15-11-2019 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Flappie schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:56:
Iemand al ervaringen met de orginele Nokia 6.2 Flip Cover? Weet iemand of deze magnetisch is bij het sluiten?
Heb net de officiële cover binnen. Nee niet magnetisch. En bij mijn stokoude moto g werd het scherm gelockt als de cover dichtging maar dat is hier niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:00

copykat

Good copy isn't bad

Mn htc one android 5. Something begon apps te weigeren met updaten, powerbank deed zijn incontinentie , snel leeg, verhelpen maar de traagheid werd wel sneu. dus maar besloten een nieuwe te kopen.
Ekompas gebruik ik vrij veel, buitendienst en je mobiel ronddraaien om te zien welke kant je op moet is goud in een onbekende stad. Werkt beter dan "find my car..."
Ik ging eerst voor de g7plus maar geen ekompas. En goede review camera's is leuk maar ik gebruik gewoon een m43 camera dus ondanks de top reviews afgezwaaid.
Nokia 6.2, android one, top 3 jaar upto date, nu "gratis" de earplugs bh-605 van 99 a 79 euro in de actie tot 31 dec. Zitten ook draad earplugs in de box maar bluetooth is best handig en het charge doosje js misschien iets groter dan je wil maar ach je kan ze er ook gewoon in op bergen.
Was wel wat me over de streep trok,(en de fitty met china van googleplay/andriod sluit nu even de xiaomi's en huawei's uit los van de bloatware waar t vol mee zit.)

Camera is minder schijnt en moet zelf een up hoesje kopen... Argh. Wat wel minder is ,is de 2A charger in de doos. Geen snellaadsysteem blijkbaar.
(hoe snel laad ie op? )

Fingerprintsensor, werkt die ook in combi met een patroon swipe? Aan een carkit is de achterkant lastiger te bereiken. 🙂
Effe wachten op mn hoesje, Backcover want veel flitsmeister in de auto en dan is een flipcase minder handig, en vertrouw maar op de gorrilaglass class 3 😁, voordat ik hm in gebruik ga nemen.

Eerste aanblik en gevoel is positief,ben geen gamer op mn mobiel dus de mindere 636 is niet erg.
Belangrijk is wifi en g4 stabiliteit (niks is zo irritant als slecht bereik), eenhand bediening, robustheid. Video kwaliteit. Voldoende intern geheugen om niet vol te lopen de komende jaren.
Dat zit allemaal wel goed denk ik.

Kijken hoe de gpslocatie nauwkeurigheid is en zo.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Nu online
copykat schreef op maandag 30 december 2019 @ 22:36:
Fingerprintsensor, werkt die ook in combi met een patroon swipe? Aan een carkit is de achterkant lastiger te bereiken. 🙂
Denk het wel. Ik heb zelf geen patroon ingesteld maar wel een pincode en kan ook daarmee unlocken.

Kon overigens 4,5 uur navigeren met Sygic zonder de telefoon bij te laden. Batterijduur is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Heb de 6.2 ook splitscreen? Het is zo'n lang scherm dus twee screen zou top zijn als ik F.M. Boven heb en binnenkomende berichten belletjes onder.
@Kalentum hoe bevalt ie? Gsmarena is burning it down.

https://www.gsmarena.com/nokia_6_2-review-2023.php

Zoals ik eerder zei is camera kwaliteit niet interessant genoeg om negatief over te doen voor mij.(48mp op de 7.2 geesh ik gebruik 16mp en goed glas veel beter!😀)
Gebruik een echte voor dat. Beetje snapshot voor W.A. Is al snel goed.
Gespreksgeluid en zo is wel belangrijk. Muziek? Soms. Geen op speaker groeps luisteren.
Hij had t over 10w 2A maar ik las ergens dat tot 17w was mogelijk, niet met de bijgeleverde charger maar ik gebruik toch vaak een 3A carplug dus dat zou de 17w moeten trekken.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Nu online
Ik ben er tevreden over. Ik zocht iets onder de 250 euro en inclusief het officiele hoesje was 'ie 240 euro. Het ding is snel genoeg voor wat ik er mee wil (beetje web, navigeren met Sygic, mail / whatsapp / bank app). Ik geef niet zoveel om de specs, had die review ook gelezen. Het was een beetje een impulsaankoop: Ik moest snel een nieuwe omdat de luidspreker van mijn vorige telefoon kapot was na een val.

Ik hoop dat de kwaliteit voldoende is om er minstens 3 jaar mee te doen, we gaan het zien. En het zit in het Android One programma dus voorlopig krijgt 'ie ook regelmatig updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

https://www.nokia.com/pho...evices=nokia-7_vs_nokia-6
verschil, processor 636 vs 660 en intern geheugen. 2gb/64gb of alleen 2gb.
Camera's, 7.2 zijn een stuk(je) beter. 48mp en 20mp zeislens vs 16mp en 8mp lens van wie?
De 660 schijnt een overclocked versie te zijn van de 636. Overclocken 1.8ghz vs 2.2ghz is vaak warmte en energie verbruikstoename.
https://www.notebookcheck...0_9956_9944.247596.0.html

https://www.guidingtech.c...on-636-vs-660-comparison/
Gamers: betere graphicperformens voor de 660.

Hogere resolutie ondersteuning van lcd. Ietsje.
Camera sensor uitlezing is het zelfde.

Als ik de specs uitpluis betaal je voor de 7.2 64gb versie 50 euro meer voor betere camera's en een betere gaming preformens. En vermoedelijk ook voor extra 2gb intern geheugen.
Dat alles zorgt voor net even betere benchmarks (niet onderaan maar middenmoter) maar beide zijn geen hoogvliegers volgens de review/tech-sites.
Maar misschien is de endurance race wel te winnen door gewoon het te blijven doen. 5jaar zonder problemen teken ik voor en de bouw kwaliteit is stevig te noemen en 3 jaar uptodate zijn is ook wat voor te zeggen.
Als ik de android one weg zet tegen bloatware en eigen skin en appjes van producenten op de 9 pie die je uit moet zetten maar niet kan verwijderen of zelfs niet kan uitzetten dan bepaal ik zelf liever wat ik installeer. Scheelt ook interngeheugen en processorkracht ☺

edit: zoekend naar Ekompas functie kom je erg weinig midrange smartphone's tegen met die functie, voor de meeste jongeren geen probleem vermoed ik maar gewoon oriënteren en je eigen weg zoeken ipv follow the voice on you guide is voor mij veel beter. Ik heb af en toe het gevoel dat kids de noordzee nog niet kunnen vinden als ze gedropt worden zonder googlemapsguidens en alleen een horloge.) (hint waar gaat de zon onder? LOL)

En ik las ergens dat je de google camera app kon downloaden. Wat meteen betere resultaten opleverd.
https://tweakers.net/prod...auw.html]lees deze review
Gcam.
Vond twee foto's default camapp. (geplukt uit een vraag en antwoord thread.)
https://imgur.com/a/2rgrffl
gcam app.
https://imgur.com/a/Ww2XGNv

dus installeer de gcam klaar... 😉

Er zijn maar weinig bloatware vrije android versie's, Samsung, Xiaoma, Huawei zitten allemaal vol met "shitzooi" brand reclame.

[ Voor 35% gewijzigd door copykat op 01-01-2020 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John4246
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-11-2022
Hallo, ik heb een vraag over de Nokia 6.2 zwart. Klopt het, dat er aan de voorkant van de telefoon bovenaan, rechts naast de camera, een soort sensor of iets dergelijks zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dat is de daglichtsensor vermoedelijk voor de auto helderheid scherm. (Als ik een zaklamp gebruik zie ik een klein rondje in de bezel onder het glas.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
John4246 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:26:
Hallo, ik heb een vraag over de Nokia 6.2 zwart. Klopt het, dat er aan de voorkant van de telefoon bovenaan, rechts naast de camera een soort sensor of iets dergelijks zit?
Dat is of de nabijheidssensor of de lichtsensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John4246
Bedankt Copycat en Rens voor jullie snelle reacties en duidelijke uitleg! (y) :)

[ Voor 17% gewijzigd door John4246 op 15-01-2020 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

rens-br schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:48:
[...]

Dat is of de nabijheidssensor of de lichtsensor.
Vermoedelijk geen nabijheidssensor. Ik heb nog niet de functie gevonden waarbij een hand wave over scherm het laat oplichten. Kan me herinneren in een review dat dat aangehaald werd als "jammer dat dat er niet op zit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
copykat schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:55:
Vermoedelijk geen nabijheidssensor. Ik heb nog niet de functie gevonden waarbij een hand wave over scherm het laat oplichten. Kan me herinneren in een review dat dat aangehaald werd als "jammer dat dat er niet op zit".
Daar wordt die sensor over het algemeen ook niet voor gebruikt, maar die sensor zorgt ervoor dat het scherm uitgaat tijdens een telefoontje wanneer je het toestel aan je oor zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John4246
Hallo Copykat en Rens, ik kreeg van Nokia Mobile Care het volgende antwoord, wat die sensor betreft. Het is wel in het Engels, maar dat maakt verder niks uit.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dear John,

I'm contacting you from Nokia Mobile Care.

According to the information I received from the relevant department I have to inform you that there are 2 sensors there, one is ALS (Ambient light sensor) and the other is proximity sensor.

I hope that this information would be useful to you.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

rens-br schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:17:
[...]

Daar wordt die sensor over het algemeen ook niet voor gebruikt, maar die sensor zorgt ervoor dat het scherm uitgaat tijdens een telefoontje wanneer je het toestel aan je oor zet.
Ah, voorkomt hij ook het irritante bediend met oorschelp syndrome? Had ik soms met mn oude mobiel, ophangen met je oor... 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
John4246 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:49:
Hallo Copykat en Rens, ik kreeg van Nokia Mobile Care het volgende antwoord, wat die sensor betreft. Het is wel in het Engels, maar dat maakt verder niks uit.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dear John,

I'm contacting you from Nokia Mobile Care.

According to the information I received from the relevant department I have to inform you that there are 2 sensors there, one is ALS (Ambient light sensor) and the other is proximity sensor.

I hope that this information would be useful to you.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kijk bedankt voor het verlossende antwoord, precies dus wat ik dacht.
copykat schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:30:
[...]

Ah, voorkomt hij ook het irritante bediend met oorschelp syndrome? Had ik soms met mn oude mobiel, ophangen met je oor... 😁
Klopt. Daar is die sensor ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
copykat schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:30:
[...]

Daar heb ik dus juist last van bij deze telefoon. Verkeerde batch of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik ook nog , af en toe hangt ie spontaan op maar dat kan ook de provider zijn en positionering vd speaker is ook essentieel voor je telefoongesprek horen.
Maar al met al ben ik best tevreden met de werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-06 19:15

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ik heb sinds gisteren ook een 6.2, ter vervanging van mijn eerst generatie 6. De installatie was een crime, maar nu de boel netjes draait ben ik er blij mee, hij is een goed stukje sneller dan de oude 6 (wat de voornaamste reden was voor de upgrade) en het scherm lijkt toch ook weer een stukje beter (rustiger aan de ogen op de een of andere manier)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Nu online
Ik merk trouwens dat de Nokia 6.2 erg kritisch is over een laders. Ik had laatst mijn oplader vergeten en wou toen opladen met een lader en kabel die van Samsung zijn. Ik plugde het in, hij ging 10 seconden laden en stopte doen. Ook niet langzaam laden ofzo. Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Longshot, want volgens mij is dit topic harstikke dood, maar toch

Iemand recent last van spontane reboots shutdowns? Ik heb de laatste weken vrij regelmatig dat ie uit zichzelf reboot of zoals vanacht gewoon helemaal uitgaat, knap onhandig als het ding als wekker moet fungeren.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik heb een 7.2 en toevallig ook vannacht een spontane reboot. Verder nooit last van, toevallig dus alleen vannacht (moest vanmorgen m’n sim pincode invoeren)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

vannacht weer een spontane reboot, telefoon lag niet per ongeluk met de aan uit knop ergens tegenaan, maar toch werd ik om 3 uur snachts wakker van dat klote reboot jingle-tje.

Moet zeggen dat ik er aardig klaar mee ben zo, het is dat ik nog geen geschikte vervanger op het oog heb.

garantie claimen oid gaat em ook niet worden trouwens, sinds twee weken zit er een barstje in het scherm, volgende keer als ik wat ga lassen zonder volledige bescherming moet ik het ding niet meer in mn broekzak laten zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:32
Mijn vrouw had dit toestel op black friday voor een net prijsje op de kop getikt. Ding is echter net terug gestuurd want de geluidskwaliteit is wel heel matig. Zowel opd e speaker als via de 3.5mm aansluiting.. het klinkt wollig, mist detail en, tja.. bijna als AM radio. Is dat normaal of hadden we hier een heel brak exemplaar?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

vectormatic schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:43:
Longshot, want volgens mij is dit topic harstikke dood, maar toch

Iemand recent last van spontane reboots shutdowns? Ik heb de laatste weken vrij regelmatig dat ie uit zichzelf reboot of zoals vanacht gewoon helemaal uitgaat, knap onhandig als het ding als wekker moet fungeren.
Nee maar wel een pulldown menu, je meldingen, wat als een dwaas op en neer gaat over je scherm heen waar je eigenlijk naar wilt kijken of tikken. Irritant.
Een reboot help dan.
Wijnands schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:12:
Mijn vrouw had dit toestel op black friday voor een net prijsje op de kop getikt. Ding is echter net terug gestuurd want de geluidskwaliteit is wel heel matig. Zowel opd e speaker als via de 3.5mm aansluiting.. het klinkt wollig, mist detail en, tja.. bijna als AM radio. Is dat normaal of hadden we hier een heel brak exemplaar?
De speaker voor je oor is een beetje krap en als je t niet in je gehoor gang richt kan t zacht zijn.
Kan ook eh broekzak stof zijn wat er in zit.

• salfi102
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-06 11:00
copykat schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:43:
[...]

Nee maar wel een pulldown menu, je meldingen, wat als een dwaas op en neer gaat over je scherm heen waar je eigenlijk naar wilt kijken of tikken. Irritant.
Een reboot help dan.

[...]
Daar had ik ook af en toe last van. Afgelopen week een update gehad en geinstalleerd.
Nu lijkt dat over. En tegelijk bel ik nu thuis met Voice over Wifi.
Dus dat lijkt beter.
De koppeling met Chromebook tbv ontgrendeling via bluetooth daarentegen, werkt de helft van de tijd niet.

hanss51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.wildschut
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-04-2021
Hallo allemaal, ik heb 2 Nokia,s 6.2.
Na de laatste update werkt geen enkele navigatie goed neer op beide telefoons.
Hebben nog meer mensen daar last van en is er iemand die een oplossing heeft hiervoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salfi102
p.wildschut schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:59:
Hebben nog meer mensen daar last van en is er iemand die een oplossing heeft hiervoor..
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem, sinds de update.
Zowel Maps als Flitsmeister melden dat het gps signaal is verloren.
Ze blijven dan op het startpunt staan, of één straat verder.

Ik heb nog geen oplossing, en elders ook nog geen gelijksoortige meldingen gevonden.

hanss51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBm84
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-12-2024
p.wildschut schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:59:
Komt ook voor bij de 7.2
Is waarschijnlijk een bug in een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.wildschut
Ik heb een GPS tester geïnstalleerd die ziet helemaal geen GPS signaal in mijn Nokia 6.2
Ik hoop dat er gauw een oplossing komt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salfi102
p.wildschut schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:44:
Ik heb een GPS tester geïnstalleerd die ziet helemaal geen GPS signaal in mijn Nokia 6.2
Ik hoop dat er gauw een oplossing komt .
IK keek in het 7,2 topic, omdat gemeld werd dat het daar ook voorkomt.
Ik vond daar een verwijzing naar de nokia community met een mogelijke workaround,
via het uitzetten van Google Location services:
https://community.phones....nt/182821/#Comment_182821

Bij sommigen bleek dat te helpen, bij mij ook!

hanss51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.wildschut
Ja klopt het werkt bij mij ook weer gelukkig

• Suusp
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-02-2021
Nokia van mijn moeder download niet de foto's die binnenkomen via Whatsapp, ze zijn vaag.

Whatsapp gecheckt en alles staat hetzelfde al bij mijn whatssapp op een Samsung.

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinx857
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik kan niet eens normaal opnemen als ik gebeld word.
Reageerd niet als ik op opnemen druk. Veel gemiste gesprekken dus. Waardeloos. Ook valt wifi vaak weg, terwijl laptop en tablet nergens last van hebben.
Kortom, ben er niet blij mee...a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLiPs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:32
Heeft iemand al android 11 op zijn Nokia 6.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
TuLiPs schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:42:
Heeft iemand al android 11 op zijn Nokia 6.2?
Mijn vrouw heeft ook de 6.2 , maar nog steeds geen android 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLiPs
Dank voor je reactie. Vind het een beetje lang gaan duren, eerst 1e/2e kwartaal 2021, toen 3e kwartaal 2021. Nu zitten we inmiddels in het 4e kwartaal maar weinig beweging aan de kant van Nokia. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

salfi102 schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:08:
[...]

IK keek in het 7,2 topic, omdat gemeld werd dat het daar ook voorkomt.
Ik vond daar een verwijzing naar de nokia community met een mogelijke workaround,
via het uitzetten van Google Location services:
https://community.phones....nt/182821/#Comment_182821

Bij sommigen bleek dat te helpen, bij mij ook!
zit dit net te lezen maar uitzetten heeft geen effect " gps tool" no fix.
ik heb pas weer locatie als ik de google locatienauwkeurigheid verbeteren van google aan heb gezet.
Toch vreemd dat dit een bug is die ze maar niet oplossen. al ruim een jaar.

(vaak "slechte gps lock met parkline en andere apps, flitmeister en maps gaan redelijk goed alleen is maps in flitsmeister erg jumpy geen stabiele fix.

Zelfde overigens met de topbar (messages) ongecontroleerd drop down en pull up.nog steeds een issue. uit aan zetten verhelpt dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

TuLiPs schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:39:
Dank voor je reactie. Vind het een beetje lang gaan duren, eerst 1e/2e kwartaal 2021, toen 3e kwartaal 2021. Nu zitten we inmiddels in het 4e kwartaal maar weinig beweging aan de kant van Nokia. Vaag.
nope ,
geen android 11.
ben nu aan het proberen beweging te krijgen in mijn gps probleem.
is duidelijk een programming issue de sensor test van GPS Status" laat goed zien welke functies van sensoren een probleempje hebben en de hardware werkt. (downloaden van de A-gps data werkt niet. )
reciever is active dus verwerking van signaal is niet werkzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

TuLiPs schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:39:
Heb jij ook GPS isue's?
En heb je een keer een factoryreset gedaan daar voor?
Dat is waar ik nu op terecht kom. Niet iets waar ik naar uit kijk of wil gaan doen zonder zekerheid dat de gps weer werkt. Het is maar een minor issue geen gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLiPs
Ben wat met het GPS aan het stoeien geweest maar dat staat (en stond) goed ingesteld. Een factory reset is mij toch wel wat te gortig en daar wil ik (voorlopig) nog niet aan. Dus voor nu maar in de wachtstand en bezien of het een dezer dagen nog wat wordt met Android 11. Heb wel een beveiligingsupdate binnen gekregen, 00WW_2_400_SP07 terwijl de Nokia site (https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updates) aangeeft dat ik versie 00WW_3_440 zou moeten hebben. Strange ????? 🧐

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-06 00:37
Dat heeft de 6.2 van mijn vrouw ook die 00WW_2_400_SP07, terwijl er in november al gemeld werd dat 11 eindelijk uitgerold ging worden.
Gaat zeker niet lekker daar, was zelf gelukkig van Nokia afgestapt na de 6.1, vond ze te groot worden en ben blij met de Pixel 4a die al een tijdje op 12 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLiPs
Iedereen nog de beste wensen voor 2022. Heb afgelopen weekend een factory reset gedaan naar noppes, alles nog bij het oude (Android 10 en de sp7 als de beveiligingsupdate). Zit denk ik niets anders op dan wachten (en hopen) op Android 11. Valt me idd tegen van Nokia, ze zouden zo goed zijn wat betreft patches en updates.👎😒👿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

TuLiPs schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:58:
Iedereen nog de beste wensen voor 2022. Heb afgelopen weekend een factory reset gedaan naar noppes, alles nog bij het oude (Android 10 en de sp7 als de beveiligingsupdate). Zit denk ik niets anders op dan wachten (en hopen) op Android 11. Valt me idd tegen van Nokia, ze zouden zo goed zijn wat betreft patches en updates.👎😒👿
Ook de beste wensen.
Ik had tot de cache reset, alle apps weer maagdelijk zegmaar. Moest alles weer toegang verlenen.
Geen effect factoryreset vond ik voor alleen gsp een beetje to much.
Nu lees ik dat dat ook niet helpt... 😉

Nokia laat het wel afweten en doen of hun neus bloed dat het in hun eigen writing fout zit.
Inderdaad wachten maar op android 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLiPs
Berichtje gestuurd naar Nokia Mobile Care met vraag waar android 11 voor de Nokia 6.2 blijft. Hierna onderstaand antwoord gekregen:

"Thank you for reaching Nokia Mobile Care.

We appreciate your valuable feedback regarding your Nokia 6.2.

We know that the Android 11 update for your phone is delayed. This is not the experience we would like to share with Nokia phones and we apologize for any inconvenience you may experience.

We are aware of issues on the Nokia 6.2 and Nokia 7.2 devices following a recent software update. We have resolved some challenges and are working hard on a final update which we will release shortly.

We take our commitment to timely updates seriously, and you can rest assured that we are working hard to resolve this issue. Thank you for your patience and understanding. We will inform you as soon as we have additional information."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Whahwhahwwwwwhahaaa, wat een grap! (helaas is het niet om te lachen.)

Wat ze doen is ontkennen, vertragen en hopen dat t van zelf oplost.
De standaard reactie van een helpdesk op lastige moeilijke nietoplosbare vragen..
Die spastische pulldown menu die spontaan over je scherm heen heen en weer gaat is ook niet over.
Reboot helpt dan wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Zag ik nou net een popup met android 11 is beschikbaar?
Zette hm aan de android auto en iets met usb blabla, testen???
Android 11 popup,
Geen tijd dus weg gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Yeeey,

Android 11 v3.490...
Verbeterde systeemstabiliteit
Verbeteringen vd gebruiker interface
Google beveiligings patch 2021 12.

Ben benieuwd of gps weer werkt...... :)
Edit
Zo rebooted pulldown menu is nieuw, afwachten of het niet meer jittert en als een rolgordijn on drugs heen en weer springt.
Met google nauwkeurigheid aan (de internet versie) geen verbetering.
Google uit , 3
Filter uit.
Nog niks.
Filter naar gemiddeld
Locatie uit reboot naar buiten de tuin in, opstarten en via gsp test app locatie aangezet.
Niet google accuracie.

En yeeey
Zwak maar werkend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdwwFhIGsmFhKuXendGBf3KEwYs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V9cVQBQRMyXH7uy3LS1WFdNw.png?f=fotoalbum_large

Naar binnen op de bank...

No fix.

19 in view nu gps, galileo aan rest uit.
12 over.

Straks buiten. Nog een keer proberen.
Maar ik vrees dat t nog steeds niet verholpen is.
Iemand hier met een nokia 6.2 die makkelijk gefactory reset kan worden omdat er weinig op staat?
Mijne heb ik morgen weer nodig dus ik huiver een beetje en zeker omdat het vrees ik niks uit maakt.

Locatie uit reboot en lokatie door gps test app aan zetten.
Kijken of dat helpt.

[ Voor 90% gewijzigd door copykat op 01-02-2022 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ok, gps doet het maar is max 10 meter nauwkeurig. Signaal is "zwakkig". Soms lichtgroen maar het werkt.
Google accurate ook actief gezet.

Zou willen weten of iedereen ongeveer de zelfde ervaring heeft.
Gps test en gpsstatus heb ik gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLiPs
En ja hoor, ook hier Android 11 binnen. Eindelijk 🙁. Loop gelijk al tegen de eerste, hè, wat nu aan? Ik mis onderin het scherm de navigatiebalk. Kom er niet uit hoe ik die terug kan krijgen. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Slepen omhoog doet doet app terugspringen.
Vind het nu nog niet "makkelijker"
Wel blij dat GPS weer werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Nu online
TuLiPs schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:27:
En ja hoor, ook hier Android 11 binnen. Eindelijk 🙁. Loop gelijk al tegen de eerste, hè, wat nu aan? Ik mis onderin het scherm de navigatiebalk. Kom er niet uit hoe ik die terug kan krijgen. Iemand een oplossing?
Via instellingen bij systeem. Het eerste wat ik heb gedaan na deze update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Kalentum schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:19:
[...]

Via instellingen bij systeem. Het eerste wat ik heb gedaan na deze update
Even gekeken deze dus :Systeem -> gebaren->systeem navigatie.

Begon wel te wennen aan de nieuwe methode.
Edit, net de knoppen gebruikt en is een stuk minder RSI risico.
Gewoon tap en niet swipe met t gevoel dat je op de gok iets doet.

Gps nogsteeds werkend.
Kijken of parkmobile ook niet meer klaagt over slechte positie bepaling.

[ Voor 30% gewijzigd door copykat op 03-02-2022 09:32 ]

• Avenger 2.0
  • Laatst online: 16:14
Raar dat ze inderdaad gewoon de navigatiebalk weglaten zonder verdere gebaren uitleg. Zal er leuk aan toegegaan zijn op de Nokia support :D Krijgt deze trouwens ook nog de Android 12 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-06 00:37
Android 12 zal er niet meer inzitten, toestel is uitgekomen met 9 en 2 upgrades waren gegarandeerd, net als maandelijks de beveiligings updates, ging tot ergens in 2021 nog goed, tot de 11 werd uitgesteld, nu zitten we nog op december, in oktober is het afgelopen mijn oude Huawei P20 lite krijgt meer beveiligings updates en die zit nog op android 9, dacht de Nokia straks als reserve in te zetten, mooi niet dus.
Android One is dus ook een wassen neus gebleken.
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Bestellen, levertijden en prijzen: [Nokia 6.2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 6.2] Accessoires