Netwerk heel erg traag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HenryCheung
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-11-2021
Beste experts,

Ik heb probleem met mijn pc connect naar normaal internet. Laatste tijd krijg ik heel erg langzaam internet snelheid. Wanneer ik Windows update gedaan heb, heeft mijn internet download snelheid op maximaal op 250 Mbit/s en download snelheid 25 Mbit/s. Volgende dag krijg ik download snelheid op ±6 Mbit/s en download blijft op 25 Mbit/s. Weet iemand waar dit probleem aanleggen? Hoe kan ik dit probleem opsporen?

Mijn PC gegevens:
-Intel i5-6400
-Windows 10 pro 64 bits
-SSD harddisk
-intern geheugen 16 GB

Ik heb ook contact met Ziggo en gecheckt op internet maar geen probleem gevonden. Laatste tijd heb ik ook heel veel niet gebruiken software weggehaald.

Kan iemand mijn probleem helpen? Alvast bedankt! _/-\o_ _/-\o_
...

Alle reacties

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 01:53
Linux live cd geprobeerd en getest?

PSN: plexforce (ps4)

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:23
Heb je hem bedraad of draadloos verbonden?
Bij bedraad als eens een andere kabel geprobeerd.
Bij draadloos hoever zit je ervan af en welke kaart gebruik je.

Je zegt na een update dat ie traag is heb je de update al terug gedraaid of gekeken of er nieuwe drivers zijn voor je netwerkkaart.

• HenryCheung
Mijn pc is aangesloten met kabel internet. Ik heb ook andere internet kabel geprobeerd.

• HenryCheung
WeHoDo schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:27:
Linux live cd geprobeerd en getest?
Linux? Ik heb deze niet getest.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:40

lier

MikroTik nerd

Mooi, kan je dat in ieder geval testen (om je OS uit te sluiten).

Hebben andere devices hier ook last van?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• HenryCheung
lier schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:57:
[...]

Mooi, kan je dat in ieder geval testen (om je OS uit te sluiten).

Hebben andere devices hier ook last van?
Rest werkt het goed alleen download snelheid niet optimaal.
Wil jij even meer vertellen over Linux live CD? Wat is dat? Hoe werkt dat?

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Je hebt niet persé een CD nodig. Sterker nog, dat is extreem onhandig.

Je kunt gewoon ubuntu downloaden, op een USB-stick zetten en ermee opstarten. Hier staat alles uitgelegd: https://tutorials.ubuntu....-a-usb-stick-on-windows#0

Verwijderd

HenryCheung schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:25:
Wanneer ik Windows update gedaan heb, heeft mijn internet download snelheid op maximaal op 250 Mbit/s en download snelheid 25 Mbit/s. Volgende dag krijg ik download snelheid op ±6 Mbit/s en download blijft op 25 Mbit/s.
Even terug naar het begin.

Vraag 1
Hoe vaak heb je Windows geupdate? 1x of meerdere keren?

Vraag 2
In bovenstaande zin gebruik je 4x het woord “download”. Maar ik denk dat je 2x download en 2x upload bedoelt. Klopt dat?

Vraag 3
Klopt deze volgorde?

- Windows Update
- Download 250 Mbps
- Upload 25 Mbps
- - - dag later - - -
- Download 25 Mbps
- Upload 6 Mbps

Vraag 4
Welke snelheid neem je af bij Ziggo? 250 down en 25 up?
HenryCheung schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:01:
Rest werkt het goed alleen download snelheid niet optimaal.
Vraag 5
Wat bedoel je met “rest”? De vraag van @lier was of andere apparaten wel de maximale snelheid halen die mogelijk is (zie ook vraag 4)

Voorlopige conclusie
Als je Windows machine op dag 1 na de update wel 250 Mbps kan halen en andere bekabelde apparaten de maximale snelheid halen uit vraag 4, is het zeer waarschijnlijk een software probleem. Als het lukt met de Linux installatie op USB of CD, en de snelheid onder Linux is normaal, dan is het bewezen een software probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryCheung
Verwijderd schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:44:
[...]

Even terug naar het begin.

Vraag 1
Hoe vaak heb je Windows geupdate? 1x of meerdere keren?

Vraag 2
In bovenstaande zin gebruik je 4x het woord “download”. Maar ik denk dat je 2x download en 2x upload bedoelt. Klopt dat?

Vraag 3
Klopt deze volgorde? Ja klopt

- Windows Update
- Download 250 Mbps
- Upload 25 Mbps
- - - dag later - - -
- Download 25 Mbps
- Upload 6 Mbps

Vraag 4
Welke snelheid neem je af bij Ziggo? 250 down en 25 up? Ja.

[...]

Vraag 5
Wat bedoel je met “rest”? De vraag van @lier was of andere apparaten wel de maximale snelheid halen die mogelijk is (zie ook vraag 4)

Voorlopige conclusie
Als je Windows machine op dag 1 na de update wel 250 Mbps kan halen en andere bekabelde apparaten de maximale snelheid halen uit vraag 4, is het zeer waarschijnlijk een software probleem. Als het lukt met de Linux installatie op USB of CD, en de snelheid onder Linux is normaal, dan is het bewezen een software probleem.
Ik denk ook de software probleem zijn. Weet jij hoe kan ik opsporen welke software probleem doet? Heeft iemand een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
HenryCheung schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:56:
[...]

Ik denk ook de software probleem zijn. Weet jij hoe kan ik opsporen welke software probleem doet? Heeft iemand een idee?
Het zou helpen als je de vragen die mensen je stellen probeert te beantwoorden. Op deze manier kunnen we je hier niet helpen. We hebben geen glazen bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Ik denk ook de software probleem zijn.
Op basis van welke feiten en meetingen ben jij tot de conclusie gekomen dat dit aan "software" ligt

indien je gokt .. waarom gok je dat ? zeg 20 tot 100 woorden is een goeie start om de boel uit te leggen

en zoek het verschil eens op voor megaBIT en megaBYTE hoe reken je om tussen die 2 ?
Weet jij hoe kan ik opsporen welke software probleem doet? Heeft iemand een idee?
Wat is traag, 50 rijden over een lege weg of gemiddeld 50 rijden van rotterdam naar gronigen wegens file(s) en spitstijden.

Kortom van jou PC naar een server van ziggo mag je 70% tot 100% snelheid verwachten die men adverteert

Maar waar houd ziggo op en ga je "internet" op .. tja dan is alles aan de goden overgelevert en niet zeuren zeg maar.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I’m under the impression you are not fluent in Dutch, no problem though. I’ll try and simple it down.

Je hebt niet alle vragen beantwoord.
(You didn’t answer all question)

Wil je de vragen steeds tussen deze [quote] en deze [/quote] tags zetten?
(Could you put the question between these [quote] and these [/quote] tags?)

Of beantwoord ze per nummer. Vraag 1 -> Antwoord 1. Vraag 2 -> Antwoord 2 etc.
(Or answer them referencing the number. Question 1 -> Answer 1. Question 2 -> Answer 2 etc.)

Vraag 5 is belangrijk (Question 5 is important)
Zijn er andere apparaten waarmee je wel 250Mbps down en 25 Mbps up haalt?
(Are there any other devices, with which you can reach 250Mbps down and 25 Mbps up?)

Test de snelheid op het andere apparaat met een kabel. Het kan ook draadloos, maar dan moet je WiFi zeker ook 250Mbps halen.
(Preferably test the downloadspeed speed on another device with a network cable. You can test the speed on another device through wireless connection, but your WiFi must definitely support at least 250Mbps)
We willen eerst nagaan of er een probleem is met je netwerk. Pas nadat we kunnen concluderen dat er geen problemen zijn met je netwerk, kunnen we kijken naar je niet werkende Windows machine.
(We are first trying to determine whether there is something wrong with your network. Only after we can conclude that there is no issue with your network, we can focus on your faulty Windows machine.)

Als het lukt om Linux op USB te zetten en je krijgt een normale snelheid, dan bewijs je dat de software op de machine de veroorzaker is (bijvoorbeeld Windows, de drivers van de netwerkkaart of de firewall).
(If you can manage to run Linux on a USB drive and get a normal speed, you prove the cause is within the software on the machine (e.g. Windows, the network drivers or a firewall for example))
Pagina: 1