gezocht: mobiele telefonie via wifi zonder abbo of prepaid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-01 19:06
Mijn vraag
ik zoek een mogelijkheid om thuis via wifi te bellen zonder een aparte simkaart of abonnement nodig te hebben. Zodat mijn dochter thuis 1 telefoon kan gebruiken indien nodig. Is zoiets mogelijk? Een prepaid sim verloopt als je het te weinig gebruikt en een abonnement is te veel van het goede.

Relevante software en hardware die ik gebruik
nvt volgens mij

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niks. Eigenlijk heb ik enkel een simkaart nodig waarna er vervolgens via de wifi gebeld kan worden.
Dus ik zit eigenlijk nog te zoeken naar de best passende oplossing.

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
edit:
whoops O-)

[ Voor 137% gewijzigd door Room42 op 05-09-2019 23:05 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-04 09:31
Whatsapp. Ergens een gratis sim kaart scoren.
Registreren via Whatsapp en je kan bellen via je WiFi en Whatsapp.
Daarna heb je weinig meer vandoen met die simkaart en provider.

[ Voor 23% gewijzigd door mathy_ op 05-09-2019 23:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-04 21:15
mathy_ schreef op donderdag 5 september 2019 @ 23:40:
Totdat iemand anders het nummer krijgt en die voor whatsapp registreert.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-04 09:31
DutchKel schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 06:51:
[...]

Totdat iemand anders het nummer krijgt en die voor whatsapp registreert.
Daar gaat ook wel even overheen, en als je dat wilt voorkomen laad je toch af en toe wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Iets met een VoIP NR en daar whatsapp aan hangen? VoIP nrs zijn goedkoop...

Lukt waarschijnlijk niet bedenk ik me nu want sms activatie.

[ Voor 85% gewijzigd door FreakNL op 06-09-2019 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:56

iMars

Full time prutser

iPhone en dan facetime?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-04 07:35
arjoderoon schreef op donderdag 5 september 2019 @ 23:02:
Mijn vraag
ik zoek een mogelijkheid om thuis via wifi te bellen zonder een aparte simkaart of abonnement nodig te hebben.
Bellen via WiFi kan d.m.v. VoIP.

Je kan een goedkoop VoIP abonnement nemen, zodat d.m.v. VoIP ook 'gewone' telefoonnummers gebeld kunnen worden. Ook kun je kiezen voor 2 VoIP abonnementen; 1 op haar telefoon en 1 op de jouwe, dan kan zolang je een dataverbinding hebt onbeperkt naar elkaar worden gebeld.

Eventueel is het mogelijk zelf een VoIP telefooncentrale te hebben, zodat je geen abo kosten hebt en beide direct met een VoIP account op de eigen centrale inlogt.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc_enzo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-03 21:27
Je bent volgens mij nog altijd in staat om via Skype tegoed in te slaan en dan naar Nederlandse telefoonnummers te bellen (uitgezonderd nooddiensten, dat wel). Dan heb je geen SIM nodig, zelfs.

Ik gebruik het soms bij mij thuis om naar kantoor in te bellen met een headset, is prettiger dan een telefoon aan je oor te houden en vervolgens met twee handen te willen typen.

Bovendien kan je altijd nog even kijken hoeveel telefonie echt kost op de vaste lijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
arjoderoon schreef op donderdag 5 september 2019 @ 23:02:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niks.
Tja op Tweakers is het nu juist wel de bedoeling om eerst zelf wat te zoeken en te proberen. Ik zou je dus willen vragen om alsnog zelf even op onderzoek uit te gaan en dat toe te voegen aan je topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:27

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

FreakNL schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 07:07:
Lukt waarschijnlijk niet bedenk ik me nu want sms activatie.
Je kan je ook tijdens de activatie laten bellen, dan krijg je een geautomatiseerd telefoontje waarin de activatie code gesproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:11

NSG

Je weet niks!

Ik vergeet ook af en toe het bestaan ervan. Maar eh, Skype? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Een combinatie van VoipCheap en MobileVoip is volgens mij de goedkoopste oplossing. Je betaalt een bedrag van +/- 12,50 euro voor 120 freedays voor landlijnen (gratis dus) en +/- 12 cent per minuut voor mobiele nummers gaat van het saldo af. Is de 12,50 euro op of de 120 dagen voorbij stort je wat bij via ideal of je wacht tot je de telefoon weer nodig hebt en stort dan wat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
rens-br schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:07:
[...]

[mbr]Tja op Tweakers is het nu juist wel de bedoeling om eerst zelf wat te zoeken en te proberen. Ik zou je dus willen vragen om alsnog zelf even op onderzoek uit te gaan en dat toe te voegen aan je topic?[/]
uiteraard. zie nu dat uit mijn post verkeerde beeld naar voren komt. Ik heb al gezocht of ik kon vinden wat ik nodig had, maar ik heb nog niks gevonden. Maar nu staat er door de standaardvraag dat ik nog niks geprobeerd heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slootbeest
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:25
zet de mobilevoip app op de telefoon en bel via https://www.browsercalls.com of https://www.stuntcalls.com even kijken wat het goedkoopst is naar aanleiding van het belgedrag vast/mobiel en met een lebara sim met lebara ONE bel tegoed verwachten ze dat je het eens in de 3 maanden gebruikt om je sim niet te laten verlopen en met ONE zijn de data kosten 1 ct per mb dus na 3 maanden een beetje data gebruiken en je bent weer 3 maanden verder bijna geen kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:14

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik heb een zelfde situatie, mijn zoontje gebruikt google meet (voorheen google hangout). Voordeel is dat ik zijn account volledig kan beheren en zijn bel lijst kan beperken. Er kunnen dus ook geen onbekenden zomaar contact opnemen of spam. Daarnaast heb ik hem ook gewoon geleerd hoe de huistelefoon werkt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
DukeBox schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:54:
Ik heb een zelfde situatie, mijn zoontje gebruikt google meet (voorheen google hangout). Voordeel is dat ik zijn account volledig kan beheren en zijn bel lijst kan beperken. Er kunnen dus ook geen onbekenden zomaar contact opnemen of spam. Daarnaast heb ik hem ook gewoon geleerd hoe de huistelefoon werkt.
wij hebben geen huistelefoon :-)
en omdat we genoeg mobiele telefoons (over) hebben, dacht ik de mobiel te gebruiken op dezelfde wijze als de huistelefoon werkt. dus eigenlijk is dat het: ik wil een mobiel kunnen gebruiken op de manier waarop je een vaste telefoon gebruikt (die aangesloten is op de box van in ons geval nog telfort). Daarmee betaal je ook enkel per gesprek

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 50procent
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-10-2024
Prepaid SIM kaartje --> 1x in de 6 maanden een SMSje sturen. Als je zo`n prepaid kaartje koopt zit er vaak een tegoed op van € 10,-

€ 10 : € 0,10 per SMS = 100 SMSjes × 6mnd = 600mnd : 12mnd = 50 jaar dat je het nummer kunt behouden zonder op te waarderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Is een tablet niet de oplossing hiervoor: geen simkaart, maar wel wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
mathy_ schreef op donderdag 5 september 2019 @ 23:40:
Dit gaat sneller dan je denkt.

Van KPN weet ik dat als een nummer vervalt dit direct herbruikt kan worden.

Heb ik zelf een keertje met mijn nieuwe zakelijke telefoon gehad.
Werd ik plotseling aan de groepswhatsapp toegevoegd van de klas.

Uiteindelijk KPN gebeld, nieuw nummer gekregen en in de groepsapp verteld wat het probleem was en nog zijn moeder gebeld die een beetje geschrokken was.

Jongen had geen 3G dus alleen via WIFI, dus had niet door dat zijn nummer vervallen was al ongeveer 1 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:24

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

50procent schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:16:
Prepaid SIM kaartje --> 1x in de 6 maanden een SMSje sturen. Als je zo`n prepaid kaartje koopt zit er vaak een tegoed op van € 10,-

€ 10 : € 0,10 per SMS = 100 SMSjes × 6mnd = 600mnd : 12mnd = 50 jaar dat je het nummer kunt behouden zonder op te waarderen
Handig, bij welke provider kan dat?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 50procent
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-10-2024
Tens schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:01:
[...]

Handig, bij welke provider kan dat?
https://www.kpn.com/prepaid.htm

Wellicht ben je héél creatief en kun je een scriptje op je toestel zetten dat er automatisch 1x in de 6 maanden een SMSje wordt verzonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
50procent schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:02:
[...]

https://www.kpn.com/prepaid.htm

Wellicht ben je héél creatief en kun je een scriptje op je toestel zetten dat er automatisch 1x in de 6 maanden een SMSje wordt verzonden :P
goed idee, dat moet vast kunnen. mooie uitdaging om mezelf eens in dat soort zaken te verdiepen :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:07
arjoderoon schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:16:
[...]

wij hebben geen huistelefoon :-)
en omdat we genoeg mobiele telefoons (over) hebben, dacht ik de mobiel te gebruiken op dezelfde wijze als de huistelefoon werkt. dus eigenlijk is dat het: ik wil een mobiel kunnen gebruiken op de manier waarop je een vaste telefoon gebruikt (die aangesloten is op de box van in ons geval nog telfort). Daarmee betaal je ook enkel per gesprek
Dan heb je dus een apparaat nodig om aan te sluiten op de POTS port (Plain Old Telephone Service) van de Telfort modem. Dus een kastje met FXO aansluiting. Zo'n FXO VoIP Gateway kost best wel wat geld.

Dan vervolgens moet je Android via voip aan die FXO gateway koppelen en dan kun je over wifi met je vaste lijn bellen!

Ik zou gewoon prepaid nemen, want de kosten van 1 SMSje per 6 maanden (bij verschillende providers) haal je er nooit uit als je iets speciaals hiervoor moet aanschaffen.

Een voip abonnement is ook niet gratis, dus ga nou maar gewoon voor prepaid!

[ Voor 3% gewijzigd door Groentjuh op 06-09-2019 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:19

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Wellicht is Skype een optie? Je kan hier een nummer afnemen, en een abonnement waarmee je onbeperkt in Nederland kan bellen naar vastenummers of 06. En het werkt ook op je mobiele telefoons met Wifi :-)

https://www.skype.com/nl/international-calls/Netherlands

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:14

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

arjoderoon schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:16:
..dus eigenlijk is dat het: ik wil een mobiel kunnen gebruiken op de manier waarop je een vaste telefoon gebruikt...
Houd er dan ook rekening mee dat het nummer door iedereen te bellen is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
Wat is precies het probleem met het aanschaffen van een goedkoop abo? Bij Simpel heb je voor 2,50 per maand 50 minuten bellen..... Verloopt nooit, nooit gedoe met opwaarderen en als er een keer nood aan de man is kan je ook 5 of 6 uur bellen met het ding (en later afrekenen).

En nog belangrijk, ook bruikbaar buitenshuis. Of als de wifi even hapert.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey117
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-04 12:22
Ik lees dat de TS een gratis dienst wil die naar ieder telefoonnummer moet kunnen bellen?
Of gaat het erom dat je dochter 1 bepaald nummer moet kunnen bereiken in geval van nood?

Bij optie 1 zou ik zeggen, neem voor 2 euro een vaste telefonie aansluiting van je provider. Voor niets gaat de zon op.
Bij optie 2 zou ik zeggen Skype met een beetje beltegoed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

arjoderoon schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:13:
[...]

goed idee, dat moet vast kunnen. mooie uitdaging om mezelf eens in dat soort zaken te verdiepen :-D
Waarom het wiel opnieuw uitvinden:

https://play.google.com/s...ails?id=com.hnib.smslater

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:04
Of in dit geval een iPod touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Groentjuh schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:33:
[...]

Dan heb je dus een apparaat nodig om aan te sluiten op de POTS port (Plain Old Telephone Service) van de Telfort modem. Dus een kastje met FXO aansluiting. Zo'n FXO VoIP Gateway kost best wel wat geld.

Dan vervolgens moet je Android via voip aan die FXO gateway koppelen en dan kun je over wifi met je vaste lijn bellen!

Ik zou gewoon prepaid nemen, want de kosten van 1 SMSje per 6 maanden (bij verschillende providers) haal je er nooit uit als je iets speciaals hiervoor moet aanschaffen.

Een voip abonnement is ook niet gratis, dus ga nou maar gewoon voor prepaid!
helder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Joey117 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:18:
Ik lees dat de TS een gratis dienst wil die naar ieder telefoonnummer moet kunnen bellen?
Of gaat het erom dat je dochter 1 bepaald nummer moet kunnen bereiken in geval van nood?

Bij optie 1 zou ik zeggen, neem voor 2 euro een vaste telefonie aansluiting van je provider. Voor niets gaat de zon op.
Bij optie 2 zou ik zeggen Skype met een beetje beltegoed.
Niet zozeer gratis niet. Maar ik wil betalen naar gebruik omdat het echt om incidenteel gebruik zal gaan.
M'n dochter zou dan een paar nummers moeten kunnen bellen. Het is niet bedoeld om gewoon regulier lekker met vriendinnen te gaan zitten bellen... enkel voor als ze even alleen thuis is en er is iets aan de hand. Dus 112 bellen zou moeten kunnen maar ook onze nummers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkForce
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
arjoderoon schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:17:
Niet zozeer gratis niet. Maar ik wil betalen naar gebruik omdat het echt om incidenteel gebruik zal gaan.
Persoonlijk zou ik zeggen (als ouder van 2), neem gewoon een pre-paid als het incidenteel zou zijn. Dan kan ze in geval van vragen of problemen altijd met jou als ouder bellen of in geval van nood met 1-1-2 zelfs als het beltegoed op is.

Het idee van bellen via WiFI en zonder prepaid of abonnement, lijkt namelijk leuk, maar bij een ernstige calamiteit als een brand, zou je dochter jou niet kunnen bellen tenzij je bij buren aan gaat bellen om te vragen of je ook hun WiFI netwerken op voorhand mag toevoegen zodat ze kan bellen. Maar ook in geval van een (landelijke) storing is het toch prettig wanneer je dochter je zou kunnen bellen in geval van nood.

Of te wel. Je bent toch echt aangewezen op prepaid of abonnement.
arjoderoon schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:17:
M'n dochter zou dan een paar nummers moeten kunnen bellen. Het is niet bedoeld om gewoon regulier lekker met vriendinnen te gaan zitten bellen... enkel voor als ze even alleen thuis is en er is iets aan de hand. Dus 112 bellen zou moeten kunnen maar ook onze nummers.
Dan kom je inderdaad uit op minstens een prepaid kaartje. Anderzijds heeft prepaid wel weer het nadeel dat, indien onverhoopt het beltegoed op is, ze alsnog niet kan bellen.

Zelf heb ik voor mijn zoon, toen hij 12 werd, een abonnement afgesloten bij T-Mobile. Kost mij dan wel € 10,00 incl 1.5GB data en Onbeperkt bellen, maar ik heb sowieso ten alle tijden de garantie (tenzij er een landelijk mobiele storing is) dat hij kan bellen en wij ons geen zorgen hoeven te maken omtrent eventuele extra kosten mocht hij onverhoopt toch zijn vrienden of vriendinnen willen bellen.

Bij Simpel en Youfone betaal je tot een maximum ingesteld bedrag alsnog extra tot het ingestelde plafond (over het algemeen minimaal 10,-). En de kosten van buiten die bundels zijn vaak ook niet misselijk. Btw. nu hij 13 is en sinds deze week naar het voorgezet onderwijs gaat, is die 1.5GB dus wel erg vlot op ;-)

Vergeet overigens niet; incidenteel gebruik kan natuurlijk ook nog flink oplopen als ze ontdekt dat ze vrienden en vriendinnen heel makkelijk kan bereiken met een telefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door DarkForce op 06-09-2019 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
is het niet zo dat noodnummer altijd belbaar is, ook zonder beltegoed bijv?
Ik kan ook het noodnummer bellen zonder dat ik mijn telefoon ontgrendeld heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
arjoderoon schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:41:
Dat kan zelfs zonder sim in een gsm. (als de batterij het doet)

Maar je moet natuurlijk wel één of ander toestel hebben.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
die hebben we voldoende. de huawei p7van mijn die vervangen gaat worden door de redmi note 7 zodra deze binnen komt volgende week, moet hiervoor gebruikt gaan worden. ik heb genoeg aan de tips, dank voor jullie suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bestaan er in Nederland geen interessante 0 euro abonnementen? Is dat geen idee dan?

Ik was laatst een prepaid aan het zoeken voor in een alarm centrale, ik kwam er te laat achter dat er providers met een 0 euro abonnement zijn. Dat was voor mij misschien beter geweest, al is de kost voor het bellen bij het dit abonnement wat hoger als wat ik nu bij de prepaid heb.

Deze hebben we hier in Belgie:
https://www.base.be/nl/pa.../abonnementen/base-0.html

[ Voor 16% gewijzigd door kluyze op 06-09-2019 14:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:15

ep667

It doesn't hurt to help

kluyze schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:52:
Bestaan er in Nederland geen interessante 0 euro abonnementen? Is dat geen idee dan?
Die zijn er niet meer in Nederland. Ik vrees ook dat een combinatie van zo'n abonnement en een kind gaat leiden tot heel hoge, onvoorziene kosten.

Wel zijn er abonnementjes vanaf 2,50 per maand. Waarin ook al belminuten en MB's zitten. Sterker nog voor een luttele 4 euro per maand heb je bij Simpel onbeperkt bellen. Ik zou zelf voor zo'n oplossing gaan. Dan kan het kind echt altijd bellen. Bij Simpel kun je instellen dat de bundel voor MB's niet wordt overschreden.

Maar goed ik geloof dat de vraagsteller zijn favoriete antwoord al gehoord heeft, ik ben benieuwd voor welke oplossing hij gaat kiezen.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
ep667 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:54:
[...]

Maar goed ik geloof dat de vraagsteller zijn favoriete antwoord al gehoord heeft, ik ben benieuwd voor welke oplossing hij gaat kiezen.
ik zal het eens met de vrouw bespreken maar ik denk een prepaid sim en dan de genoemde app in de playstore om de sim actueel te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

arjoderoon schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:19:
[...]
ik zal het eens met de vrouw bespreken maar ik denk een prepaid sim en dan de genoemde app in de playstore om de sim actueel te houden...
Ik heb voor noodgevallen / backup een GSM in mijn auto liggen met een Simyo pre-paid kaartje (praatpalen zijn er niet meer en volgens Murphy doet je smartphone het niet als je hem het hardst nodig hebt :+ ).

In mijn agenda komt elk half jaar een herinnering naar boven drijven dat ik een keep-alive SMS naar mezelf moet sturen (en dan gelijk even de batterij kan opladen), maar tot mijn verbazing kreeg ik van Simyo na 5,5 maand een mailtje dat ik niks met dat ding gedaan had en dat ik kon voorkomen dat het nummer afgesloten werd door hem een keer te gebruiken.
Geen idee hoe betrouwbaar die Simyo herinneringen zijn, maar ik vond het wel erg netjes (y)

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkForce
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
arjoderoon schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:41:
Ja hoor, met iedere smartphone kun je met en zonder simkaart - netwerk vrij - naar 1-1-2 bellen. Nadeel is alleen dat ze jou/jullie niet kunnen bellen omdat er dan geen beltegoed zou zijn. Nu zou je kunnen zeggen, bellen via een WhatsApp, Facebook, Skype etc. maar daarvoor heb je WiFI nodig.

Ik kan uit ervaring zeggen dat bij een (middel)brand over het algemeen gas en elektriciteit wordt afgesloten. Daarmee is dan dus ook geen WiFI beschikbaar, rest dan natuurlijk de vraag.... hoe gaat ze jullie dan bereiken?
ep667 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:54:
Wel zijn er abonnementjes vanaf 2,50 per maand. Waarin ook al belminuten en MB's zitten. Sterker nog voor een luttele 4 euro per maand heb je bij Simpel onbeperkt bellen. Ik zou zelf voor zo'n oplossing gaan. Dan kan het kind echt altijd bellen. Bij Simpel kun je instellen dat de bundel voor MB's niet wordt overschreden.
Waarbij het maandelijks kan en mag uitschieten tot minimaal € 10,00. Het plafond kent namelijk een minimum bedrag van € 10,00.bron.

Ik moet wel zeggen; alles beter dan prepaid als ik kijk naar mijn kids (inmiddels 8 en 13). Heb al vaak genoeg gezien dat het prepaid tegoed sneller op is dan mij lief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
hp-got schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:21:
[...]

Ik heb voor noodgevallen / backup een GSM in mijn auto liggen met een Simyo pre-paid kaartje (praatpalen zijn er niet meer en volgens Murphy doet je smartphone het niet als je hem het hardst nodig hebt :+ ).

In mijn agenda komt elk half jaar een herinnering naar boven drijven dat ik een keep-alive SMS naar mezelf moet sturen (en dan gelijk even de batterij kan opladen), maar tot mijn verbazing kreeg ik van Simyo na 5,5 maand een mailtje dat ik niks met dat ding gedaan had en dat ik kon voorkomen dat het nummer afgesloten werd door hem een keer te gebruiken.
Geen idee hoe betrouwbaar die Simyo herinneringen zijn, maar ik vond het wel erg netjes (y)
ook jij zou dus geholpen zijn met de app die @Bas170 gepost heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:09
Dit abonnement kost je niet veel:
Simpel €2,50 per maand

Eerder genoemd, maar volgens mij de beste oplossing. Nummer verloopt niet als je vergeet op te waarderen.

[ Voor 32% gewijzigd door ikweethetbeter op 06-09-2019 22:54 . Reden: Voudje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
hp-got schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:21:
[...]

Sinds de praatpalen weg zijn, iets meer dan anderhalf jaar dus nu, heb ik al enkele tientallen keren stilgestaan waarbij mijn telefoon uitviel, er geen andere mensen waren en de camerabeelden van RWS ook even haperden. Gelukkig had ik al die keren nog net genoeg stroom in de accu om mijn noodtelefoon op te laden tot 6 procent.

Ja, dat was echt een geluk bij pech.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Je zou ook een prepaid vast nummer bij cheapconnect of dergelijke kunnen afnemen. Dan een voip client op de telefoon. Dat nummer kan je op meerdere toestellen gebruiken. Je kan tegoed storten en het kost 10 euro per jaar ex gesprekskosten. Je krijgt een reminder als het nummer verloopt door te laag te goed.

als het gaat om kort en incidenteel gebruik qua bellen en/of voornamelijk gebeld worden, dan is denk ik prepaid simyo de beste keuze, dat is het minste gedoe op het half jaarlijks verlengen na.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
heb een simyo prepaid kaart onderweg naar me.
wel leuk: 7,50 prepaid voor 5 euro besteld. En via cashback site krijg ik ook nog eens 2,50 als het goed is.
dikke prima zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jirad
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-04 22:56
Voor Fritzbox routers is er de mogelijkheid om gebruik te maken van een app op je telefoon om te bellen via je router.

Weet niet welke router je hebt, maar misschien dat die ook zoiets ondersteund?

https://nl.avm.de/producten/fritzapps/fritzapp-fon/
Pagina: 1