Toon posts:

Na 9 jaar trouwe dienst aflosser voor i7-870 gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• amp9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-03 22:28
Na 9 trouwe dienst jaren is het tijd voor vervanging.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Foto bewerking met Lightroom 6
- Video edit (toekomst plan, geen idee welk programma)
- Gaming (BF V) voorlopig 1080P 60Hz (wil naar 1440p maar kan geen grotere monitor kwijt dan 24 inch (suggesties)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen maximum, als het maar zinvol is en toekomst bestendig.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie huidige inventaris, voorlopig wil ik de huidige HDD, MX-300 en Videokaart behouden. Behuizing bevalt eigenlijk prima, op de power knop aan de bovenkant na en gebrek aan usb3.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7 870€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenMSI P55-GD65€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB€ 219,-€ 219,-
1Interne harde schijvenToshiba X300 (retail), 4TB€ 104,50€ 104,50
1BehuizingenLian Li PC-7FN€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 2 Rev. B€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internHyperX HX316C10FBK2/8€ 41,96€ 41,96
1Geheugen internKingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 49,95€ 49,95
1VoedingenSeasonic M12II 520W€ 87,94€ 87,94
1Solid state drivesCrucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial M500 2,5" 120GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX300 2,5" 525GB€ 145,90€ 145,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 649,25

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 335,-€ 335,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 209,90€ 209,90
1CasemoddingLian Li BZ-U08B Multi-Panel USB 3.0€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,74€ 50,74
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESE€ 155,99€ 155,99
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 86,91€ 86,91
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 120,66€ 120,66
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 959,20

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren. RGB en looks binnen in behuizing niet belangrijk (kast is dicht ;) )

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Beetje stil?

Ga je overklokken?
Laag hangend fruit is altijd leuk, maar het is geen hobby. Hoop het geheugen iets hoger te klokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Hebben jullie nog op en of aanmerkingen? Nog besparingen mogelijk? Hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang maar teveel betalen is ook niet nodig. Hoop met de geplande upgrade toch weer een aantal jaren verder te kunnen al verwacht ik niet dat het weer 9 jaar word O-).
Verder suggestie voor nieuwe case fans (1x120mm outtake en 1x 140mm intake) zonder gelijk de hoofdprijs te betalen.
Ik weet dat 32GB geheugen (nog) niet nodig is maar het is no redelijk goedkoop. Later upgraden geeft ook weer verminderde prestaties door 4 module ipv 2.

Alle reacties

• herman1003
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-03 00:16
ziet er prima uit, alleen zo'n duur moederbord lijkt me een beetje overbodig, vooral met een dichte kast. Ik zou gewoon een B450-bordje nemen zoals de MSI B450 Tomahawk MAX. Of is er een bepaalde reden dat je dit bord hebt gekozen?

• amp9
ik verwacht dat de videokaarten over een aantal jaar PCI-e 4.0 gebruiken en hoop met dit moederbord iets langer future proof te zijn. Ook heb ik het liefst een Intel netwerk chip en twee keer M2, als ik dan ga kijken in de pricewatch scheelt het nog een 70 euro met een B450 / X470 moederbord.

• Mortov Molotov
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-03 20:19
Ziet er goed uit. Wel een vraag: waarom probeer je die 3700x niet even uit met de stock cooler. Wie weet valt het mee en kan je 50 euro besparen. En valt het toch tegen, dan kan je alsnog achteraf een custom cooler erin steken.

• amp9
Ik ken mezelf een beetje, als het me niet bevalt duurt het weer een jaar voordat ik het oplos. Maar zit ik me al die tijd wel te ergeren.

Iemand nog enig idee voor de case fans? Heb al zitten zoeken maar geen idee hoeveel m3/h je nou echt nodig hebt. Kan natuurijk de Noctua NF-A14 industrial nemen maar zoiets is gelijk €30 per stuk, beetje duur voor mijn gevoel.

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-03 14:25
Noctua Industrial zijn luidruchtig en je wilde stilte. Dan kun je het beste een paar Be Quiet Silent Wings 3 erin knallen. Houden alles koel en zijn fluisterstil.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:04
Je gaat waarschijnlijk niet al te veel extra koeling nodig hebben voor die x3700, het blijft een 65watt tdp cpu (95watt 100% load). Dus idd, pak een paar mooie casefans en voor normaal gebruik zou je nergens last van moeten hebben.

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-01 17:43
amp9 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:27:
Ik ken mezelf een beetje, als het me niet bevalt duurt het weer een jaar voordat ik het oplos. Maar zit ik me al die tijd wel te ergeren.

Iemand nog enig idee voor de case fans? Heb al zitten zoeken maar geen idee hoeveel m3/h je nou echt nodig hebt. Kan natuurijk de Noctua NF-A14 industrial nemen maar zoiets is gelijk €30 per stuk, beetje duur voor mijn gevoel.
Dat heeft geen zin, je case heeft een zeer slechte design qua airflow. Als je echt betere airflow wil kun je beter een nieuwe case nemen. Ik snap ook niet echt waarom je de case wilt houden, je zegt dat hij bevalt maar hij heeft gebreken waar je je aan ergert?

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:23
amp9 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:48:
... (wil naar 1440p maar kan geen grotere monitor kwijt dan 24 inch (suggesties)...
Een 24" scherm van 9 jaar geleden heeft misschien wel iets meer bezel dan de schermen nu. Meet even op welke ruimte je hebt in cm. Daarmee kun je ook filteren in de PW. Let daarbij op dat hoogte een beetje hit-and-miss is. Niet alle schermen worden op dezelfde manier opgenomen qua hoogte. Denk aan met/zonder voet of hoogste/laagste stand.

Addicted to silent computing

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee