Toon posts:

Acer Aspire 7 A715-74G-77AW versus Lenovo Legion Y540-15IRH

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jules713
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 06-09-2019
Hoi!

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ben na een tijdje zoeken uiteindelijk terecht gekomen bij de Acer Aspire 7 A715-74G-77AW. Voor mijn gevoel was het eigenlijk al rond toen ik ineens nog op de Lenovo Legion Y540-15IRH stuitte. Deze laptops zijn qua specificaties zeer vergelijkbaar op een aantal punten na.

-Beiden hebben 16GB RAM en een Intel Core i7-9750H;
-Beiden hebben een SSD + HDD (de Acer heeft een kleinere SSD, maar dat is verder irrelevant);
-De Acer heeft een GTX 1650, terwijl de Lenovo een GTX 1660Ti heeft;
-De Acer kost €1350,- en de Lenovo €1279.

Belangrijk verschil verder is dat de Lenovo een 144hz-beeldscherm heeft.

Vrijwel identieke hardware dus, met een aantal punten in het voordeel van de Lenovo, voor een scherpere prijs.

Ik moet ze nog eens in levende lijve bekijken. Ik heb nog eens staan kijken naar een Acer van de Aspire-serie, en was niet direct erg onder de indruk van de kwaliteit van het scherm. Maar dat kan ook een ander/ouder modelletje zijn geweest.

Ik hoor graag jullie mening over deze twee modellen, suggesties voor enige andere alternatieven zijn ook welkom.

Alle reacties

• Metro2002
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 16:08
Ik heb deze Acer en alhoewel de specs van de videokaart en het scherm iets minder zijn heeft de Acer wel weer aan paar andere voordelen: Metalen keyboard deck en scherm behuizing met alleen de onderzijde van plastic waar de lenovo volledig van plastic is en de accuduur is aanmerkelijk beter op de Acer (6~7 uur vs 3~4u voor de Lenovo).

Qua games is de GTX 1650 goed genoeg. GTA5, Apex legends, Wreckfest, Cities skylines, BF4 etc draaien allemaal op high tot ultra op 60fps.

Ik had trouwens een 512GB SSD + 1TB voor € 1350 en dat is volgens mij dezelfde grootte als Lenovo biedt?

[Voor 15% gewijzigd door Metro2002 op 09-09-2019 09:39]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee