[Tadaam - Be 4G-ISP/TV] Evaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 12:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vpr7n3BOjDHdI2cjo4mLwrvD/full.png

Zoals jullie al wel op de frontpage kunnen lezen, is Tadaam gelanceerd en is reeds bruikbaar.
In dit topic wil ik mijn eerste ervaringen als gewone eindgebruiker zonder connecties met Tadaam delen, en sta uiteraard open voor vragen die jullie hebben.

Frontpage posts
nieuws: Telenet introduceert spin-off Tadaam met internet en tv 'zonder volum...
nieuws: Belgische provider Tadaam beperkt snelheid eventueel bij verbruik van...

Wandelgangen
De algemene informatie krijg je wel uit de frontpage posts. Hieronder zal ik extra informatie die ik te weten kom proberen neer te pennen.

Tadaam is het resultaat van een groep ontwikkelaars die de infrastructuur van Telenet gebruiken om hun diensten aan te bieden. Hoe de bedrijfsstructuur in elkaar zit is moeilijk te achterhalen. De Terms and Conditions en GDPR policy maken alleen melding van het ondernemingsnummer van Telenet, daaruit kunnen we afleiden dat het eigelijk geen apart bedrijf is, maar eerder een onderdeel van Telenet.

In de wandelgangen heb ik opgevangen dat het voornamelijk bedoeld is voor het Franssprekende deel van België, waar de penetratie van Coax en koper in afgelegen gebieden onvoldoende is.

Bestelling
Om het eens uit te proberen, heb ik me een Tadaam Premium plan besteld.
De hele ervaring van bestellen tot online gaan via de Tadaam router is niet enkel snel maar vooral héél gebruiksvriendelijk: bestelproces, pakket ontvangen, installatie, verbinden en online gaan, het voelt allemaal heel hard 2019 en is super gemakkelijk - dit is de eerste keer dat ik zou durven zeggen "dit kan m'n ma zelfs".

Een kort (letterlijk) overzicht:

3/9 19:18Tadaam Premium besteld
3/9 21:16e-mail van Tadaam waar ik al een gebruiker/paswoord kan aanmaken, én inloggen op de TV app
3/9 22:16e-mail van Tadaam dat de box al verstuurd was met BPost
4/9 11:51pakket thuis ontvangen
4/9 18:00box uitgepakt, in de stroom gestoken, QR code gescanned en ik was online.

Als je de uren in het overzicht hierboven leest, dan zie je dat ik op minder dan 24 uur online was. Dat is ongezien, dat heb ik nog bij geen enkele ISP ooit meegemaakt in België.

Alle informatie die beschikbaar is op het internet (reviews, nieuws, ...) maken weinig melding van het feit dat dit een losstaand product is, waar je géén infrastructuur voor moet hebben, waar je geen bestaande setup voor nodig hebt, en helemaal onafhankelijk bent van andere bedrijven, je hebt enkel contact met Tadaam.
Waar iedereen aan voorbij gaat is dat bij een coax of koper internet aansluiting er al bestaande infrastructuur aanwezig moet zijn. Opmerkingen als "ik was bij Scarlet One ook online op 2 dagen!" - dat kan wel waar zijn, maar dan gebruik je een coax of koper aansluiting die al aanwezig was. Als er nog niets van infrastructuur aanwezig is, dan kan ik mij niet inbeelden dat dat op minder dan 24 uur in orde kan gebracht worden. Meestal zit de planning van techniekers/installateurs zo vol dat je er dagen op mag wachten (om niet te zeggen weken).

Hardware
De hardware van de box zelf is een Huawei B528s.

Hetzelfde model dat al in de Pricewatch staat onder de Vodafone noemer.
pricewatch: Huawei B528S (Vodafone Gigacube)

Hij heeft een LAN (RJ45) en een telefoon (RJ11) aansluiting. Er zit een naamloze opdrukloze simkaart onderaan in, en achter een klepje zitten nog TS9 aansluitingen om een externe 4G antenne aan te sluiten. Vooraal vind je de statusleds en de WPS knop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zrBXcEGwT98DCPMO13CO7saR/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kOxuOUtHLjW5fXEyDaqXR0SQ/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gSkWuyHk8DX9ydbtpevo22yx/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F0Pu3cERbSj0wRJPfnOKEzjr/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WqttHN5dlE5AjY1id0akXp7j/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mpdS3WmdTmaKg0wPf4kVzoDt/thumb.jpg

Connectiviteit
Op m'n clients zie ik dat die IPv6 adressen toegedeeld krijgen, alsook een IPv4 adres 188.189.1xx.6x
Surf ik naar whatismyIP dan zie ik daar ook het IPv6 adres, dus het lijkt wel alsof connectiviteit via IPv6 gaat. Dit moet ik nog wat verder onderzoeken.

Ook haal ik met gemak de geadverteerde snelheid, dit is zo'n slordige 50Mbps, maar dit is uiteraard heel afhankelijk van waar je je bevindt. Hier staat de box gewoon op m'n bureau op het werk, achter driedubbel glas op een bedrijfsterrein waar ik zeker niet de enige 4G verbinding zal zijn.

De APN is tadaam.telenet.be en blijkbaar staat standaard roaming aan.

Configuratie/Settings
De web interface van de Huawei is afgesloten, zo draait er wel een webserver op poort 80 en 443, maar deze is leeg en geeft geen informatie. Verder staat alleen poort 53 open voor DNS, en voor de rest niets.

Een nmap scan van het publieke IP geeft enkel aan TCP113 openstaat (mogelijk voor configuratie via http://my.tadaam.be.

Hoe dat ik het geflikt heb weet ik niet, maar ineens kan de Huawei HiLink app op iOS verbinden, en kan ik enkele instellingen bekijken en aanpassen.

Hieronder enkele screenshots die zichzelf uitwijzen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cyhIfGfFMvdNJJ8AghVgoawM/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Rs5b4UA8N3OPDniW1ELm3Dvb/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5RUDadVCQ6bHQ1eJUylGVU7K/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NeKj7n3lhi5niJ4cNxIFWjrj/thumb.jpg

De 300GB heb ik zelf ingesteld, deze komt dus bijvoorbeeld niet automatisch door.

Installatie
Dit is een verschrikkelijk kort puntje, want het duurde niet langer dan een minuut om met Tadaam online te geraken.

1) Voorzie de Huawei van stroom
2) Wacht minder dan 10 seconden om de 'signal' LED van groen naar blauw te zien gaan
3) connecteer met de Wi-Fi

That's it. Done. Geen geneuzel met kabels of afspraken met techniekers of wachten op administratie van dienst X of Y. Inpluggen en verbonden. Lijkt wel 2019 te zijn...

beta
De Tadaam dienst is gloednieuw, en er zijn dus een paar dingen die nog niet goed werken. Zo kan ik van op m'n iOS apparaten niet aan de my.tadaam.be website, vanop macOS werkt dat wel. Als er nog puntjes zijn dan zal ik ze hier wel melden. Mijn bevindingen over het TV gedeelte pen ik later ook nog neer.

[ Voor 8% gewijzigd door Shaidar op 05-09-2019 16:18 ]

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Shaidar mooi topic! Ik heb je titel even gewijzigd, zodat het meer in lijn ligt met de rest van de topics.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 05-09-2019 15:43 ]

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 09:11
Kan je nog wat screenshotjes/ervaringen delen over de tv app? Op de iPad en Apple TV wil ik persoonlijk vooral weten 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
Thx voor de review. Ben het ook aan het bekijken om Orange buiten te gooien voor dit. Eindelijk is er een provider met een concept om te kijken via apps op alle platformen.

Zou je wel eens kunnen bekijken hoeveel data erdoor gaat door gewoon TV te kijken? 300GB per maand om alles te streamen langs die weg... Dat vind ik wel tricky...

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1251322

Kan je van de modem via ethernet zaken aansluiten?
Zou de snelheid van de premium voldoende zijn om tv te kijken, wat te surfen en twee gamende kinderen te voorzien? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 15:19
Vaganzza schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:56:
Thx voor de review. Ben het ook aan het bekijken om Orange buiten te gooien voor dit. Eindelijk is er een provider met een concept om te kijken via apps op alle platformen.

Zou je wel eens kunnen bekijken hoeveel data erdoor gaat door gewoon TV te kijken? 300GB per maand om alles te streamen langs die weg... Dat vind ik wel tricky...
Er wordt gezegd dat je na die 300GB wel nog voldoende snelheid hebt om TV te kijken, dus dat is een minder issue denk ik? Telenet Smalband is ondoenbaar, dit lijkt me een veel beter alternatief voor Telenet internet + tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ik heb me net geregistreerd, en kreeg deze mail:
Hallo cocico,
Bedankt om als één van de allereersten voor TADAAM te kiezen. Uw TADAAM-bestelling is nu bevestigd!

We hebben echter veel bestellingen ontvangen en zijn nu tijdelijk uitverkocht! We zullen je pakket dus morgen niet kunnen leveren. Geen zorgen echter, we zijn vollop bezig met het maken van nieuwe TADAAM-paketten. We doen ons best zodat je nog deze week en ten laaste begin volgende week je TADAAM-pakket in ontvangst kan nemen.

Maar er is ook goed nieuws! Als een bedankje om als één van de eerste TADAAM te worden krijg je de eerste maand aan slechts 5 euro.

Mocht dit een probleem zijn, is het geen probleem om je bestelling alsnog te annuleren. Stuur ons dan gewoon een mailtje naar support@tadaam.be of stuur een sms naar 0460/23 23 20.

Het TADAAM team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
cocico schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:59:
[...]

Er wordt gezegd dat je na die 300GB wel nog voldoende snelheid hebt om TV te kijken, dus dat is een minder issue denk ik? Telenet Smalband is ondoenbaar, dit lijkt me een veel beter alternatief voor Telenet internet + tv :)
In de policy staat letterlijk:
" Concreet betekent dit dat van zodra je verbruik meer dan 300GB bedraagt in de lopende periode dan kan het zijn dat we je snelheid terugbrengen naar 5Mbps"
https://tadaam.be/legal

Telenet smallband is 10Mbps down en 1Mbps up... Dus werkbaar zou ik 5Mbps allerminst noemen.

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
ik haal nooit maar dan ook nooit die snelheden van Telenet smalband. Dat is tergend langzaam en lijken mij meer 56Kbps snelheden van vroeger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geronimo789
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-06 14:49
Ik heb er ook eentje besteld voor het buitenverblijf, eerste indruk is zeer positief. Hardware werkt goed en de setup is kinderlijk eenvoudig zoals beloofd. Ik ben geen fan van de vergrendelde management interface, zeker niet gezien de settings op de website zich beperken tot WiFi naam en wachtwoord. Geen poort forwards, aanpassing subnet, ...

Dat terzijde, aangenaam verrast van de snelheid. Speedtest komt op een parallelle 30 mbit terecht en een Ping van sub 30 ms. Ik moet er wel aan toevoegen dat dit op een locatie is met perfecte ontvangst vh base netwerk.

Tv kan ik nog niet veel over zeggen, nog geen decoder gekocht, ik wacht even tot dinsdag om te zien wat Apple aankondigt op Apple TV vlak alvorens er eentje te bestellen. De tablet app werkt wel zoals het hoort, maar is heel basic. Geen idee of casten/AirPlay ondersteund worden, ik heb niet de kans gehad om dit te testen (niet de nodige hardware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:44
geronimo789 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:58:
Ik heb er ook eentje besteld voor het buitenverblijf, eerste indruk is zeer positief. Hardware werkt goed en de setup is kinderlijk eenvoudig zoals beloofd. Ik ben geen fan van de vergrendelde management interface, zeker niet gezien de settings op de website zich beperken tot WiFi naam en wachtwoord. Geen poort forwards, aanpassing subnet, ...

Dat terzijde, aangenaam verrast van de snelheid. Speedtest komt op een parallelle 30 mbit terecht en een Ping van sub 30 ms. Ik moet er wel aan toevoegen dat dit op een locatie is met perfecte ontvangst vh base netwerk.

Tv kan ik nog niet veel over zeggen, nog geen decoder gekocht, ik wacht even tot dinsdag om te zien wat Apple aankondigt op Apple TV vlak alvorens er eentje te bestellen. De tablet app werkt wel zoals het hoort, maar is heel basic. Geen idee of casten/AirPlay ondersteund worden, ik heb niet de kans gehad om dit te testen (niet de nodige hardware).
Casten/Airplay wordt nog niet ondersteund maar komt zeer binnenkort volgens de Support van Tadaam.

Je kan meer settings aanpassen via de Hilink app van Huawei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
geronimo789 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:58:
Geen poort forwards, aanpassing subnet...
Je zit achter CGnat (carrier grade NAT, NAT door de provider) op dat niveau kan je als gebruiker geen NAT instellen, dus zijn NAT portmaps op je Tadaam Box zowiezo nutteloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shaidar schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:56:
[...]

Je zit achter CGnat (carrier grade NAT, NAT door de provider) op dat niveau kan je als gebruiker geen NAT instellen, dus zijn NAT portmaps op je Tadaam Box zowiezo nutteloos...
Mijn zoon zijn xbox one bekabeld aan de TADAAM modem maar NAT is gemiddeld dus geen fortnite mogelijk. Je kan inderdaad geen aanpassingen doen op de box zelf. Zou Tadaam dit op verzoek kunnen aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Shaidar schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:56:
[...]

Volgens mij geen CGNat, wel gewone NAT op de Huawei modem zelf.

Hostname & User Agent
Your Hostname:
188.189.113.165 --> Public IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je NAT, UPNP dacht ik, dan openzetten? Sorry, ik ben een leek.
In wil gewoon mijn zoon zijn Xbox one volledig werkende krijgen, indien dit niet gaat is dit spijtig genoeg voor ons een dealbreaker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaidar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoliemaN
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 21:47
Vaganzza schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:24:
[...]

In de policy staat letterlijk:
" Concreet betekent dit dat van zodra je verbruik meer dan 300GB bedraagt in de lopende periode dan kan het zijn dat we je snelheid terugbrengen naar 5Mbps"
https://tadaam.be/legal

Telenet smallband is 10Mbps down en 1Mbps up... Dus werkbaar zou ik 5Mbps allerminst noemen.
Smallband bij Telenet basicnet komt bij mij op 0.88Mbps down en 0.13Mbps up, een eventuele smallband bij Tadaam van 5Mbps lijkt veel dragelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
Nog iemand problemen met de DNS op de doos zelf die vaak niet resolved? Probleem lijkt me opgelost wanneer ik mijn interface configureer met 8.8.8.8 of 1.1.1.1 ...

@Shaidar Je hebt gelijk ;)
De modem krijgt een extern ip 100.96.25.xxx.
WhatsMyIP geeft aan: 188.189.112.xxx

[ Voor 26% gewijzigd door bartgabriels op 09-09-2019 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Net mijn Box geïnstalleerd en Speedtest gedaan. Ik krijg veel meer dan waar ik recht op heb!
115Mbps down en 32Mbps up.

De tv app mist momenteel nog de Cast mogelijkheid maar ik kan me wel redden met de apps van de zenders.

De voucher van 80€ / gratis Mi Box S / Apple TV 4 vind ik, ondanks de koppelverkoop, wel een heel mooie geste net zoals de eerste maand aan 5€… Geeft echt wel het gevoel dat ze de early adopters in de watten leggen :-)

edit: 10/09 deze morgen was de snelheid helaas gezakt naar 36Mbps down en 30Mbps up. Lijkt er dus op dat de snelheid afgeblokt wordt :X

[ Voor 13% gewijzigd door cocico op 10-09-2019 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
Ik denk eerder dat dat te maken heeft me de druk op het netwerk. Snelheden zijn hier heel veranderlijk doorheen de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
ik had net hetzelfde voor bij de installatie. Snelheden worden idd afgekapt aan 30/30 of 50/50 indien zwaarder abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
quovadis25 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:41:
ik had net hetzelfde voor bij de installatie. Snelheden worden idd afgekapt aan 30/30 of 50/50 indien zwaarder abo.
Ik haal momenteel vlotjes 75/75 op de Telenet Speedtest.
Wat me wel opvalt: fast.com (van Netflix) geeft wel ruim lagere resultaten.

[ Voor 15% gewijzigd door bartgabriels op 10-09-2019 19:01 ]

Anoniem: 1253408

Is het mogelijk dat je geen sonos kan verbinden op deze WiFi... Ik heb normaal wel voldoende notie om dit in orde te krijgen maar hier lukt het me hoegenaamd niet...

Iemand suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 09:11
Misschien een domme opmerking, maar als je die sim-kaart in een iPad steekt i.p.v. die Huawei? Kan die dan de rol van hotspot overnemen? Oneindig internet op je iPad dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
300GB internet op je iPad voor 40/50€ per maand. In theorie. Volgens mij zullen ze dat wel blokkeren.

@Anoniem: 1253408 ik zal dit ook eens proberen, als dit niet zou lukken stuur ik Tadaam direct terug. Gisterenavond Netflix gekeken over Tadaam in 4K en dat ging probleemloos. Op mijn Android TV app op mijn Philips OLED naar een opgenomen programma kijken lukt vooralsnog niet, ik laat dus nog even mijn Telenet Internet + TV doorlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amigoo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2020
Hopelijk plaatsen ze hier snel een mast in mijn buurt. Anders zal ik helaas niet lang abonnee zijn. :-(
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8597168256.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1255486

Ik heb op 4 september het basisabo besteld en op 5 september geleverd gekregen.
Installatie duurde enkele minuutjes omdat ik met nog een groot aantal bekabelde toestellen werk zoals smart thermostaat e.d.

Ik heb smart-tv van Samsung met tizen die momenteel nog niet ondersteunt wordt, maar heb met voucher zo'n gratis mi box s besteld.

Tv-app is nog in ontwikkeling, vandaar dat het ook tv bèta heet denk ik. Het enige probleem dat ik soms ervaar is dat ik niet aan mijn opgenomen films kan, series zijn dan weer geen probleem. De mensen van tadaam zijn ervan op de hoogte, ik verwacht daar eerstdaags antwoord van. Zodra ik dat heb, post ik het hier

Internet werkt zeer goed, heb net eens gekeken naar mijn download en die staat nu op 588GB en ondervindt nog geen beperking in snelheid want speedtest geeft volgende resultaten down: 25,1 Mbps, up: 20,7Mbps, ping: 18ms, jitter: 6,9ms

• DevBru
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-04-2021
Kan er hier misschien nog eens iemand een update geven?

Hoe is de stabiliteit van het netwerk, kwaliteit van de TV, zenderaanbod, hoe zit het met de 300GB limiet, ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Over de limiet doen ze blijkbaar niet echt moeilijk.
De snelheid is soms heel goed, soms bedroeven slecht. Beloofde snelheid haal je in rustige momenten.
Ik ga intekenen op de Black Friday deal van €149 voor één jaar, en mijn Telenet Basic Internet & TV opzeggen. De lagere snelheid neem ik voor lief.
De app voor TV werkt naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevBru
cocico schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:20:
Over de limiet doen ze blijkbaar niet echt moeilijk.
De snelheid is soms heel goed, soms bedroeven slecht. Beloofde snelheid haal je in rustige momenten.
Ik ga intekenen op de Black Friday deal van €149 voor één jaar, en mijn Telenet Basic Internet & TV opzeggen. De lagere snelheid neem ik voor lief.
De app voor TV werkt naar behoren.
Wat is bedroevend slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Soms heb ik minder dan 1Mbps 🙁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevBru
cocico schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:40:
Soms heb ik minder dan 1Mbps 🙁
Wauw, dat is inderdaad wel bedroevend slecht ...
Ik ga Tadaam zelf aanschaffen als de Black Friday deal online komt, hopelijk hier stabielere resultaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quovadis25
DevBru schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:30:
[...]

Wauw, dat is inderdaad wel bedroevend slecht ...
Ik ga Tadaam zelf aanschaffen als de Black Friday deal online komt, hopelijk hier stabielere resultaten.
ik heb het sinds september en ik haal continu een snelheid van meer 25 Mbps. Kinderen zitten geregeld op hetzelfde moment op YouTube en zelf nog wat surfen dan en geen problemen hiermee.

Ook zat ik vorige maand over 700gb en heb ik steeds volledige snelheid gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevBru
quovadis25 schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:46:
[...]

ik heb het sinds september en ik haal continu een snelheid van meer 25 Mbps. Kinderen zitten geregeld op hetzelfde moment op YouTube en zelf nog wat surfen dan en geen problemen hiermee.

Ook zat ik vorige maand over 700gb en heb ik steeds volledige snelheid gehad
Dat is dan wel weer fijn om te horen!
Heb jij de premium versie of de standard versie? Hoe bevalt de TV app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
DevBru schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:30:
[...]

Dat is dan wel weer fijn om te horen!
Heb jij de premium versie of de standard versie? Hoe bevalt de TV app?
de standard versie.

Ook geen problemen met de TV app. Al moet ik wel zeggen dat ik niks opneem en niet zo heel veel tv kijk. Maar TV kijken op zich werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511661

Beste allen,

Ik heb vandaag net mijn Tadaam box ontvangen (ik heb het premium pakket gekozen).
Ik moet zeggen dat het internet vrij goed werkt, ik heb het toestel op een acceptabele plaats kunnen plaatsen wat bereik betreft via de Huawei HiLink app (Geeft meestal bovenste groene balkjes, niet de blauwe). Ik haal snelheden van maximaal 25Mpbs down en 16Mbps up wat niet super snel is maar zeker werkbaar.

Nu heb ik enkel een probleem met de app, vanaf ik deze open en wil inloggen met mijn e-mail of via de pincode gaat het scherm heel rap even over naar de user interface en dan meteen weer naar de aanmeld pagina, ligt niet aan het toestel heb het op enkele gsm's getest maar werkt op geen enkele.

Iemand die me hier mee kan helpen? Ik heb nog geen reactie van Tadaam zelf gekregen wegens dat deze maar antwoorden tot 17u

Alvast bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511661

Anoniem: 511661 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:20:
Beste allen,

Ik heb vandaag net mijn Tadaam box ontvangen (ik heb het premium pakket gekozen).
Ik moet zeggen dat het internet vrij goed werkt, ik heb het toestel op een acceptabele plaats kunnen plaatsen wat bereik betreft via de Huawei HiLink app (Geeft meestal bovenste groene balkjes, niet de blauwe). Ik haal snelheden van maximaal 25Mpbs down en 16Mbps up wat niet super snel is maar zeker werkbaar.

Nu heb ik enkel een probleem met de app, vanaf ik deze open en wil inloggen met mijn e-mail of via de pincode gaat het scherm heel rap even over naar de user interface en dan meteen weer naar de aanmeld pagina, ligt niet aan het toestel heb het op enkele gsm's getest maar werkt op geen enkele.

Iemand die me hier mee kan helpen? Ik heb nog geen reactie van Tadaam zelf gekregen wegens dat deze maar antwoorden tot 17u

UPDATE: Ik heb antwoord gekregen via Whatsapp van Tadaam en ze hebben mijn probleem opgelost! Prima klantendienst, had verder ook eens gevraagd of het mogelijk is om Tadaam te casten naar Chromecast en ze vertelde me dat dit in de nabije toekomst zal werken :)

Alvast bedank!

• DevBru
Ik heb net gebruik gemaakt van de Black Friday aanbieding besteld (€99 voor 6 maanden).

Benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quovadis25
DevBru schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:00:
Ik heb net gebruik gemaakt van de Black Friday aanbieding besteld (€99 voor 6 maanden).

Benieuwd.
als bestaande klant ook gebruik gemaakt van deze aanbieding :)

• DevBru
quovadis25 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:27:
[...]

als bestaande klant ook gebruik gemaakt van deze aanbieding :)
Jammer dat de 12 maanden actie niet meer van toepassing is 😅

• quovadis25
DevBru schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:33:
[...]

Jammer dat de 12 maanden actie niet meer van toepassing is 😅
idd had meteen ingetekend anders :D. Maar kom we gaan al niet klagen met deze aanbieding, welke andere providers doen zulke acties :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevBru
Mijn Tadaam is net aangekomen.

Snelheid via WIFI is ergens tussen de 20 en de 30 mbps. Hetzelfde als met mijn Proximus modem dus.
Als ik mijn PC aansluit via de netwerkkabel haal ik vlot de beloofde 50 mbps.

[ Voor 3% gewijzigd door DevBru op 29-11-2019 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNG128MB
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-07 13:55
De website trekt op niets ... wat kost dit nu per maand en is het echt onbeperkt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevBru
Is toch duidelijk? 99€ voor 6 maanden, nadien 40€ of 50€ per maand.

Er is een fair use policy: volledige snelheid tot 300 gb/per maand. Daarna MISSCHIEN een snelheid verlaging tot 5 mbps.

Tot nu toe is er echter bij nog niemand (toch niet dat ik weet) de snelheid effectief beperkt.

Edit:

Overzichtje van de snelheden hier:

Wifi op Xbox One: 50 mbps down, 40 up.
Wifi op smartphone: 10-25 mbps down, 20-30 mbps up.
Wifi op tv: 35-45 mbps (volgens YouTube), up weet ik niet.
Kabel in PC: 50-60 mbps down 40 up.
Kabel in TV: 50-80 mbps down (volgens YouTube), up weet ik niet.

4K spelen op TV via YouTube geen succes over wifi, veel lagg. Via kabel geen probleem.
Edit: Andere 4K tests op TV via YouTube werken wel goed, waarschijnlijk had ik op het moment van de eerste test slecht verbinding.
Op 1 scherm FHD YouTube en op de tv 4K YouTube op dezelfde moment ging ook zonder enige problemen.

Redelijk goede resultaten dus, enkel op de smartphone niet echt maar dat kan misschien wel aan het toestel liggen, is al redelijk oud.
De komende dag zal ik deze tests nog verschillende keren herhalen om te zien hoe stabiel/betrouwbaar het netwerk is.

Tot nu toe lijkt het netwerk best stabiel maar soms heb ik toch wel zeer slechte resultaten met de speedtest, 8/10 zijn goed, 2/10 minder.

[ Voor 63% gewijzigd door DevBru op 01-12-2019 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastienbo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-06 15:32
Weet je toevallig wat de gebruikersnaam en wachtwoord is van het tadaam apn ?

Ik vind het basistation nogal groot en zou graag men sim willen duwen in een mifi router zo dat ik geen 220v elektriciteit nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Voor de geïnteresseerden

Wij hebben hier thuis al een jaar lang Orange Flybox 4G internet. Dat is qua concept gelijkaardig denk ik (20 euro per maand, 200gb limiet). Is ook via 4G netwerk met zo'n Huawei router.
Wij werken beide 9-5, gamen niet en kijken enkel wat netflix in HD en VRT NU/NPO gemist/RTBF auvio.
Ik had bij mijn vorige provider eens het maandelijks verbruik gedownload om zo in te schatten wat ons vebruik ongeveer is en zag dat we slechts maximaal 160gb gebruikt hadden in het verleden.
Zodoende de stap gezet en tot noch toe nog nooit problemen gehad eigenlijk.

Bijkomende handigheid is dat je makkelijk van plaats kunt veranderen en gewoon verder kunt kijken. Wij zijn in augustus verhuisd en je neemt gewoon je router mee, geen gedoe met weken wachten op je nieuwe internet provider.

Denk dat men name voor studenten dit zeer interessant kan zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Qurius op 12-01-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstors
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 07-08-2020
Maak intss ook gebruik v tadaam nuja heb een vraagje heb gisteren op tadaam website kun je bij tab Internet aanvinken om Wi-Fi vd modem uit te schakelen, heb dat dus gedaan en ng paar uur op h net gezeten nuja 's anderendaags steek ik modem aan en 1ste lampje brand rood. Was h vergeten af te zetten nuja doe dat. Wacht ff en ga gaan praten met een medewerker van tadaam en die beweerde dat als je dat aanzet of afzet direct je Wi-Fi kan aan en afzetten, nuja brand ng altijd rood en ng altijd gn internet. Iemand dat weet watk kan of magk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy1014
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-03-2021
HI FOLKS,

als ik een tv programma wil opnemen met Tadaam moet ik daarvoor een aparte toestel aanschaffen en deze aansluiten.

Zo ja wat zijn dan de extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Smart TV met Android, Apple TV, Android Media Box, eigen Tadaam Box, ... Heel veel keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgeerolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53
Moet je om TV te kjiken verbonden zijn op het netwerk van de Tadaam WiFi modem? Of kan dit ook via een andere internetverbinding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quovadis25
rgeerolf schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:27:
Moet je om TV te kjiken verbonden zijn op het netwerk van de Tadaam WiFi modem? Of kan dit ook via een andere internetverbinding?
Kan je via gelijk welke internetverbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Heeft iemand ervaring met de Apple TV - app van TADAAM? Ik heb een Philips Smart TV met Android TV en ik vind de app toch wat buggy/laggy werken. Ik heb nog die voucher voor gratis Mi Box S of 50% korting op Apple TV 4 - 32GB en wil graag weten of de Apple versie van de app veel vloeiender werkt.
Ik realiseer me dat de Mi Box S misschien ook wel snappier aanvoelt dat mijn ingebouwde Android TV hardware... Dus sta ook open voor ervaringen met de Mi Box S en de TADAAM app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
ik maak sinds het begin gebruik van de Apple TV app en tijdens de Beta was het wat laggy. De laatste maanden echter werkt de app zeer goed en heb ik geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowbagger42
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-06 22:58
Als je de Tadaam (android) Box gebruikt welke resolutie hebben de HD TV kanalen dan? is dit 720p, 1080p, iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsrje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik lig met mijn boot in de haven, en heb sinds gisteren Tadaam ter vervanging van uiterst wiebelig en langzaam Citymesh. Tot nu toe ernstig blij van! Zo'n wifi verbinding die om de haverklap uitvalt (reset?), daar word je op een gegeven moment ontzettend paranoia van.
Was inderdaad een kwestie van stroom inschakelen, minuutje wachten tot alle lampjes groen branden en op telefoon en PC het juiste netwerk instellen en password intikken. Netjes!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn_car
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-08-2020
Al een paar maanden TADAAM in gebruik. In het begin werkte het vrij goed. Maar ik merk dat op de piekmomenten de snelheid zakt naar 6mbps of nog lager. TV is er dan niet meer mee te kijken. Zit hier aan druk bevolkt gebied aan de kust, is de snelheid triest, zeker in het weekend. Al herhaaldelijk naar TADAAM berichten gestuurd, maar vinden geen oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free2be
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 24-01 14:08
Hier ook pas in gebruik. Tot nu toe tevreden. Uiteraad mogen er best wat meer NL talige zenders toegevoegd worden zoals NOS, VARA, enz..En eveneens NGG, Discovery en kanaal Z. Maar dat zal misschien toekomst muziek zijn. Verder een vraagje over de modem, ik overweeg om via VoIP te gaan telefoneren, kan ik via 'n switch de VoIP telefoon inpluggen? Of moet ik alsnog een router (SIP router), eraan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempai-
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-10-2020
Hoi, kan ik met Tadaam ook werken met kabelverbinding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free2be
Ik heb enkele servers draaien via het bekabeld netwerk en dat loopt prima.
Waar ik momenteel nog een oplossing voor zoek, zijn mijn IP camera's die ik graag zou kunnen benaderen buiten het netwerk. Vermits je geen poorten van de modem kan benaderen en openen, is het misscien mogelijk via bv chickenkiller. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free2be
Je kan een bekabeld netwerk aansluiten op de modem en met een switch meerdere zaken aansluiten. Je kan de modem niet aansluiten op een kabel van bv Telenet of Proximus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos1312
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-02-2021
Hoi kan ik de router meenemen naar t buitenland en een andere simkaart met 4g in stoppen om zo internet te kunnen bekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hn123
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-06 14:13
Dag

Ik gebruik Tadaam nu enkele dagen - lijkt goed te werken.
Beneden haalde ik een download van 50Mbit/s maar was de upload slechts 20Mbit/s, nu ik de modem op het eerste verdiep heb gezet lijkt dit beter.

(in combinatie met Powerline TP-Link TL-WPA7517 heb ik nu overal goede wifi)

Hoeveel GB ik precies verbruik kan ik niet zien...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6ReIzoTzifGl55pzcWCNR5LOz4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JGhZWLeIFJ7DL2sYjCakZUKZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
ik kan al sinds november mijn verbruik niet meer zien ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danielsrje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
cocico schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:14:
ik kan al sinds november mijn verbruik niet meer zien ;)
Je kunt het in de gaten houden met de Huawei Hi-link app (voor op je telefoon). Als je per sé wilt. Maar ik ben er wel eens overheen gegaan (lockdown en Netflix, slechte combo) en geen piep gehoord van het 'management' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06-2021
ik probeer de tadaam sim kaart in een andere mifi router aan de gang te krijgen, maar krijg als melding dat profile settings verkeerd zijn. Als apn heb ik tadaam.telenet.be, weet iemand of er username en password moeten worden ingegeven? Ik kan de GigaCube niet managen (volgens mij is er geen web interface), dus kan die settings niet op die manier vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karzon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-07-2024
Welke instellingen kunnen juist aangepast worden in de Huawei Hi-link app?
Kan de modem daar op IP adres 10.0.0.1 gezet worden i.p.v. 192.168.1.1 zodat de range 10.x.x.x gebruikt wordt?

[ Voor 11% gewijzigd door karzon op 19-06-2021 00:18 ]

Pagina: 1