Toon posts:

Samenstelling Desktop pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 29-11 21:09
Ik ben al een tijd toe aan een andere computer.
Het plan is om een game pc samen te stellen, welke ik indien goedkoper zelf in elkaar ga zetten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
  • Gamen. Zowel Retro(JJR, Quake, RCT) als oudere(Garrys mod, Portal, Rocket League, LoL, CoD, DayZ, simulators, Minecraft) en nieuwe(Fortnite, Apex, GTA) games
  • Beeldbewerking
  • Virtualisatie met VMWare, VirtualBox
  • Studiewerk, programmeren, Unity
  • Surf 'n mail
  • Films en muziek
  • Remote desktop
  • Evt. dualboot, nader te beslissen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk. Liefst €600 of lager. Hoger is eventueel mogelijk mits goede reden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Om meer geld te kunnen steken in prestaties en minder geld kwijt te zijn aan de basics, wil ik graag de volgende dingen hergebruiken in het nieuwe systeem:Eventueel zou ik de oude voeding nog kunnen hergebruiken, maar dit lijkt mij onverstandig omdat deze is getroffen door blikseminslag.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Componenten met lange levensduur, waarmee ik jaren vooruit kan zonder tegen beperkingen te lopen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren, zolang het kwaliteit is. Geen merkloze Aliexpress troep.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moederbord met gigabit netwerk en USB 3.0, compatibiliteit met huidige case(Multicard reader, USB poorten, fans) en indien mogelijk met meer dan 2 RAM aansluitingen. Minimaal 4 USB poorten, afgezien van de poorten die in de behuizing zijn ingebouwd. Totale set die upgradable is, mocht ik meer nodig hebben. Mogelijkheid om zowel oudere als moderne schermen aan te sluiten. Goed gekoeld. Mogelijkheid om evt. meerdere schermen aan te sluiten in de toekomst. Misschien extra PCI aansluiting?

Ga je overklokken?
Tot nu toe nooit echt gedaan vanwege systeembeperkingen. Dit zou wel het eerste systeem kunnen worden waarmee ik die mogelijkheid toe zou kunnen passen.

Wat verwacht je van ons?
Ik vraag jullie hulp en advies bij de samenstelling van een systeem waarmee ik normale framerates kan hebben bij games in hoge kwaliteit en langere tijd goed zit qua prestaties. Zoals ik al zei, het liefst binnen het genoemde budget, met een hoog bang-for-buck gehalte.

Alle reacties

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Laat het antwoord nou al voor je klaar liggen:
reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2019

Er is een budget gamesysteem van €500 opgesteld wat me een hele mooie basis lijkt voor je. Eventueel kun je dingen als de videokaart nog iets uitbreiden als je dat nodig lijkt.

🖥️ | 🚗

• MusicMaikel
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 26-11 21:57
Sorry hoor, maar dit is echt heel onrealistisch. Hoge frames met dat budget en die games ga je gewoon niet halen. Ook virtualisatie zal je van je lijstje moeten schrappen ben ik bang.

Denk dat het verstandig is om eerst nog wat door te sparen en daarna te gaan kijken naar een fatsoenlijke upgrade.

• RoaDHouse
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 29-11 18:23
Voor 600 euro kan je in elk geval een redelijke video-kaart kopen,,,, nu nog 1000 euro erbij voor de rest van de hardware, dan heb je bereikt wat je wil :)

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 127,50€ 127,50
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,90€ 74,90
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Ventus XS 6G OC€ 234,90€ 234,90
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK€ 74,90€ 74,90
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 64,95€ 64,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 577,15

Zoiets zal prima voldoet of je moet nog meer opslag erbij willen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Zamorano
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Beeldscherm, moet die ook nog aangeschaft worden binnen dat budget?

• timmie1
Allemaal bedankt voor de reacties!
MadMarky schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:50:
Laat het antwoord nou al voor je klaar liggen:
reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2019

Er is een budget gamesysteem van €500 opgesteld wat me een hele mooie basis lijkt voor je. Eventueel kun je dingen als de videokaart nog iets uitbreiden als je dat nodig lijkt.
Maar Is dat redelijk vergelijkbaar als datgene wat ik wil? Dus upgradebaar? En ga ik daarmee niet al op zeer korte termijn tegen beperkingen aanlopen?
MusicMaikel schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:50:
Sorry hoor, maar dit is echt heel onrealistisch. Hoge frames met dat budget en die games ga je gewoon niet halen. Ook virtualisatie zal je van je lijstje moeten schrappen ben ik bang.

Denk dat het verstandig is om eerst nog wat door te sparen en daarna te gaan kijken naar een fatsoenlijke upgrade.
Dat dacht ik al. Ik neem ook genoegen met minder. GTA enigzins smooth kunnen runnen zou wel leuk wel zijn, hetzij met medium quality. Virtualisatie ben ik minder bang voor, aangezien ik momenteel VMWare en VirtualBox gebruik op een 7 jaar oude notebook met 8 jaar oude I7 processor en Nvidia GPU. Dit werkt vooralsnog redelijk.
RoaDHouse schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:02:
Voor 600 euro kan je in elk geval een redelijke video-kaart kopen,,,, nu nog 1000 euro erbij voor de rest van de hardware, dan heb je bereikt wat je wil :)
Zoals ik eerder al zei, mocht het budget veel te klein zijn, dan ben ik bereid om de veeleisende games in lage quality te spelen. Zolang het maar enigzins speelbaar is.
-The_Mask- schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:07:
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK€ 74,90€ 74,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 577,15

Bedankt! Zijn die CPU en GPU voldoende voor de meeste hedendaagse games?
Zamorano schreef op donderdag 5 september 2019 @ 19:55:
Beeldscherm, moet die ook nog aangeschaft worden binnen dat budget?
Nee, dat laat ik even buiten beschouwing. Eerst een zo volledig mogelijke pc.

• Dekaaizer
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 16-08-2020
een 1660 of rx 570 8gb met een 2600 kunnen hededaagse games nog prima aan en 1080p. en anders is het altijd nog een optie op de settings van ultra naar high of mediyum te zetten. zoek maar benchmarks op op yt, *knip* laat de flamebait maar achterwege.

[Voor 22% gewijzigd door br00ky op 08-09-2019 19:25]

• -The_Mask-
  • Niet online
timmie1 schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:57:

Bedankt! Zijn die CPU en GPU voldoende voor de meeste hedendaagse games?
Zeker de CPU kan sowieso met gemak elke game aan op het hoogst en de videokaart kan ook prima meekomen zie bijvoorbeeld: https://www.techpowerup.c...force-gtx-1660-ventus-xs/

AMD Nieuwsdiscussie

• timmie1
-The_Mask- schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:27:
[...]

Zeker de CPU kan sowieso met gemak elke game aan op het hoogst en de videokaart kan ook prima meekomen zie bijvoorbeeld: https://www.techpowerup.c...force-gtx-1660-ventus-xs/
Fijn, bedankt voor je bericht. Ik heb inmiddels het budget verhoogd tot €1000,00. Zouden er binnen dat budget meer mogelijkheden zijn om toch nog wat extra's aan grafische en multitask kracht toe te voegen? Wat denken jullie daarvan, @MusicMaikel @RoaDHouse ?
-The_Mask- schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:07:
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 577,15

Nog één vraagje over de voeding, levert deze wel genoeg vermogen en aansluitingen voor een evt. toekomstige upgrade van bijv. een paar extra opslagschijven en een DVD-RW station?
En is het door jou geselecteerde moederbord geschikt voor de beschikbare case? Aangezien ik zie dat dit een bord is voor Micro-ATX, terwijl er in de case alleen ATX en Mini-ATX gegraveerd staan.

[Voor 93% gewijzigd door timmie1 op 30-09-2019 15:12]

• MusicMaikel
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 26-11 21:57
timmie1 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 19:06:

Ik heb inmiddels het budget verhoogd tot €1000,00. Zouden er binnen dat budget meer mogelijkheden zijn om toch nog wat extra's aan grafische en multitask kracht toe te voegen? Wat denken jullie daarvan, @MusicMaikel @RoaDHouse ?
Het is al beter inderdaad, maar om je hele lijstje af te kunnen strepen (mits je alles tegelijk wilt draaien), moet je toch wel een hele beefy PC voor neer moeten zetten.

Ik heb zelf een opstelling met twee devices, een PC met redelijke hardware die voor de meeste games prima is en daarnaast een server voor virtualisatie en testomgevingen. Het hele zooitje, inclusief randapparatuur heeft me toch minstens €2500 gekost. En dit is dan nog niets in vergelijking met netwerken van de meeste (networking) Tweakers. Je zult echt moeten beslissen wat je wilt, óf goed kunnen gamen, óf een virtualisatie/workcenter. Anders ga je te veel op performance inleveren.

• timmie1
MusicMaikel schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:00:
[...]

Het is al beter inderdaad, maar om je hele lijstje af te kunnen strepen (mits je alles tegelijk wilt draaien), moet je toch wel een hele beefy PC voor neer moeten zetten.

Ik heb zelf een opstelling met twee devices, een PC met redelijke hardware die voor de meeste games prima is en daarnaast een server voor virtualisatie en testomgevingen. Het hele zooitje, inclusief randapparatuur heeft me toch minstens €2500 gekost. En dit is dan nog niets in vergelijking met netwerken van de meeste (networking) Tweakers. Je zult echt moeten beslissen wat je wilt, óf goed kunnen gamen, óf een virtualisatie/workcenter. Anders ga je te veel op performance inleveren.
@MusicMaikel
De hoofdzaak nu is dat het systeem vooral geschikt moet zijn voor games, studiewerk, multimedia en beeldbewerking. En upgradable, voor als ik later iets krachtigers of anders zou willen. Mocht het later allemaal wat professioneler worden, dan wil ik graag bijvoorbeeld wat extra RAM of een beefy kaart kunnen bijzetten.

Uiteraard hoeft niet alles tegelijk te draaien!

Wat vaak voorkomt: Multitasken als in meerdere browser vensters open, word open, muziekspeler open, IM software open en Visual Studio. Of een game draaien en een muziekje erbij. Of RDP, IM en Visual Studio tegelijk.

Heb je evt. een suggestie voor een uitbreiding of verandering van bovenstaande build? En kun jij misschien iets zeggen wat betreft compatibiliteit van moederbord met de boven genoemde behuizing?

• -The_Mask-
  • Niet online
timmie1 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 19:06:
[...]

Fijn, bedankt voor je bericht. Ik heb inmiddels het budget verhoogd tot €1000,00. Zouden er binnen dat budget meer mogelijkheden zijn om toch nog wat extra's aan grafische en multitask kracht toe te voegen? Wat denken jullie daarvan, @MusicMaikel @RoaDHouse ?
Je kunt dan een Ryzen 7 3700X nemen, 32GB werkgeheugen, beter mobo, 1TB SSD en een snellere videokaart bijvoorbeeld.
Nog één vraagje over de voeding, levert deze wel genoeg vermogen en aansluitingen voor een evt. toekomstige upgrade van bijv. een paar extra opslagschijven en een DVD-RW station?
Gemakkelijk, de voeding is al zeer ruim.
En is het door jou geselecteerde moederbord geschikt voor de beschikbare case? Aangezien ik zie dat dit een bord is voor Micro-ATX, terwijl er in de case alleen ATX en Mini-ATX gegraveerd staan.
Er bestaan geen behuizingen die geen mATX ondersteuning hebben en wel mITX en ATX ondersteunen, omdat mATX tussen beide zit en dezelfde bevestigingsgaten gebruikt.

AMD Nieuwsdiscussie

• timmie1
-The_Mask- schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:14:
[...]

Je kunt dan een Ryzen 7 3700X nemen, 32GB werkgeheugen, beter mobo, 1TB SSD en een snellere videokaart bijvoorbeeld.
Fijn! Wat vindt jij van deze build?
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 335,-€ 335,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 75,-€ 75,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 625,-€ 625,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 88,90€ 88,90
1VoedingenBitFenix Formula Gold 550W€ 67,51€ 67,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.191,41

Ik zie dat de voeding niet modulair is, wellicht is modulair handiger om de overdaad aan kabels wat te beperken. Heb jij misschien een suggestie voor een soortgelijke, modulaire voeding?
[...]

Gemakkelijk, de voeding is al zeer ruim.

[...]

Er bestaan geen behuizingen die geen mATX ondersteuning hebben en wel mITX en ATX ondersteunen, omdat mATX tussen beide zit en dezelfde bevestigingsgaten gebruikt.
Duidelijk! Bedankt voor de toelichting.

• timmie1
Inmiddels zit ik op de volgende build:

1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 335,-€ 335,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 75,-€ 75,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 625,-€ 625,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 84,-€ 84,-
1VoedingenBitFenix Formula Gold 550W€ 67,51€ 67,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.186,51

De Geforce GPU is mij aangeraden vanwege de betere ondersteuning van Nvidia.

Ik twijfel nog tussen dit Asrock moederbord en bijv de pricewatch: Gigabyte Aorus X570 ELITE of pricewatch: Gigabyte B450 Aorus Elite of pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX, maar ik kom er niet uit wat precies de meerwaarde is van deze moederborden behalve de RGB.

Iemand een op- of aanmerking over deze build? Zo nee, dan bestel ik dit morgen...
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee