low level format

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
ik heb een prob.

ik heb namelijk een HD (fujitsu mpc3064at) en die zoekt ongelooflijk langzaam, als je een bestand wilt openen gaat me dat toch traag...nu heb ik hem al een paar keer 'gewoon' geformat, maar nu d8 ik, laat ik hem eens low-level formatten, maar hoe gaat dit? en heeft dit eigenlijk wel zin??

thnx
greetz

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:49
Is die harde schijf niet gewoon traag? Als ik het juist heb is die schijf maar 5400RPM.

Na wat zoeken heb ik de volgende specs kunnen vinden.

Fujitsu MPC3064AT 6,4GB 256K 5400rpm 10ms

Hij heeft een hoge seektime, wat het zoeken naar bestanden idd traag kan maken. Mijn gloednieuwe Maxtor op 5400rpm is ook niet echt snel.

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Zouk nie doen...

LL format heb je in 2 smaken: een echte LL-format (voornamelijk SCSI-schijven), die je hele harde schijf kan vernielen, en een nep LL format, die alleen maar nullen naar je HD schrijft (voornamelijk IDE schijven).

In alletwee de gevallen is het niet de oplossing voor je probleem.

Specs? Zie ondertitel...

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 15:36

d-Frag

74% completed

Denk eerder dat het probleem in een heel andere hoek te vinden is.
Zet je snelheid FF een paar MHZ'jes terug naar 133mhz.
Het zou me niks verbazen als je geheugen/proc. fouten maakt, dit wil de boel ook nog wel eens vertragen.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• OGangstah
neeh neeh dit is het allemaal niet, ik heb de schijf al in verschillende computers geprobeert, en hij is in alle comps. zo langzaam, zelfs in een TB1400!!

en hij is nu zlefs zo fucked up dat de bios het ziet als een 9GB hd en ik er niet meer van kan booten!!

heeft niemand en 0-format util van fijutsu (ofzo)

en het is niet dat hij gewoon langzaam is, maar ECHT langzaam, win opstarten op onderstaand systeem (zie specs) duurt 5 min!!

thnx

Verwijderd

dat low-level-formatten is toch niet gezond voor je hdd

in paar vorige posts las ik dat je daar je hele hdd mee naar de ***** helpt :(

helpt opnieuw partitioneren niet??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

of we gaan een gezellige DEBUG uitvoeren op de hdd, die wel lekker gaat werken.

• OGangstah
plz iemand? ik ben radeloos!!!!

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Terugsturen naar Fujitsu (hopelijk binnen de garantie) en vragen om een nieuwe?

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Wen er maar aan, Fujitsu schijven ZIJN langzaam. :) Ik heb een 5,2 Gb Fujitsu 5400 RPM van een jaar of 3 oud, die zit nu in m'n P166. Hij heeft nou niet een echt hoge doorvoersnelheid. Een laptopschijfje van een vriend van mij was maar net iets langzamer.
Maareh, als je dacht dat IBM's stil waren, bij een Fujitsu twijfel je er zelfs aan of dat ie wel aan staat.

Wanneer je 'm in andere computers stopt, wordt ie volgens mij niet sneller van hoor. (Is het ding eigenlijk wel UDMA/33 ??)
Maar 5 minuten duren om op te starten is wel ERG lang. ZO langzaam is ie nou ook weer niet. Maar ik betwijfel of je dat met een low level format oplost, misschien lopen de lagers niet helemaal soepel meer ?? Tsja, je kan proberen om naar Fujitsu te bellen, maar of je dan een nieuwe krijgt.

Verwijderd

[quote]Op maandag 30 juli 2001 03:22 schreef OGangstah het volgende:
ik heb een prob.

ik heb namelijk een HD (fujitsu mpc3064at) en die zoekt ongelooflijk langzaam, als je een bestand wilt openen gaat me dat toch traag...nu heb ik hem al een paar keer 'gewoon' geformat, maar nu d8 ik, laat ik hem eens low-level formatten, maar hoe gaat dit? en heeft dit eigenlijk wel zin??

thnx
greetz
[/quote
hang hem aan hetinfuus op www.pcpitstop.com
kun je zien wat er fout is en alle andere probleemtjes weergeven.
succes:?
gerrit
Pagina: 1