Vraag

• Niek3004
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 08-12-2020
Mijn vraag:
Ik heb ongeveer 1,5 maand geleden een game pc gekocht en zelf gebouwd. Alle onderdelen zijn nieuw.
Tijdens het spelen van sommige spellen, waaronder League of Legends, wordt het bovenste deel van mijn beeld af en toe heel even (minder dan een halve seconde) zwart en daarna is het beeld weer normaal. In sommige spellen heb ik er geen last van en in andere spellen weer meer. League of Legends lijkt er het meeste last van te hebben. Het gebeurt alleen tijdens het gamen en het lijkt tijdens het gamen op compleet willekeurige momenten te gebeuren. Aan welk onderdeel ligt dit waarschijnlijk? Kan ik dit zelf oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Videokaart: MSI GeForce RTX 2060 GAMING Z 6G
Processor: AMD Ryzen 5 2600
Monitor: AOC g2590PX
Moederbord: MSI B450M mortar
RAM-geheugen: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Ik gebruik G-Sync op deze freesync monitor, maar hij staat op de officiële lijst van NVIDIA van G-Sync compatible monitors. Ik gebruik een refresh rate van 144 hz, maar in games stel ik een framelimit in van 141 hz.
Het geheugen heb ik via XMP-profiel 2 in de BIOS op 2933 mhz gezet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb de videodrivers al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (de meest recente van GeForce Experience).
Ik heb mijn BIOS geüpdatet en alle drivers die op de site van mijn moederbord vermeld stonden.
Mijn power supply levert genoeg vermogen en is van een betrouwbaar merk (Seasonic).

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee