Desktop voor in 4x4 camper

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OkkeB
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-08-2024
Hey medeTweakers, het is al een tijdje geleden dat ik voor het laatsts een bericht heb gestuurd maar ik heb nu een mooi geval om te bespreken.

Beetje backstory op de aanvraag. Ik heb op dit moment een best prima desktop PC en een erg miserabele werk laptop. Ik heb de afgelopen maanden de kans gekregen om een camper tocht te maken en onderweg te werken. Op kantoor heb ik de laptop met twee losse schermen voor een 3 scherm setup, maar onderweg heb ik de werklaptop in combinatie met een tv gebruikt.

Nu ben ik van plan om mijn reis en werken permanenter te combineren. Ik ga hiervoor een serieuzere camper bouwen met 4x4 en een telefoonsignaalversterker, zonnepanelen etc zodat ik boven op een berg ook kan werken.

Ik heb mijn vorige PC zelf gebouwd en in zijn staat durf ik hem niet mee te nemen als ik echt wat meer over hobbelige wegen ga rijden,omdat ik bang ben dat onderdelen (vooral videokaart) los gaan trillen en schade oplopen. Daarnaast is hij gebouwd voor netstroom aansluiting en kan ik wel een wat zuinigere versie gebruiken.

De simpele oplossing is natuurlijk een laptop nemen, maar ik wil kijken of ik iets leukers kan doen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel al een beetje aangeeft, wil ik een desktop voor in een 4x4 camper.
Belangrijk is dat het niet door het schudden kapot kan gaan.

De desktop zal grotendeels gebruikt worden voor werk, films kijken en gamen. Mijn werk is absoluut niet instensief (ik controleer informatie op webpagina's, ik kan een groot deel van mijn werk op een telefoon doen), en voor de films heb ik vooral een grote opslag nodig.
Gamen doe ik redelijk prima tot nu toe op een 1080p 60hz scherm, en zou eigenlijk willen gaan upgraden naar 1440p en 120hz. In voorbereiding op bijvoorbeeld Cyberpunk 2077.

Liefst twee schermen, een de 1440p de ander kan gewoon 1080p zijn of op zijn minst hoeft geen snel gamescherm te zijn met goede lag enzo. (is alleen om dingen op te zoeken). Zou mooi zijn als ik een van de twee kan combineren als tvscherm, scherm voor mijn nintendo switch en voor de films kijken. In andere woorden, misschien gewoon een oudere tv ofzo.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Hoe minder geld ik uitgeef hoe meer ik overhou voor de camper. Ik verwacht dat het me rond de 1000 euro gaat kosten als ik bijvoorbeeld CPU en geheugen van mijn huidige desktop kan gebruiken. (lijkt me meeste geld in videokaart, nieuw kleiner moederbord en kleinere desktopcase)

Minder is mooi, max zou het tot 2000 euro kunnen gaan als ik daar goede redenen voor heb.

Beeldschermen staan los van de 1000 maar liever niet buiten de 2000.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Dit is mijn huidige setup

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-6700K Boxed€ 299,-€ 299,-
1MoederbordenGigabyte GA-Z170XP-SLI€ 89,99€ 89,99
1VideokaartenMSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD, 2TB€ 96,45€ 96,45
1BehuizingenFractal Design Define R5 Zwart€ 104,95€ 104,95
1MonitorenSamsung Syncmaster S24B350H Zwart€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingScythe Fuma€ 0,-€ 0,-
1ToetsenbordenDragon War Silvio Gaming Keyboard (Azerty BE)€ 34,99€ 34,99
1MuizenE-blue Mazer Type-R€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial CT2K8G4DFD8213€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair RM750i€ 125,-€ 125,-
1Solid state drivesSamsung 850 EVO 1TB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 750,38

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik denk een nieuwe videokaart voor de gameupgrade. misschien een andere voeding, moederbord en een nieuwe desktopcase

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

geen voorkeur, looks maken me ook niet uit (geen behoefte aan RGB of wat dan ook)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

er moet dus een goede oplossing tegen trillingen zijn. dat is numero uno

Ga je overklokken?

ik ben zo slim geweest om een k processor te kopen maar nooit de moeite genomen hem te overclocken. Ergens in me achterhoofd gehad om te gaan overclocken wanneer hij oud begint te worden om hem een nieuw leven te geven, maar ik ben daar niet echt goed genoeg voor om dit echt door te zetten
TLDR waarschijnlijk niet

Wat verwacht je van ons?[i]

ik hoop eigenlijk dat iemand of ervaring of een slim idee heeft om mijn trillingsprobleem op te lossen. Extra hulp om daarna de andere onderdelen te vinden zou ik zelf kunnen maar is goed advies zeker handig voor.

Edit wegens vragen over stroomvoorziening:
Ik werk voor een bedrijf wat residentieel zonnepanelen installeert en kan goedkoop zonnepanelen krijgen. Ga waarschijnlijk een brandweerbus nemen waar ik verwacht 4 panelen van 300+ wp op kwijt te kunnen, dus 1200-1300wp totaal, en mijn plan is om offgrid voor een week te kunnen staan. hiervoor ga ik waarschijnlijk tegen de 10-15 kWh aan accuopslag gebruiken (4 of 6 12v 220ah deep cycle agm accu's)

-Voor de verdere getallen, productie van een zonnepaneel maakt grote verschillen van dag tot dag en van maand tot maand. Maar mijn huidige 335wp paneel op mijn huidige camper haalt 1-1.5kwh op een zonnige dag in September in Noorwegen. Op een regenachtige dag zit je ergens bij de 0,25 kwh.
Als ik dus voor mijn nieuwe camper dit zou verviervuldigen dan zit ok op 4-6kwh op een zonnige dag en 1 op een regenachtige dag.

In de zomer kan je dit getal makkelijk verdubbelen. En in de zomer in spanje makkelijk verviervuldigen.
Gecombineerd met de buffer van de accu's zou dit nog niet zo'n groot probleem moeten zijn

Stel per week zo'n 20 uur gamen en zo'n 40 uur gewoon werken, zou waarschijnlijk uitkomen op zo'n 12 kWh per week voor dit alleen. zelfs als het de hele week regent ga ik bij mijn accu van 100% naar 50% (puur voor de PC)

Andere zaken (koelkast etc) zullen waarschijnlijk ongeveer 1kWh per dag kosten, dus dan zou ik met deze twee dingen samen en mijn lage accucapaciteit net niet uitkomen, maar dat is wel uitgegeaan van erg negatieve situatie. In bijna alle andere gevallen komt het wel goed. Maar ja, in ergste geval ga ik minder gamen of moet ik toch een generator meenemen (wat zowiezo wel verstandig is als ik langer wil boondocken)

Computer is inderdaad een grote stroomvreter maar ik denk dat zo op te kunnen vangen

[ Voor 10% gewijzigd door OkkeB op 05-09-2019 19:29 . Reden: nog Meer informatie ]

Beste antwoord (via OkkeB op 12-09-2019 11:57)

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:54
Je hebt inderdaad een mooie hoeveelheid zonnepanelen en Ah's in je plannen!
Toch moet je het idle verbruik van zo'n systeem denk ik ook niet onderschatten.

Ik neig naar twee systemen:

1 Low voltage systeem: Zoals JukeboxBill ook zegt 12V pico PSU kan echtstreeks op je accu's, dat luister qua input niet zo nauw als je maar niet te ver onder de 12 komt en dat wil je sowieso niet ivm je accu's). Dit systeem gebruik je dan voor werken, films kijken, evt een beetje Domotica enz.

2. En daarnaast je huidige systeem een klein beetje upgraden voor het gamen in een aangepaste behuizing en met een nieuwe GPU.

Eventueel zou je de beide systemen in 1 behuizing kunnen plaatsen om ruimte te besparen.

[ Voor 14% gewijzigd door Jns1986 op 05-09-2019 20:13 ]

Alle reacties

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04-06 16:45
CPU kan sowieso mee. Ik gebruik dezelfde en daar is zover helemaal niets aan op te merken. Ik zou zeggen nieuwe GPU erin en klaar, maar ik denk niet dat je zoveel ruimte hebt in die camper.

Zat je meer te denken aan mini ITX of mATX?

• Jns1986
Leuke vraag! Ik ben zelf ook aan het nadenken geweest hierover (voor een toekomstig camperproject).
Je verteld alleen niet zo veel over je stroomvoorziening, je hebt wel echt een flinke trits aan zonnenpanelen nodig om een full size desktop pc met twee schermen aan te kunnen boven op een berg...

Is een volledig solid state systeem niks voor je?
Je hebt dan geen last van trillingen en schokken en hierdoor druk je ook het stroomverbruik (ivm zonnepanelen).

Dus bijvoorbeeld icm:

Behuizing:
pricewatch: Streacom FC8 Evo Fanless Zwart

PSU:
pricewatch: Mini-box picoPSU-150-XT

Alleen voor gaming is het lastig, dan zou je kunnen denken aan:
pricewatch: EVGA GeForce GT 1030 2GB SC Passive Low Profile
pricewatch: Gigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G
Als je goed internet hebt is een gamestreaming service natuurlijk ook ideaal in zo'n situatie

[ Voor 3% gewijzigd door Jns1986 op 05-09-2019 18:32 ]

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:22
Ik vind het een tof en ambitieus project, zelf zou ik echter voor een laptop gaan met al dat gehobbel en vooral de stroomvoorziening. :P

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04-06 16:45
De heren maken wel een goed punt. Beetje gaming pc rukt zo 400 watt uit de muur. Dat zijn flinke panelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OkkeB
youridv1 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:29:
CPU kan sowieso mee. Ik gebruik dezelfde en daar is zover helemaal niets aan op te merken. Ik zou zeggen nieuwe GPU erin en klaar, maar ik denk niet dat je zoveel ruimte hebt in die camper.

Zat je meer te denken aan mini ITX of mATX?
Ik ga zelf eraan klussen en wordt een redelijk grote camper waar ik alleen in ga wonen. Ruimte zal er op zich wel zijn maar ik denk dat mijn huidige kastje wel aan de grote kant is ervoor. ik zat inderdaad te denken aan een kleinere formfactor, ook omdat ik het onderbuikgevoel heb dat het dan midner kan gaan trillen.
Jns1986 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:30:
Leuke vraag! Ik ben zelf ook aan het nadenken geweest hierover (voor een toekomstig camperproject).
Je verteld alleen niet zo veel over je stroomvoorziening, je hebt wel echt een flinke trits aan zonnenpanelen nodig om een full size desktop pc met twee schermen aan te kunnen boven op een berg...

Is een volledig solid state systeem niks voor je?
Je hebt dan geen last van trillingen en schokken en hierdoor druk je ook het stroomverbruik (ivm zonnepanelen).

Dus bijvoorbeeld icm:

Behuizing:
pricewatch: Streacom FC8 Evo Fanless Zwart

PSU:
pricewatch: Mini-box picoPSU-150-XT

Alleen voor gaming is het lastig, dan zou je kunnen denken aan:
pricewatch: EVGA GeForce GT 1030 2GB SC Passive Low Profile
pricewatch: Gigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G
Als je goed internet hebt is een gamestreaming service natuurlijk ook ideaal in zo'n situatie
ik heb dus al een 1TB SSD en nu een 2TB HDD, misschien een goede de HDD er dan uit te halen, of misschien alleen te gebruiken voor onbelangrijke dingen waar ik het geen ramp vind als het hele ding er eens mee kapt.

Voor stroomsituatie heb ik mijn hoofdbericht aangepast, maar ik denk zelf dat het mee zou moeten vallen. Misschien inderdaad wel een goede om naar wat lagere dingen te kijken maar naar wat ik begrijp trekt een pc niet constant de volle stroom, alleen tijdens de wat zwaardere applicaties (in mijn geval gamen) wat tot 20 uur per week ofzo beperkt zou moeten zijn. Voor films kijken en mijn gewone werk (wat vergelijkbaar is met websurfen naar websites zonder video wat betreft inspanning) zou ik ver hieronder moeten kunnen komen.

Wat betreft internet zou ik op de meeste plaatsen op 4g toegewezen zijn. Naar mijn ervaring is dat prima snel voor alles wat ik ermee doe, zeker aangezien ik weinig online games speel. Ik speel wel Diablo 3 op de switch en daar heb ik eigenlijk geen problemen mee.
Ernemmer schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:54:
heb je misschien ook een build log van je camper?
Ik ben op dit moment nog op vakantie met mijn huidige camper, heb nog geen eens de opvolger gekocht dus nog lang niet.Maar wanneer ik daadwerkelijk ga beginnen ga ik die misschien wel ergens op zetten.
JukeboxBill schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:56:
Er zijn PC-voedingen met 12 volt input verkrijgbaar. Dat scheelt i.i.g. wat omzet verlies.
Als je niet rijdt tijdens het computeren, denk ik niet dat trillingen zo'n probleem zijn. Insteekkaarten zitten na verloop van tijd muurvast.
De koeling van de processor zal je op moeten letten. Zoek een model, dat erg laag is.
Ook aandacht schenken aan kabelbundeling en overal goed vastmaken aan de kast.
Gaaf idee van een 12v voeding, ik heb hier zelf nunet snel naar zitten googelen en kan niet echt iets vinden. Met hoe variabel de stroom direct van de accu kan zijn (tussen 12v bijna leeg en 14+v als ik in de zon sta) lijkt het me niet verstandig het er rechtstreeks op aan te sluiten, als ik al zou weten hoe dat moet.
Inverted_World in "Desktop voor in 4x4 camper"Inverted_World schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:32:
Een laptop zou inderdaad de easy way out zijn, en kan ook zo zijn dat het de keuze is waar ik voor ga. Maar ik wou graag kijken of een desktop toch mogelijk zou zijn!

[ Voor 99% gewijzigd door OkkeB op 05-09-2019 19:20 . Reden: hergebruikt voor reacties ]

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

youridv1 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:33:
De heren maken wel een goed punt. Beetje gaming pc rukt zo 400 watt uit de muur. Dat zijn flinke panelen.
Eens, een prima Asus gaming laptop verbruikt zo'n 230 watt (pricewatch: Asus ROG Zephyrus S GX701GV-EV001T - zit een beetje tegen het maximale budget aan) - wat uiteraard ook niet niets is maar ongeveer de helft dan een normale desktop.

Tegenwoordig hebben laptops allemaal solid state disks en deze zijn veel minder vatbaar voor schokken en schudden.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
heb je misschien ook een build log van je camper?

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Er zijn PC-voedingen met 12 volt input verkrijgbaar. Dat scheelt i.i.g. wat omzet verlies.
Als je niet rijdt tijdens het computeren, denk ik niet dat trillingen zo'n probleem zijn. Insteekkaarten zitten na verloop van tijd muurvast.
De koeling van de processor zal je op moeten letten. Zoek een model, dat erg laag is.
Ook aandacht schenken aan kabelbundeling en overal goed vastmaken aan de kast.

[ Voor 63% gewijzigd door JukeboxBill op 05-09-2019 18:59 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jns1986

1 Low voltage systeem: Zoals JukeboxBill ook zegt 12V pico PSU kan echtstreeks op je accu's, dat luister qua input niet zo nauw als je maar niet te ver onder de 12 komt en dat wil je sowieso niet ivm je accu's). Dit systeem gebruik je dan voor werken, films kijken, evt een beetje Domotica enz.

2. En daarnaast je huidige systeem een klein beetje upgraden voor het gamen in een aangepaste behuizing en met een nieuwe GPU.

Eventueel zou je de beide systemen in 1 behuizing kunnen plaatsen om ruimte te besparen.

[ Voor 14% gewijzigd door Jns1986 op 05-09-2019 20:13 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:57
Ik zou sowieso een optie zoeken waarbij je moederbord plat ligt, dan hangen al die zware componenten er niet aan maar liggen ze er simpelweg op.
Vaak zijn dat dan mini ITX formaten, maar groter heb je ook.

Een nadeel van zonnepanelen is dat ze stroom opwekken wanneer je buiten bent, en geen stroom opwekken wanneer je wilt gamen, goede opslag is dus wel belangrijk imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:08
@mitsumark Je zou ook een grote desktop op zijn zijkant kunnen leggen toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:57
True, maar een klein kastje lijkt me sowieso een voordeel in dit geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knappa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 13:20
Is een NUC met externe grafische kaart niet haalbaar? Dan kan hij de externe kaart enkel aansluiten wanneer die nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupkees
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-05 13:41
OkkeB schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:46:

ik heb dus al een 1TB SSD en nu een 2TB HDD, misschien een goede de HDD er dan uit te halen, of misschien alleen te gebruiken voor onbelangrijke dingen waar ik het geen ramp vind als het hele ding er eens mee kapt.
Met de hoeveelheid trillingen waar jij je HDD aan bloot gaat stellen, zou ik sterk neigen naar het achterwege laten van een HDD in je build. Een custom oplossing om trillingen te minimaliseren is ook een optie als je het leuk vindt om daar mee bezig te gaan, maar kosten- en tijdsefficiënt zou zijn om gewoon een 2TB SSD te halen.

Kijk YouTube: What did you DO?? - The "Jellyfish Fryer" All-SSD Server (vanaf 16m 38s dus) voor een anekdote over trillingen en HDDs die overlijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkeB
Jns1986 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:09:

Ik heb wat zitten zoeken en ben nu een beetje aan het neigen naar een nvidia shield voor films kijken (vanaf een usbstick, zodat ik niet toch mijn pc op idle laat lopen) en voor werk (zoals gezegt alleen een webbrowser nodig die je geloof ik kan sideloaden) zowel als dat ik dan makkelijk op het scherm kan gamen via wifi en mijn pc.

en dan waarschijnlijk een wat kleinere pc bouwen wel met goede grafische kaart die ik da voor het wat serieuzere gamen kan gebruiken. Ik heb nu een atx moederbord lijkt me dan wel handig om naar wat kleiners te gaan.
mitsumark schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:07:
Ik zou sowieso een optie zoeken waarbij je moederbord plat ligt, dan hangen al die zware componenten er niet aan maar liggen ze er simpelweg op.
Vaak zijn dat dan mini ITX formaten, maar groter heb je ook.

Een nadeel van zonnepanelen is dat ze stroom opwekken wanneer je buiten bent, en geen stroom opwekken wanneer je wilt gamen, goede opslag is dus wel belangrijk imo.
plat leggen is inderdaad een mogelijkheid maar moet ik even beter zien waar ik hem ga plaatsen in de camper. Daarvoor moet ik eerst een camper kopen en mijn indeling gaan maken, maar daar kan ik dan rekening mee houden

Wat betreft het zonnepanelen opwekken op ander momenten verhaal, zeker tot op bepaalde hoogte waar maar zoals ik al zeg wil ik best flinke accucapaciteit gebruiken, die dan tussendoor weer bijgeladen kan worden.

Beetje vergelijkbaar met je telefoon, je gebruikt hem de hele dag en laat hem leeglopen en kan hem dan rustig snachts opladen als je hem toch niet gebruikt (alleen dan dagdelen precies andersom natuurlijk)
Knappa schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:30:
Is een NUC met externe grafische kaart niet haalbaar? Dan kan hij de externe kaart enkel aansluiten wanneer die nodig is.
dit is ook wel een goede optie! dan kan ik een ultrabook kopen en voor werken en gewoon surfen gebruiken. Ik heb alleen wel gehoord dat NUC's flink kunnen bottlenecken over hun aansluiting

Even op gaan zoeken wat een NUC precies is en dudielijk in mijn hoofd verward met een externe grafische kaart zelf.

Ik zie zelf niet direct een voordeel voor een NUC over een ultrabook of andere goede laptop zonder goede grafische kaart, en dan een externe grafische kaart voor erbij. kom ik wel terug op dat ik begreep dat een EGPU flink kan bottlenecken en dit een best precies dingetje kan zijn om een goede laptop egpu combinatie te vinden.
Flupkees schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:52:
[...]

Met de hoeveelheid trillingen waar jij je HDD aan bloot gaat stellen, zou ik sterk neigen naar het achterwege laten van een HDD in je build. Een custom oplossing om trillingen te minimaliseren is ook een optie als je het leuk vindt om daar mee bezig te gaan, maar kosten- en tijdsefficiënt zou zijn om gewoon een 2TB SSD te halen.

Kijk YouTube: What did you DO?? - The "Jellyfish Fryer" All-SSD Server (vanaf 16m 38s dus) voor een anekdote over trillingen en HDDs die overlijden.
Ja ik had die zelf al eerder gezien, was de hele reden dat ik weet dat het een probleem kan zijn :P

Maar de reden dat ik dit hele topic gestart was was eigenlijk om te kijken of iemand een goede alternatieve oplossing weet. En ik heb zeker goede tips gekregen wat betreft energie besparen en dergelijke dingen maar lijkt erop dat er niet echt mensen zijn met een hele goede oplossing anders dan wat ik zelf al had bedacht, geen HDD en een kleinere case gebruiken+ dubbel goed zorgen dat al je kabels e.d. goed vast zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OkkeB
Er is al weer bijna een week overheen gegaan zonder nieuw antwoord. Ik zal af en toe nog kijken if er iets leuks gebeurt maar ga er van uit dat ik de meeste reactie nu wel binne heb. Heel erg bedankt voor het meedenken.

Ik neig nu het meest naar een combinatie systeem zoals door JNS1986 voorgesteld.

Dan ga ik mijn huidige systeem (met nieuwe grafisch kaart en zonder HDD) in een kleinere desktop plaatsen en een tweede systeem ernaast gebruiken.

Weet nog niet zeker of ik voor het kleinere systeem een nvidia shield, een laptopt of misschien een tablet ofzo ga gebruiken, maar iets wat puur is voor webbrowsen en films kijken, en dan kan ik het beest aanzetten wanneer ik wil gamen.

Nu eerst mijn huidige trip afmaken, en dan als ik ga klussen gaat het zeker meer dan een jaar kosten voordat alles klaar is, maar als mensen het leuk vinden zal ik kijken of ik bouwupdates kan gaan toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:50
Voordeel van een laptop is dat je niet aan je camper gekluisterd bent als je wilt werken. Je pakt m op en kunt m gewoon mee naar buiten nemen en dan werken met uitzicht. Of op een terras als je daar zin in hebt.

Feel free to Buy me a coffee

Pagina: 1