Vraag

• joenevd
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 27-11 01:04
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
tablet voor onze dochter van 2 jaar oud. Ze speelt nu met een ipad van de 3e generatie. Dit gaat nog net maar is behoordelijk traag.

Wat is je budget?
hoe goedkoper hoe beter, maar t moet wel goed zijn. De Samsung s5e lijkt me een goed apparaat, daarentegen is een ipad uit 2018 ook wel interessant qua prijs. Echter zie ik wat klachten over de trage processor van deze ipad. De 2019 versie is gelijk een stuk duurder. Het

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
spelletjes, youtube en netflix.

Wat heb je zelf al gevonden?
De samsung s5e en ipad air 2018, of is een goedkopere samsung al meer dan prima?

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik keek eerst naar een Android, maar las dat er steeds minder apps voor zijn. Op de ipad zie ik nu dat deze voldoende spelletjes beschikbaar heeft, is dat ook zo bij Android?

Beste antwoord (via joenevd op 10-09-2019 08:22)

• flip75
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 07:19
Hier een dochter van 8 en zoon van 6. Ipad 2 en ipad mini 2 en een mini 3. De ipad 2 al opgeborgen in een kast en wordt nog altijd door zoonlief gepakt en heeft dus zijn voorkeur, formaat kan er ook voor iets tussen zitten.
Mijn punt is dat het voor kids allemaal niet zoveel uitmaakt. Ze hebben ook geduld en kennen snelle responsiveness niet.
IMHO zou ik lekker doorsparen en over een paar jaar iets nieuws kopen.

Alle reacties

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 27-11 19:27

Tens

functie elders

Een tablet voor je dochter van 2....

Wat voor klachten heeft ze precies over haar huidige tablet?

Gezondheidsclaim in afwachting van Europese goedkeuring

• Undertaker2
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:53
Ik zou een 2e hands ipad van marktplaats halen. Bijvoorbeeld de 2017 versie. Die is echt prima voor een kind van twee. Heb je nog wat geld over voor zo'n dik bumper ding speciaal voor kinderen wat je om die ipad heen kan doen.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• joenevd
Klinkt misschien overdreven, maar als ze er de komende 4 jaar ofzo mee kan doen is het mooi meegenomen. Als ik daarnaast kijk hoe goed ze het nu al begrijpt, zal ze al snel het apparaat volwaardiger gaan gebruiken.

Als ik nu een verouderde type neemt, zal ik deze eerder moeten vervangen.

Is er iemand die iets kan zeggen over het aanbod van spelletjes op android?

[Voor 36% gewijzigd door joenevd op 05-09-2019 21:21]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 07:19
Hier een dochter van 8 en zoon van 6. Ipad 2 en ipad mini 2 en een mini 3. De ipad 2 al opgeborgen in een kast en wordt nog altijd door zoonlief gepakt en heeft dus zijn voorkeur, formaat kan er ook voor iets tussen zitten.
Mijn punt is dat het voor kids allemaal niet zoveel uitmaakt. Ze hebben ook geduld en kennen snelle responsiveness niet.
IMHO zou ik lekker doorsparen en over een paar jaar iets nieuws kopen.

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:48
Hier een zoontje van 3,5 die een iPad mini 2 gebruikt. Goede hoes erom en het gaat prima.

Het apparaat is snel zat, een kind op die leeftijd is ongeduldig, maar heeft geen haast.

YouTube, Netflix en Nijntje werken prima ;) .

Ik sluit me dus aan bij de mensen die een 2e hands iPad voorstellen.
De iPad mini 2 hebben we zelf via V&A een paar jaar geleden voor iets van 100-150 gekocht.

• joenevd
Het valt me op dat niemand een Android tablet als optie ziet.
Dan bevestigd dat mijn vermoeden en kan ik het beste voor een iPad gaan.
Bedankt voor de reacties.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Android dingen hebben te veel opties en te veel knoppen voor een kleintje. iPad heeft maar 1 knop om alles mee te doen, de andere om de boel uit te zetten. Dat zit er snel genoeg in. Maar een gebogen pijltje, een huisje en iets met wat rechthoekjes is knap onduidelijk...

• nldls
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 27-11 12:03
Heb beide in huis en kids van 6 gebruiken beide door elkaar en maakt ze niets uit. Van beide weten ze hoe hij werkt en kunnen er mee wat ze willen.
Een asus en een iPad air. Maakt ze echt niets uit. Asus is stuk trager, ook geen klachten over. Lege accu, daar klagen ze over.

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22:14
joenevd schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:21:
Het valt me op dat niemand een Android tablet als optie ziet.
Dan bevestigd dat mijn vermoeden en kan ik het beste voor een iPad gaan.
Bedankt voor de reacties.
Hier hebben we een paar simpele Samsung tablets voor de kids, werkt perfect. Gewoon kijken wat het beste past voor het geld dat je er aan uit wilt geven.Het enige echte voordeel van een iPad heeft is dat als je alles van Apple hebt het ook echt goed samenwerkt, maar Android is dan weer flexibeler. Als het gewoon om een losse tablet gaat is elke optie dus goed. Wat nldls zegt, de batterij is eigenlijk het enige dat echt belangrijk is, snelheid geloven ze wel, maar als ie er te snel mee op houdt gaan ze toch klagen :+
sypie schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:26:
Android dingen hebben te veel opties en te veel knoppen voor een kleintje. iPad heeft maar 1 knop om alles mee te doen, de andere om de boel uit te zetten. Dat zit er snel genoeg in. Maar een gebogen pijltje, een huisje en iets met wat rechthoekjes is knap onduidelijk...
Dat interesseert kids dus echt helemaal niets. Dat kost ze een keertje uitproberen en binmnen een dag weten ze beter wat alle knopjes doen dan jij ;)

[removed]

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 23:15
Heb dit jaar de iPads (4 en Air) vervangen voor 2 maal Samsung Tab 10.1. (mediamarkt aanbieding destijds 150 euro per stuk)
Dames (5 en 8 ) missen de iPad niet meer, samsungs hebben meer opslag en zijn ook nog goedkoper. :)

[Voor 12% gewijzigd door Harmen op 10-09-2019 08:40]

Whatever.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee