Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

correcte wattage van de voeding?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• brecht986
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-02-2023
Beste,

Ik ben momenteel bezig met het samenstellen van een gaming computer.
Ik heb reeds de "BeQuiet Pure Power 11 PC netvoeding 400 W ATX 80 Plus Gold" besteld. Nu ben ik geïnteresseerd in de "Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G". Volgens coolblue en andere sites vereist deze grafische kaart een voeding van ten minste 450 watt. Is het een probleem dat de reeds aangekochte voeding deze vereiste niet haalt?

Met vriendelijke groeten
Brecht

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Afhankelijk van de rest is 400W waarschijnlijk wel genoeg. Die 450W is meer om de slechte meuk uit te sluiten die maar 300W stabiel kan leveren. Als de rest van de hardware niets geks is dan zal je waarschijnlijk nooit boven de 350W uitkomen en is 400W dus genoeg.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
https://www.tomshardware....-oc-6g-turing,6138-4.html
De kaart gebruikt nooit meer dan 150W, hoe (andere) sites er dan bij komen dat je 450W nodig hebt is mij een raadsel.

Afhankelijk van de rest van je systeem heb je doorgaans al meer dan zat aan een 300W voeding.

• PilatuS
  • Niet online
mitsumark schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:11:
https://www.tomshardware....-oc-6g-turing,6138-4.html
De kaart gebruikt nooit meer dan 150W, hoe (andere) sites er dan bij komen dat je 450W nodig hebt is mij een raadsel.
Die 450W is het totaal van het systeem, niet alleen de GPU. Als je een of andere rare setup hebt kan de rest van het systeem best eens 200W gebruiken. Verder dus 450W om de wokkie-tokkie PSU's er uit te halen waar heel mooi 450W op staat, maar dat is dan piekvermogen waarbij ze stabiel en constant nog geen 300W kunnen leveren. Ze kiezen voor flink wat ruimte om slechte voedingen en flinke systemen mee te nemen. Dan weet je dat 450W altijd genoeg is en niet in 9 van de 10 gevallen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Snap ik, ik ben niet nieuw :)
Maar ook/zelfs dan gaat zoiets niet voldoen: pricewatch: TooQ TQEP-500SSE, en zoiets waarschijnlijk ook niet: pricewatch: Inter-Tech SL-500W.

Videokaart fabrikanten moeten gewoon volledig weg blijven bij voeding adviezen, ze geven al op hoeveel W de kaart (ongeveer) verbruikt, meer hoeven ze niet te doen.

• PilatuS
  • Niet online
mitsumark schreef op donderdag 5 september 2019 @ 23:01:
Snap ik, ik ben niet nieuw :)
Maar ook/zelfs dan gaat zoiets niet voldoen: pricewatch: TooQ TQEP-500SSE, en zoiets waarschijnlijk ook niet: pricewatch: Inter-Tech SL-500W.

Videokaart fabrikanten moeten gewoon volledig weg blijven bij voeding adviezen, ze geven al op hoeveel W de kaart (ongeveer) verbruikt, meer hoeven ze niet te doen.
Er zijn helaas meer dan genoeg mensen die draaien met zo'n voeding. Ja, het is enorme bagger, maar vaak genoeg draait zoiets wel gewoon bij een basis PC. Er zijn bouwers die die meuk er gewoon in zetten. Het is vragen om problemen, maar ook die meuk werkt opzich wel gewoon als het geen zwaar systeem is. Bij een systeem dat nog geen 300W piek trekt zal ook die MS-Tech meuk gewoon werken.

GPU makers geven nou eenmaal aan waarvan ze zeker weten dat het voldoende is. Geeft soms wat verwarring zoals bij dit topic, maar ik snap wel dat ze het doen.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 05-09-2019 23:28 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

brecht986 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:01:
Beste,

Ik ben momenteel bezig met het samenstellen van een gaming computer.
Ik heb reeds de "BeQuiet Pure Power 11 PC netvoeding 400 W ATX 80 Plus Gold" besteld. Nu ben ik geïnteresseerd in de "Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G". Volgens coolblue en andere sites vereist deze grafische kaart een voeding van ten minste 450 watt. Is het een probleem dat de reeds aangekochte voeding deze vereiste niet haalt?

Met vriendelijke groeten
Brecht
Hi, maak je niet druk. Je zult wel geen i9-9900k OC gebruiken bij een 1660, dus is er niks loos.
kortom, een fabrikant geeft globaal advies qua voeding, en weet niet de rest van je systeem.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1