Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb hier een Samsung J6 2018 model telefoon waarbij ik de volgende klacht heb:

De telefoon heeft laatst wat te lang in de zon gelegen, waarna hij de melding gaf toestel oververhit. Ik heb hem toen in de schaduw gelegd en af laten koelen. Hierna bleek het toestel het niet te doen.
Hij gaat alleen nog aan, als ik de volume omlaag knop & aan/uit knop te gelijk 10 seconden indruk.

Als de telefoon aan is, werkt alles goed. Alleen als ik dan de originele aan/uit knop gebruik, gaat de telefoon wel op vergrendel scherm, maar onmogelijk weer aan met deze knop. Dan weer die 10 sec volume knop en aan/uit indrukken. Dus aan/uit knop werkt een soort half...

Hij zat nog in garantie bij mediamarkt, die hebben hem naar samsung gestuurd. Conclusie was vocht gevonden, daardoor hebben ze hem denk direct weer dicht geplakt en terug gestuurd. Voor zover ik weet heeft de telefoon nooit vocht gezien.

Ik heb al geprobeerd om verschillende apps te downloaden om het vergrendel scherm te activeren met volume knop. Dit werkt helaas niet op deze telefoon. (wel op een afgetrapte J5 die ik nog heb liggen)

Mijn vraag: Heeft iemand een truc om deze telefoon wel aan te zetten met volume knop of iets dergelijks?
Op aliexpress heb ik gezocht naar een nieuwe printplaat (die zal dan wel kapot zijn lijkt mij), maar die kan ik niet vinden jammer genoeg. Ben het een beetje beu om weer een nieuwe telefoon te kopen, verslijt er al zoveel |:(

Graag hoor ik jullie mening ;)

Alvast bedankt, Gr Piet