Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

USB-C cardreader en iPad Pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lexpeek
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 12-09 08:24
Beste forumleden.

Ik heb een iPad Pro aangeschaft die is voorzien van een USB-C aansluiting. Tevens een USB-C Cardreader aangeschaft waarmee het mogelijk zou moeten zijn hiervan films (MP4 formaat) af te spelen om deze niet in het intern geheugen op te hoeven slaan.
Als ik de reader aansluit met hierop een MP4 bestand is de enige beweging dat Foto's wordt opgestart. Verder geen mogelijkheid iets af te spelen of om uberhaupt het MP4 bestand te zien. Ik zou hier graag advies over willen van het forum. Bij voorbaat dank.

Lex

Alle reacties

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@lexpeek Wat heb je zelf al gevonden en gedaan?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:54
lexpeek schreef op donderdag 5 september 2019 @ 19:03:
Tevens een USB-C Cardreader aangeschaft waarmee het mogelijk zou moeten zijn hiervan films (MP4 formaat) af te spelen om deze niet in het intern geheugen op te hoeven slaan.
Welke card reader? Welk kaartje? Hoe is het kaartje geformateerd? Waarom denk je dat je films van de kaart af kunt spelen op de iPad?

• lexpeek
Dank voor de reactie. Hier een antwoord op de vragen:
https://www.eforyou.nl/SD...C-voor-MacBook-en-Samsung
Fat32 geformateerd
Lexar SDcard 16Gb

Ik verwacht van een iPad pro met USB-C gelijke functionaliteit v.w.b. het kunnen aansluiten van extern geheugen van waaraf ik MP4 kan afspelen.

Hoop dat je hier wat mee kunt. Groeten

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:54
lexpeek schreef op donderdag 5 september 2019 @ 19:35:
Ik verwacht van een iPad pro met USB-C gelijke functionaliteit v.w.b. het kunnen aansluiten van extern geheugen van waaraf ik MP4 kan afspelen.
Waarom verwacht je dat? Een iPad is een compleet ander apparaat dan een PC (of die nu Windows of MacOS gebruikt). Ik verwacht dat een iPad Pro geen media kan afspelen vanaf een USB apparaat. Andere iPads kunnen dat niet dus waarom zou een Pro dat wel kunnen?

• lexpeek
Klopt niet wat je zegt. Op mijn oude iPad Air kan ik een Sandisk aansluiten op de Lightning aansluiting en met de Sandisk App media afspelen.

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:15

Geronimous

Moderator Spielerij
Technisch gezien ondersteunt de iPad Pro inderdaad een SD kaartlezer. Zie https://support.apple.com/nl-nl/HT209186. Het gaat hier echter uitsluitend om foto's van te importeren naar de iPad.

Wat dus niet gaat is het zien van overige bestanden, zoals een film afspelen vanaf de SD kaart.

Nog meer info: https://www.onemorething....google&utm_medium=organic
lexpeek schreef op donderdag 5 september 2019 @ 19:49:
Klopt niet wat je zegt. Op mijn oude iPad Air kan ik een Sandisk aansluiten op de Lightning aansluiting en met de Sandisk App media afspelen.
Klopt, en daar zit de verwarring: dat gaat dus via een third-party oplossing: de Sandisk stick en app.
Native kan dat niet met iOS en een willekeurige SD kaart of USB stick...

Geronimous wijzigde deze reactie 05-09-2019 19:54 (35%)

FT-17 FTW!

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:54

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

iPadOS 13 krijgt native usb-ondersteuning.. met externe media even geduld tot final release, denk ik :)

Michael Knight wijzigde deze reactie 05-09-2019 19:55 (9%)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• lexpeek
Dank voor jullie reactie en meedenken. Ik wacht dan maar iOS13 af. Groeten
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True