Vraag

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:29
Beste tweakers,

Normaal kan ik dit soort zaken zelf makkelijk oplossen maar hier kom ik niet uit. Er is ook geen patroon OID.

Het gaat om de volgende router: TP-Link Archer C1200

Dit lampje: https://imgur.com/a/GdnkF1G

Stroom eruit en na 30 sec erin is voldoende om hem weer aan de praat te kunnen krijgen. Niks doen en lang wachten werkt ook.

Handleiding geeft het volgende aan: The router’s Internet port is connected, but the internet service
is not available.

De modemrouter van ziggo dient als modem, router is uitgeschakeld.

Aangezien een power cycle het probleem oplost lijkt het aan de tp-link te liggen maar ik kan maar niet vinden wat. Iemand enig idee?

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

bulletproof93 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:14:
...
De modemrouter van ziggo dient als modem, router is uitgeschakeld.
...
Als het goed is, heeft je tp-link niets op internet te zoeken; 't ding staat als access point ingeschakeld.
Is er verder een probleem behalve dat 't lampje brandt? Stukje duct tape doet wonderen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:36

lier

MikroTik nerd

Brahiewahiewa schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:34:
Als het goed is, heeft je tp-link niets op internet te zoeken; 't ding staat als access point ingeschakeld.
Is er verder een probleem behalve dat 't lampje brandt? Stukje duct tape doet wonderen
Ik lees juist dat de Zigge modemrouter in bridge staat.

Welke firmware staat op de TP-Link?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• bulletproof93
Brahiewahiewa schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:34:
[...]

Niet helemaal duidelijk in mijn post geweest, internet valt weg. Ik heb de router van ziggo uitgeschakeld dus hij hij funcioneert niet als acces point.
lier schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:58:
[...]

Ik lees juist dat de Zigge modemrouter in bridge staat.

Welke firmware staat op de TP-Link?
2.0.2 Build 20180118 rel.38979

Up-to-date

Verwijderd

bulletproof93 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:06:
Niet helemaal duidelijk in mijn post geweest, internet valt weg. Ik heb de router van ziggo uitgeschakeld dus hij hij funcioneert niet als acces point.
Het uitschakelen van de router in het Ziggo verandert uiteraard niets aan de functionaliteit van de TP-link, maar ik begrijp dat je de TP-link als router gebruikt.

Even vanuit praktisch perspectief: waarom staat je Ziggo router uit? Het is meestal handiger en veiliger om de router + NAT/firewall aan te laten staan. In ieder geval zou ik dat nu doen zodat je weer een stabiel netwerk hebt. Dan kun je daarna verder met de TP-link.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Al eens een factory reset gedaan, en configuratie als nieuw device uitgevoerd ?

WAN kabel nog wel ok ?

[ Voor 14% gewijzigd door FreshMaker op 05-09-2019 17:57 ]

• bulletproof93
FreshMaker schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:56:
Al eens een factory reset gedaan, en configuratie als nieuw device uitgevoerd ?

WAN kabel nog wel ok ?
Ja alles opnieuw ingesteld, kabel nog niet getest. Ga ik dat ook even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmmaJK
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 24-11-2021
En ik heb hier vanavond nou ook precies last van ... precies hetzelfde lampje brandt oranje. TP-link staat aangesloten op Ziggo modem . Alle eerste lampjes van het modem branden gewoon. Alleen de lampjes van de TP- Link archer c50 ac1200 knipperen allemaal , hoort dat ?
Pagina: 1